Rieju drac. urpluggad, originalmunstycke och drev. går mellan 100 och 145km/h. det beror på vilket humur jag är på, dvs hur mycket jag vill kolla fel på mätaren eller om jag mäter med bil kanske. sen beror det också på hur pissnödig jag är, hur mycket hemlängtan jag har samt hur brant nerförsbacken är.
skämt åsido, rrx. lite borrad plugg, större munstycke. ca 60 ärliga.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Kymco super9 AC avstrypt med ett exakt likadant rör som origional bortsätt från att detta är avstrypt och saknar blindrör, 6gram vikter (original 7,5) toppar 70 km på gps.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!
En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.
Men till 145 är en bra bit kvar.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!
En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.
En hyper portad 80cc
En yamaha yz 85cc krök
21mm förgasare
21 insug
15/53 drevning
Hebosportluftfilter
prorace lameller
nått mer som jag inte kommer ihåg nu
Hälsa din polare att han kan bli miljonär på den arbetet han har lagt ner på portningen. En 80/85cc cross gör inte mycket mer än ~110kmh.
fan vad TSR alltså... har ingen aning om vad en 85a gör men om du säger den gör kring 110 så kan man nog piska upp den i 140 med tanke på hur lätt dom är drevade original då dom är tänkta för bankörning och inga väghojar
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
En hyper portad 80cc
En yamaha yz 85cc krök
21mm förgasare
21 insug
15/53 drevning
Hebosportluftfilter
prorace lameller
nått mer som jag inte kommer ihåg nu
Hälsa din polare att han kan bli miljonär på den arbetet han har lagt ner på portningen. En 80/85cc cross gör inte mycket mer än ~110kmh.
fan vad TSR alltså... har ingen aning om vad en 85a gör men om du säger den gör kring 110 så kan man nog piska upp den i 140 med tanke på hur lätt dom är drevade original då dom är tänkta för bankörning och inga väghojar
Jag syftade såklart på att crossen redan var drevad. Använd huvudet?
runners skrev:Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!
En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.
Men till 145 är en bra bit kvar.
vf köra 21mm på hyper ?
Ingen egentlig anledning vi kunde lika gärna använd 19mm förgasare, men jag hade en 21mm liggande. Effektmässigt är inte skillnaden särskilt stor.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!
En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.
Men till 145 är en bra bit kvar.
vf köra 21mm på hyper ?
Ingen egentlig anledning vi kunde lika gärna använd 19mm förgasare, men jag hade en 21mm liggande. Effektmässigt är inte skillnaden särskilt stor.
men hyper brukar man köra 24-28mm + med hyper var nog df veven skar.
Pontooz skrev:
Hälsa din polare att han kan bli miljonär på den arbetet han har lagt ner på portningen. En 80/85cc cross gör inte mycket mer än ~110kmh.
fan vad TSR alltså... har ingen aning om vad en 85a gör men om du säger den gör kring 110 så kan man nog piska upp den i 140 med tanke på hur lätt dom är drevade original då dom är tänkta för bankörning och inga väghojar
Jag syftade såklart på att crossen redan var drevad. Använd huvudet?
aldrig ! har haft en kawasaki , som var skit lätt drevad den gjorde 110 men om jag hade satt på tungare drevning så hade jag lätt kommit upp i 140 ! plus så är så crossar inte gjorde för att åka fort utan att vara starka.
runners skrev:Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!
En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.
Men till 145 är en bra bit kvar.
Bryr mig inte om du tror på det eller inte. 'Moppen gick i 7-mil sedan skar veven'. Ni verkar in va så bra på att skruva så ..
runners skrev:Var någonstanns ska det sluta? Min polares rrx gör 145 km/h med en 80cc...... OJ måste jag säga!
En polare och jag hypertrimmade en Ludix i min verkstad. Vi valde moppen just på grund av den låga vikten. Vi kosta på den det värsta av det värsta och detta kostade många sköna tusenlappar i cylinder (80cc) förgasare, (21mm) trimrör och starkare vev, allt i hyper just för att testa vad det verkligen gick att få ur en moped. Men när vi mätte upp den gjorde vi det på två sätt samtidigt med sträcka och tid samt med Gps. Inte en kilometer fortare än 117 km men accet blev verkligen grymt.
Moppen gick i 7-mil sedan skar veven.
Men till 145 är en bra bit kvar.
Bryr mig inte om du tror på det eller inte. 'Moppen gick i 7-mil sedan skar veven'. Ni verkar in va så bra på att skruva så ..
dude whats upp med trippelposten!???
iaf en cross kan säkert göra 145 med rätt drevning. dom går sjukt bra men är så himla stark drevade för att kunna ha varvet på topp hela tiden!
Ingen egentlig anledning vi kunde lika gärna använd 19mm förgasare, men jag hade en 21mm liggande. Effektmässigt är inte skillnaden särskilt stor.
men hyper brukar man köra 24-28mm + med hyper var nog df veven skar.
Du har helt rätt, men vi ska renovera motorn i gen, ska skaffa en större förgasare. Trodde 21mm skulle räcka, men bättre att vara efterklok än att aldrig fatta.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter