Byte på cylinder till Derbi Senda sm

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
DerbiSenda 01
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 augusti 2010, 00:58

Byte på cylinder till Derbi Senda sm

Inlägg av DerbiSenda 01 »

Hej jag och en kompis ska byta cylinder på hans moped till 70cc och jag undrar om någon kan hjälpa mig med att hitta guider. Tror jag vet exakt hur man gör men vill vara exakt :) Om ni kan länka så snabbt som möjligt vore det bra :) Det kanske finns någon annan sån här tråd men jag har inte orkat att gå igenom :P tack på förhand...
Användarens profilbild
940103
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 351
Blev medlem: 22 mars 2009, 11:09
Ort: Edsbyn

Inlägg av 940103 »

Detta är på en scooter, men inte stor skillnad alls! :)

http://twostrokerider.se/artiklar/1688
DerbiSenda 01
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 augusti 2010, 00:58

Inlägg av DerbiSenda 01 »

okej tack:) du vet ingen mera där man ser lite mer exakt så han visar vart alla packningar ska sitta :P ?
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

DerbiSenda 01 skrev:okej tack:) du vet ingen mera där man ser lite mer exakt så han visar vart alla packningar ska sitta :P ?
Kolla bara vart alla packingar sitter när du tar av cylindern :)
DerbiSenda 01
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 augusti 2010, 00:58

Inlägg av DerbiSenda 01 »

;) smart där.. haha ne men det är ju denna cylindern http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=12456 Och det ligger ju två st stänger eller vad jag ska säga framför brickan vart ska dom sitta :O det är vell inte sånna på en orginal cylinder iafall ??
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

DerbiSenda 01 skrev:;) smart där.. haha ne men det är ju denna cylindern http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=12456 Och det ligger ju två st stänger eller vad jag ska säga framför brickan vart ska dom sitta :O det är vell inte sånna på en orginal cylinder iafall ??
om jag inte har fel ska dom där stängerna ska sitta uppe på cylindern som ska sticka upp i toppen (kommer inte ihåg vad det heter)
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
DerbiSenda 01
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 augusti 2010, 00:58

Inlägg av DerbiSenda 01 »

okej tackar jag får se om det finns något hål och stoppa dom i :P det ska vell inte vara så svårt tror jag :)
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

DerbiSenda 01 skrev:okej tackar jag får se om det finns något hål och stoppa dom i :P det ska vell inte vara så svårt tror jag :)
tappa inte ner klippsen i veven bara, och var rädd om kolvringen när du sätter på den
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 15 maj 2009, 22:52
Ort: skärhamn

Inlägg av Osten R »

har haft en sådan cylinder och dom "pinnanrna" är till att skruva in där skruvarna till röret ska sitta så sätter man på en mutter sedan :P men gör inte de för gängorna pajar hur lätt som hälst på dom och sedan är dom jobbiga att få ur :P och packningarna är inte svårt att lista ut vart dom ska sitta när man väl håller på ^^
DerbiSenda 01
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 augusti 2010, 00:58

Inlägg av DerbiSenda 01 »

(Y)okej tack tack då är det första jag gör att slänga dom ;) haha ne men tack för svar :)
Låst