Gilera stalker 03 variator problem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
pettersodergren
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:17

Gilera stalker 03 variator problem

Inlägg av pettersodergren »

tja, skulle kolla igenom variatorn idag men när jag sätter på variator kåpan så smälter typ en plast skiva som sitter där vid variator vikterna
gilera stalker 03
Hjälp!!!
Senast redigerad av pettersodergren den 8 september 2010, 18:24, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

kan ju knappast göra 90, kanske på mätarn annars inte. men köp ett zx så kanske du får gas res :wink:
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
wajpofc
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 13 juni 2010, 08:01

Inlägg av wajpofc »

fan heller att du får gasres om du sätter på ett effektrör, tror inte den drar 90 med det trimmet, den måste ha nått mer trim som du inte vet om isf.... sätt på 70cc hårdare kopplingsfjädrar o lätta vikter för gasres
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Re: Gilera stalker 03

Inlägg av runners »

pettersodergren skrev:tjena , var och köpte mig en gilera stalker idag bilder kommer , det som är gjort är att v-ringen är dragen samt,blindtarmen är ihop svetsad och den gör 90 km/h på mätaren med ett grymt axx vad kan man göra mer för skulle vilja ha gas res :)
Om din hastighetsmätare visar 90, kasta den, en moped kan nå hastigheter till 70 km när de är fullt avstrypta men knappast för att du dragit V-ringen och tagit bort blindtermen.

Vill du få bättre acc då kanske du borde byta variatorringarna till lättare och kopplingsfjädrar till hårdare. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
pettersodergren
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:17

Inlägg av pettersodergren »

ska mäta upp den med gps imorgon ;)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

pettersodergren skrev:ska mäta upp den med gps imorgon ;)
Om din moppe går fortare än ca 70 på GPS, då kan du vara hundra-procent säker på att det sitter en utbytad till trim cylinder och kanske mera annat när du köpte moppen. Av alla Scootrar jag haft har den som gått bäst avstrypt är den moppen jag har nu som är en Kymco Super9 och den gör 72 uppmätt på GPS. Jag har haft scootrar som inte gått mer än 60km ärliga när det varit avstrypta.

Det är inte ovanligt att hastighetsmätare visar åt helv... fel, alltid för mycket. Den värsta var min förra PGO som visade 65 på mätaren när jag köpte den men rätta hastigheten var 47 km, då var den original alltså. Men efter att kört bil i många år lär man sig att känna ungefär vilken hastighet man kör utan ha hastighetsmätare och jag kunde direkt säga att vad hastighetsmätaren visade var rent åt helv....för mycket. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Vill du få bättre acc då kanske du borde byta variatorringarna till lättare och kopplingsfjädrar till hårdare.
Svara inte om du inte äns vet vad saker och ting heter. VariatorVIKTER.

Men ja, byt vikter, rör, cylinder och kopplingsfjädrar. Där har du ditt gasres, och en bra mkt tunnare plånbok :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jetforce_Dahlin skrev:
Vill du få bättre acc då kanske du borde byta variatorringarna till lättare och kopplingsfjädrar till hårdare.
Svara inte om du inte äns vet vad saker och ting heter. VariatorVIKTER.

Men ja, byt vikter, rör, cylinder och kopplingsfjädrar. Där har du ditt gasres, och en bra mkt tunnare plånbok :P
Det är mänsligt att skriva fel i bland, men när man som du på ett förärgelseväckande sätt utan anledning leker ordpolis framträder du i alla fall för mig och sannerligen för många andra här på forumet att vara en person där inte alla hönsen är hemma, eller kanske än värre har dem aldrig varit fler sedan du föddes.

Ska vi prata svenska språket så har du kommit helt rätt. Jag är själva lärare inom detta ämne i gymnasienivå och ser tydliga språkliga och gramatiska fel i det du skrivit i tidigare inlägg och inte minst grova felstavningar som man inte förväntar sig av en vuxen person. Men jag är inte här på detta forumet eller sjunkit till din låga nivå att leka ord-polis.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

runners skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Vill du få bättre acc då kanske du borde byta variatorringarna till lättare och kopplingsfjädrar till hårdare.
Svara inte om du inte äns vet vad saker och ting heter. VariatorVIKTER.

Men ja, byt vikter, rör, cylinder och kopplingsfjädrar. Där har du ditt gasres, och en bra mkt tunnare plånbok :P
Det är mänsligt att skriva fel i bland, men när man som du på ett förärgelseväckande sätt utan anledning leker ordpolis framträder du i alla fall för mig och sannerligen för många andra här på forumet att vara en person där inte alla hönsen är hemma, eller kanske än värre har dem aldrig varit fler sedan du föddes.

Ska vi prata svenska språket så har du kommit helt rätt. Jag är själva lärare inom detta ämne i gymnasienivå och ser tydliga språkliga och gramatiska fel i det du skrivit i tidigare inlägg och inte minst grova felstavningar som man inte förväntar sig av en vuxen person. Men jag är inte här på detta forumet eller sjunkit till din låga nivå att leka ord-polis.
Men nu handlar ju inte det här forumet om min dåliga svenska eller om du är vuxen lr inte. Och du får ha din åsikt om mig om du så vill. Jag försökte bara hjälpa honom och så han inte får massa ord surrar runt i huvvet. För i början brukar det vara riktigt förrvirrande. Vet inte om han nyss har börjat. Men utifall att.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jetforce_Dahlin skrev:
runners skrev:
Jetforce_Dahlin skrev: Svara inte om du inte äns vet vad saker och ting heter. VariatorVIKTER.

