moppe razzia i skolan

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jonteringkvist
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 maj 2010, 13:42

Inlägg av jonteringkvist »

mig filma dom i en buske när jag kom.. :P
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 486
Blev medlem: 17 september 2009, 16:00
Ort: The one and only Vadstena

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

på vår skola är/var dom varje måndag (min gamla skola, börjar 1an på måndag)
Och dom gick runt i skolan, och under 1 och halvt år dom jag åkte moppe till skolan o dom var där så har jag aldrig sätt dom änns kolla på mopparna!

dock bor jag i en liten stad med väldigt (trot eller ej) slappa poliser som inte"orkar" jaga moppar ;)
Derbi Drd Racing<3
_________________

kolla galleri (:
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

du får vist ha varm motor bara dom inte sätt dig köra du får tilloch med ha den igång och bara varva ( fall man vill skryta lite för kompisarna ) bara du inte sitter på den men allvar hur elaka kan poliserna vara?
vist dom gillar att skrämma er små moppepojkar och tjejer men dom är ganska hygliga ändå 8)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

för att polisen ska kunna beslagta mopeden eller bötfälla någon så måste dom ha ett vittne som kan identifiera att just du körde mopeden. samt att vittnet måste vara villig att vittna i rättsal om händelsen, ifall du vägrar att ta emot bötern dvs.

alternativ 2 är om mopeden är anmäld stulen eller liknande.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Har polisen inget viktigare att göra än bevaka ungdomar på mopeder i skolorna??? Är det sådan skit våra skattepengar går till i Sverige??? Jag minns när jag var 15-år då jag bodde i en mindre kommun. Då kunde polisen i flera bilar köra runt i flera dagar och lusläsa om och om igen på gatorna efter en moppedist som lyckats smita. Men visst låg de ofta och tryckte gömda på skolorna och plocka oss när vi skulle åka hem.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Pontooz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 2 juni 2010, 16:19

Inlägg av Pontooz »

Ja. Men det är väl alla moppefuckon som kraschar som utgör den dåliga statistiken som gör att polisen kanske måste ta tag i saken och faktiskt beslagta trim, även om 95% kör trimmat och inte gör något större hot för omgivningen.
michaelzwe
Varnad
Inlägg: 524
Blev medlem: 6 december 2009, 20:28

Inlägg av michaelzwe »

bara lossa på tändhatten 8)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

när det var moped razzia på våran skola (pytte liten kommun) jag körde som tur var inte då men då hade poliserna gått runt hela morgonen i båda bil till fots och på cykel tror fan dom var över 10 st för att ta 3 mopeder typ ^^
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Aerox_Isse skrev:
karlssonlysekil skrev:
Aerox_Isse skrev:får man ha nyckeln i tändningslåset då? om man ville spela lite musik på högtalarna i moppen?
tveksamt om nyckeln får sitta i...
okey. då ska dom ligga i fickan. men om man har kört ifrån snuten flera gånger och snuten känner igen moppen, kan dom görna något då?
inte sålänge dom VET att det va du och har bevis på det.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Pontooz skrev:Ja. Men det är väl alla moppefuckon som kraschar som utgör den dåliga statistiken som gör att polisen kanske måste ta tag i saken och faktiskt beslagta trim, även om 95% kör trimmat och inte gör något större hot för omgivningen.
Varje dag ser jag bilförare som beteer sig som fullständigt avpackade fyllon i trafiken som inte bara utger sig att vara en fara för sig själva, utan för andra i trafiken också. Men var är polisen? Jo tydligen på skolorna och ska kontrollera ungdomars mopeder. Jag kan fatta att dem stoppar någon moppedist som kommer som en galning i trafiken i otillåten hastighet på vägen, men bevaka skolor är bara trams. Fast det var så när jag gick i skolan också en gång i tiden, men jag ställde alltid min moppe i ett villakvarter över gatan en bit från skolan.

Helt sant finns en liten grupp moppefuckon som fördärvar för alla andra och man möter dem varje dag. Det är inte vidare så smart att köra fram och tillbaka på samma gata med svin-trimmad moppe runt 80-90 km som låter som en trumpet vid ett bostadområde i flera timmar varje kväll som en kille där jag bor. Någon ringde efter polisen och jag såg genom fönstret när polisen kallade på en stor skåpbil som tog moppen med sig. Ska man köra så ska man köra med förstånd och verkligen tänka efter på hur man kör och var.

:wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Dolling
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 april 2009, 20:28
Ort: Trosa
Kontakt:

Inlägg av Dolling »

På min gammla skola hade polisen o skolan nått jävla avtal så dom kunde ta alla moppar som stog på skolparkeringen, oavsett om dom sett dom åka eller inte.. Men de kan man ju lösa genom att parkera utanför skolans område :)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Koppla en strömbrytare på ett hemligt ställe som du kan slå på så moppen inte startar. En sådan hade jag på en gammal Gilera 30 moppe från tidigt 80-tal och något bättre stöldskydd finns inte i heller. Jag hade placerat vippströmbrytaren i verktygsfacket. Sedan borrade jag hål i verktygsfackets tak så att vippströmbrytaren stack upp under sadlen. Sedan var det bara att använda en lång skruvmejsel och slå av och på strömbrytaren från mellanrummet mellan sadel och ram.
Men att placera en strömbrytare på detta sätt på en scooter är knappast möjligt men det finns väl andra platser? :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 5 november 2009, 09:10
Ort: Högsbohöjd
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

Lite goda råd:

Ha aldrig nyckeln i när du står eller sitter vid din moped för då kan polisen testa den. Annars så får dom inte utan domslut.

Och parkera utanför skolans område, så länge den inte står på skolans område så kan inte rektorn godkänna razzian.
KizZamP
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 20 september 2009, 22:11
Ort: Gällivare

Inlägg av KizZamP »

Aerox_Isse skrev:
karlssonlysekil skrev:
Aerox_Isse skrev:får man ha nyckeln i tändningslåset då? om man ville spela lite musik på högtalarna i moppen?
tveksamt om nyckeln får sitta i...
okey. då ska dom ligga i fickan. men om man har kört ifrån snuten flera gånger och snuten känner igen moppen, kan dom görna något då?
ja då kan dem får då har ju de sätt dig köra med den :P
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

wow många fina tips. jag blir typ jämt lite skrajj när snuten parkerar utanför skolan.
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

runners skrev:Koppla en strömbrytare på ett hemligt ställe som du kan slå på så moppen inte startar. En sådan hade jag på en gammal Gilera 30 moppe från tidigt 80-tal och något bättre stöldskydd finns inte i heller. Jag hade placerat vippströmbrytaren i verktygsfacket. Sedan borrade jag hål i verktygsfackets tak så att vippströmbrytaren stack upp under sadlen. Sedan var det bara att använda en lång skruvmejsel och slå av och på strömbrytaren från mellanrummet mellan sadel och ram.
Men att placera en strömbrytare på detta sätt på en scooter är knappast möjligt men det finns väl andra platser? :wink:
Hur gör man det? :D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

kallepalle skrev:för att polisen ska kunna beslagta mopeden eller bötfälla någon så måste dom ha ett vittne som kan identifiera att just du körde mopeden. samt att vittnet måste vara villig att vittna i rättsal om händelsen, ifall du vägrar att ta emot bötern dvs.

alternativ 2 är om mopeden är anmäld stulen eller liknande.
men kan polisen ge mig böter om de inte står att man har ett annat rör i regristreringen? för man måste väll kontroll besikta den om man har annat rör? eller gäller inte de om dom inte har sett en köra?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

karlssonlysekil skrev:
runners skrev:Koppla en strömbrytare på ett hemligt ställe som du kan slå på så moppen inte startar. En sådan hade jag på en gammal Gilera 30 moppe från tidigt 80-tal och något bättre stöldskydd finns inte i heller. Jag hade placerat vippströmbrytaren i verktygsfacket. Sedan borrade jag hål i verktygsfackets tak så att vippströmbrytaren stack upp under sadlen. Sedan var det bara att använda en lång skruvmejsel och slå av och på strömbrytaren från mellanrummet mellan sadel och ram.
Men att placera en strömbrytare på detta sätt på en scooter är knappast möjligt men det finns väl andra platser? :wink:
Hur gör man det? :D
den iden låter fett bra! men är de inte bara sätta något imellan typ tändsladden ( eller vad de heter) typ för länga sladden och sätta en switch?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Aerox_Isse skrev:
kallepalle skrev:för att polisen ska kunna beslagta mopeden eller bötfälla någon så måste dom ha ett vittne som kan identifiera att just du körde mopeden. samt att vittnet måste vara villig att vittna i rättsal om händelsen, ifall du vägrar att ta emot bötern dvs.

