Tja, det är 9 gr vikter på min moppe original och efter jag tagit bort variatorbrickan så ville jag få bättre axx och bytte till 8 grams vikter, men då fick jag sämre axx och jag var tvungen att varva ganska mycket för att den skulle fara iväg...hur ska jag göra för att få bättre axx utan att köpa trimrör ?
Blaster=) skrev:Tja, det är 9 gr vikter på min moppe original och efter jag tagit bort variatorbrickan så ville jag få bättre axx och bytte till 8 grams vikter, men då fick jag sämre axx och jag var tvungen att varva ganska mycket för att den skulle fara iväg...hur ska jag göra för att få bättre axx utan att köpa trimrör ?
Ja skulle borra upp luftburken elr sportluftfilter o byta upp dej i munstycke, då kmr du oxå behöva gå ner lite i vikt me, pröva de!
gottish94nr2 skrev:är de inte 1gram lättare vikter me den settuppen? Rätta mig mom jag har fel:)
är du helt säker på de? Och borde jag byta fjädrar?
testa lite lättare vikter, jag har 1g lättare vikter på mig Jog RR, dragen v-ring dragen luftplugg, kapad blindtarm och urpluggat rör, går inte helt fel, glöm inte byta munstycke och sånt bara
kan jag byta kopplingsfjädrar på min beta ark utan att den börjar slira har urpluggat orignal rör dragen v ring dragen skorsten och 92 i munstycke. Tack till den som svarar
Tjenare, jag har en Gilera Stalker med en nuvarande "setup" på:'
*Stage6 Pro Replica Krom urpluggat effektrör
*Dragen v-ring
*Bytt till 5.5grams vikter från org. vikter som är 6.5gram.
När jag kör så drar jag i fullgas och den står då stilla i 1 sekund o varvar upp sedan drar den iväg och efter några meter så varvar den upp mer och drar iväg som fan.
Varför accar den inte jämnt och så bra från början ?
Kan det vara för att jag har för tunga vikter eller fel kopplingsfjädrar ?
Vad ska jag ha isf ?
Förgasaren bör vara rätt inställd då tändstiftet är gyllenbrunt/oboybrunt.
Har en PGO pmx naked och den har 8.5g v-vikter.
Vill få den att axxa bättre och uppnå lite högre hastighet.
Ska jag ta bort 3 v-vikter så att det blir 3x8.5 istället för 6x8.5?
Nu är de såhär att jag har köpt en 50cc sport, har ett Kunda effektrör, dragen v-ring och munstycket är perfekt. Men skulle tro att tryckfjäder, vikter i kopplingsfjädrar är fel inställda. Vikterna tror jag original sitter i, och tryckfjädern är bytt och kopplingsfjädrar. Vilka fjädrar samt vikter ska jag ha? Moppen är en Aerox.
940103 skrev:Nu är de såhär att jag har köpt en 50cc sport, har ett Kunda effektrör, dragen v-ring och munstycket är perfekt. Men skulle tro att tryckfjäder, vikter i kopplingsfjädrar är fel inställda. Vikterna tror jag original sitter i, och tryckfjädern är bytt och kopplingsfjädrar. Vilka fjädrar samt vikter ska jag ha? Moppen är en Aerox.
org tryck / 15% tryck och sen 30% kopplingsfjädrar elr hårdare kör på runt 4g vikter med
Har en riktigt slö slider -06 som jag tänkte fixa. Det är suttit på trim förut, men detta ska ha varit bort plockat när jag köpte den.
Men tryckfjädern är gul och jag misstänker att den inte är original, så jag tänkte köpa en ny tryckfjäder och nya kopplingsfjädrar när jag ändå ska byta tryckfjädern.
Jag är ingen fartdåre och vill bara ha bra axx...skulle det funka med en mellanhård tryckfjäder och vilka kopplingsfjädrar ska jag köpa - två eller tre delade...vad ska det vara original?
För lätta vikter?
Tja, har köpt metrakit handmade 70cc, laser xpro rör, malossi multvariator, orginal fögg 17.5mm och sportluft och undrar om 3.6g vikter är för lätta för denna setup? tackar
Cpi aragon gp, med liggande minarelli kopia.