Men ja, byt vikter, rör, cylinder och kopplingsfjädrar. Där har du ditt gasres, och en bra mkt tunnare plånbok :P
Det är mänsligt att skriva fel i bland, men när man som du på ett förärgelseväckande sätt utan anledning leker ordpolis framträder du i alla fall för mig och sannerligen för många andra här på forumet att vara en person där inte alla hönsen är hemma, eller kanske än värre har dem aldrig varit fler sedan du föddes.

Ska vi prata svenska språket så har du kommit helt rätt. Jag är själva lärare inom detta ämne i gymnasienivå och ser tydliga språkliga och gramatiska fel i det du skrivit i tidigare inlägg och inte minst grova felstavningar som man inte förväntar sig av en vuxen person. Men jag är inte här på detta forumet eller sjunkit till din låga nivå att leka ord-polis.
Men nu handlar ju inte det här forumet om min dåliga svenska eller om du är vuxen lr inte. Och du får ha din åsikt om mig om du så vill. Jag försökte bara hjälpa honom och så han inte får massa ord surrar runt i huvvet. För i början brukar det vara riktigt förrvirrande. Vet inte om han nyss har börjat. Men utifall att.
Jag läser ständigt här personer som tror att man löser alla fel på motorer genom att byta huvudmunstycket och göra rent förgasaren. Sådana missvisande råd kan leda till att personen med problem med mopeden ställer till stora skader om personen saknar kunskap om motorer. Men du angrep mig genom ett stavfel och jag vet att det hetter Variatorvikter lika bra som dig, men råkade bara skriva fel. Är detta så förbannat märkvärdigt för dig eller ?

Det finns inte så mycket förvirrande ord som du tror för någon, om man inte har kunskap så är inte det viktiga om han vet att det hetter variatorvikter, eller kopplingfjädrar, utan i stället lär sig funktionen om dessa. Då han säkert kommer, eller redan har läst andra inlägg då ordet variatorvikter kommit upp förstår han säkert mitt stavfel och att jag menar variatorvikter. Vill du söka bråk så gör det med kunskap i stället för barnsliga angrepp.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

runners skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
runners skrev: Det är mänsligt att skriva fel i bland, men när man som du på ett förärgelseväckande sätt utan anledning leker ordpolis framträder du i alla fall för mig och sannerligen för många andra här på forumet att vara en person där inte alla hönsen är hemma, eller kanske än värre har dem aldrig varit fler sedan du föddes.

Ska vi prata svenska språket så har du kommit helt rätt. Jag är själva lärare inom detta ämne i gymnasienivå och ser tydliga språkliga och gramatiska fel i det du skrivit i tidigare inlägg och inte minst grova felstavningar som man inte förväntar sig av en vuxen person. Men jag är inte här på detta forumet eller sjunkit till din låga nivå att leka ord-polis.
Men nu handlar ju inte det här forumet om min dåliga svenska eller om du är vuxen lr inte. Och du får ha din åsikt om mig om du så vill. Jag försökte bara hjälpa honom och så han inte får massa ord surrar runt i huvvet. För i början brukar det vara riktigt förrvirrande. Vet inte om han nyss har börjat. Men utifall att.
Jag läser ständigt här personer som tror att man löser alla fel på motorer genom att byta huvudmunstycket och göra rent förgasaren. Sådana missvisande råd kan leda till att personen med problem med mopeden ställer till stora skader om personen saknar kunskap om motorer. Men du angrep mig genom ett stavfel och jag vet att det hetter Variatorvikter lika bra som dig, men råkade bara skriva fel. Är detta så förbannat märkvärdigt för dig eller ?

Det finns inte så mycket förvirrande ord som du tror för någon, om man inte har kunskap så är inte det viktiga om han vet att det hetter variatorvikter, eller kopplingfjädrar, utan i stället lär sig funktionen om dessa. Då han säkert kommer, eller redan har läst andra inlägg då ordet variatorvikter kommit upp förstår han säkert mitt stavfel och att jag menar variatorvikter. Vill du söka bråk så gör det med kunskap i stället för barnsliga angrepp.
... off toppic så det bara skriker om det. Orkar inte med att tjaffsa mer med dig. Har viktigare probelm i mitt liv
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Ja visa det då i fortsättningen att du har det.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

runners skrev:Ja visa det då i fortsättningen att du har det.
Han rättar bara det du skrivit fel? Inget att bli skitförbannad över?
pettersodergren
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:17

Inlägg av pettersodergren »

Den går i 77-78km/h med gps !
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det är hyfsat, :wink: Lättare variatorvikter såvida de inte redan är bytade, ger lite bättre acc och om du sätter på lite hårdare koppligfjädrar får du bättre förutsättning för gasres. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
pettersodergren
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:17

Inlägg av pettersodergren »

okej ;)
pettersodergren
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:17

Inlägg av pettersodergren »

nån som vet ?
Låst