alternativ 2 är om mopeden är anmäld stulen eller liknande.
men kan polisen ge mig böter om de inte står att man har ett annat rör i regristreringen? för man måste väll kontroll besikta den om man har annat rör? eller gäller inte de om dom inte har sett en köra?
Det gäller nog inte om den står still nej.
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

karlssonlysekil skrev:
Aerox_Isse skrev:
kallepalle skrev:för att polisen ska kunna beslagta mopeden eller bötfälla någon så måste dom ha ett vittne som kan identifiera att just du körde mopeden. samt att vittnet måste vara villig att vittna i rättsal om händelsen, ifall du vägrar att ta emot bötern dvs.

alternativ 2 är om mopeden är anmäld stulen eller liknande.
men kan polisen ge mig böter om de inte står att man har ett annat rör i regristreringen? för man måste väll kontroll besikta den om man har annat rör? eller gäller inte de om dom inte har sett en köra?
Det gäller nog inte om den står still nej.
ahh bra :wink:
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Aerox_Isse skrev:
karlssonlysekil skrev:
Aerox_Isse skrev:men kan polisen ge mig böter om de inte står att man har ett annat rör i regristreringen? för man måste väll kontroll besikta den om man har annat rör? eller gäller inte de om dom inte har sett en köra?
Det gäller nog inte om den står still nej.
ahh bra :wink:
Inget är olagligt på en moppe om den står still :D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

till er som har crossmoppar är det bara att ta med sig tändhatten i fickan...
går ju på scooter med men kanske lite jobbigare...
Senast redigerad av bluerider94 den 19 augusti 2010, 21:42, redigerad totalt 1 gånger.
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

bluerider94 skrev:till er som har crossmoppar är det bara att ta med sig tändhatten i fickan...
går ju med vespa också ;)
Braap Braaaap
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

vet någon vad som händer om dom har sett mig köra moppen men inte får tag i mig? ( går väll fan och gömmer mig i skogen :wink: ´? och jag har låst fast den i typ en stolpe :lol:
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

ingenting? inte så att dom skjuter fast en gps sändare i moppen din och kapar stolpen å tar med sig moppen hem..
Braap Braaaap
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Aerox_Isse skrev:
karlssonlysekil skrev:
runners skrev:Koppla en strömbrytare på ett hemligt ställe som du kan slå på så moppen inte startar. En sådan hade jag på en gammal Gilera 30 moppe från tidigt 80-tal och något bättre stöldskydd finns inte i heller. Jag hade placerat vippströmbrytaren i verktygsfacket. Sedan borrade jag hål i verktygsfackets tak så att vippströmbrytaren stack upp under sadlen. Sedan var det bara att använda en lång skruvmejsel och slå av och på strömbrytaren från mellanrummet mellan sadel och ram.
Men att placera en strömbrytare på detta sätt på en scooter är knappast möjligt men det finns väl andra platser? :wink:
Hur gör man det? :D
den iden låter fett bra! men är de inte bara sätta något imellan typ tändsladden ( eller vad de heter) typ för länga sladden och sätta en switch?

man kan koppla in sig på tändningslåsets kablar skulle jag tro och leda en kablar med swith dit man vill ha den. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

feverchris skrev:Lite goda råd:

Ha aldrig nyckeln i när du står eller sitter vid din moped för då kan polisen testa den. Annars så får dom inte utan domslut.

Och parkera utanför skolans område, så länge den inte står på skolans område så kan inte rektorn godkänna razzian.
Dom har rätt att testa allt på allmän plats även om nyckeln inte är i. På privat mark måste dom däremot ha husrannsakan om du inte går med på det :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

bluerider94 skrev:till er som har crossmoppar är det bara att ta med sig tändhatten i fickan...
går ju på scooter med men kanske lite jobbigare...
ta med hela tändkabeln är mitt tips då mopeden går köra utan tänd hatt (skruva på tändkabeln rakt på rändstiftet kan vara lite svårt om pluppen på tändstiftet är kvar men den går ju skruva bort oftast och inte alltid man har en tändhatt som ska ha kvar pluppen)
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

Aldirg sett nån så orolig som Aerox_isse om jag ska vara ärlig
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

zvynx skrev:ingenting? inte så att dom skjuter fast en gps sändare i moppen din och kapar stolpen å tar med sig moppen hem..
haha, skjuter fast en gps på den. för att dom ska se var den är. sen tar polisen med sig moppen? x)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

Karlberg1011 skrev:Aldirg sett nån så orolig som Aerox_isse om jag ska vara ärlig
haha vill bara att inte snuten ska ta moppen, och mina föräldrar vet inte att jag har trimmat. om dom visste de skulle jag skita i alla snutar
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Tomos-ftw
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 augusti 2010, 19:36
Ort: lerum

Inlägg av Tomos-ftw »

jag satte på en blackbox på min kompis moppe igår det verkar funka tvärbra om du bara har som vana att sätta på den efter du har kört eller när du ser polisen så blir det nog bra :lol:
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Polisen kan ta dig om dem sett dig köra innan, har du reg skylt så ja, möjligtvis utan om dem har sett "dig" men du kan köra på en likadan sort, men osäker på det.

Dem får "inte" göra ett skit på din skola så länge dem inte sett dig köra, min flickväns lillebror säger att dem gör razzia ibland på skolan, har själv sagt att skulle dem gjort det mot mig så hade jag blivit skitlack, sen vad man kan göra är en sak.

du får absolut inte ha nyckeln i, även om tändningen är frånslagen.
I fickan är OK, hur det än låter, är du full och leder mopeden med nyckeln i tar dem dig för rattfylleri.

ps: säger polisen något om din "trimmade" moped och dem ej har sett dig köra den ditt, så kan du bara säga att du gick med den till skolan för att visa upp den och du endast kör på privatmark, punkt slut.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 553
Blev medlem: 21 maj 2009, 15:53
Ort: Göteborg

Inlägg av puttrish »

toxicstone skrev:Polisen kan ta dig om dem sett dig köra innan, har du reg skylt så ja, möjligtvis utan om dem har sett "dig" men du kan köra på en likadan sort, men osäker på det.

Dem får "inte" göra ett skit på din skola så länge dem inte sett dig köra, min flickväns lillebror säger att dem gör razzia ibland på skolan, har själv sagt att skulle dem gjort det mot mig så hade jag blivit skitlack, sen vad man kan göra är en sak.

du får absolut inte ha nyckeln i, även om tändningen är frånslagen.
I fickan är OK, hur det än låter, är du full och leder mopeden med nyckeln i tar dem dig för rattfylleri.

ps: säger polisen något om din "trimmade" moped och dem ej har sett dig köra den ditt, så kan du bara säga att du gick med den till skolan för att visa upp den och du endast kör på privatmark, punkt slut.
Hur ska dom se att man har trimmat?
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

puttrish skrev:
toxicstone skrev:Polisen kan ta dig om dem sett dig köra innan, har du reg skylt så ja, möjligtvis utan om dem har sett "dig" men du kan köra på en likadan sort, men osäker på det.

Dem får "inte" göra ett skit på din skola så länge dem inte sett dig köra, min flickväns lillebror säger att dem gör razzia ibland på skolan, har själv sagt att skulle dem gjort det mot mig så hade jag blivit skitlack, sen vad man kan göra är en sak.

du får absolut inte ha nyckeln i, även om tändningen är frånslagen.
I fickan är OK, hur det än låter, är du full och leder mopeden med nyckeln i tar dem dig för rattfylleri.

ps: säger polisen något om din "trimmade" moped och dem ej har sett dig köra den ditt, så kan du bara säga att du gick med den till skolan för att visa upp den och du endast kör på privatmark, punkt slut.
Hur ska dom se att man har trimmat?
ehm avgasröret? t ex, eller om du har massa klisermärken man får med vid trim osv.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Låst