Fram och bak ljusen funkar ej , HJÄLP snälla !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Fleyp
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 7 augusti 2010, 00:45
Ort: Sundsvall

Fram och bak ljusen funkar ej , HJÄLP snälla !

Inlägg av Fleyp »

Hej detta är min första tråd här på forumet och kan inte så värst mycke om moppar.Men jag har haft min speedfight 2 i 1månad nu och har söndrig haft problem för ens när de började för ungefär en vecka sen ,Då elstarten ej funka när jag skulle åka hem , och fick kicka igång den men fram och bak lysena funka då, men då var blinkersarna urfunktion de fixa farfar (han är elektriker) då var de en säkring som hadde gått sönder och så funka allt till ikväll då mina kompisar säger att mina lysen ( dom som går av motorn dvs fram och bak ljusen) inte funka , ja och nu är min fråga vet nån vad som kan vara fel typ ett elfel eller bara en defekt eller glapp kabel eller kablar . Så snälla om nån haft samma probs då kan ni väll posta i tråden och hjälpa mej fixa det ;)

Over n' out fleyp
Over n' out fleyp!!
icedreamer2
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 10 augusti 2009, 00:07
Ort: Sandviken

Inlägg av icedreamer2 »

En sak vet jag iallafall, ta bort variator kåpan och kolla hur elstarten ser ut. Elstarten är denna:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Els ... cooter.JPG

Om den på något sätt inte kuggar med variatorkugghjulet så försök få in den bland taggarna på variatorkugghjulet. Du kan även kanske ersätta den med en annan elstart, dom kostar runt 500kr men det kanske är värt de, vet inte hur du prioriterar. Hoppas de hjälpte :) /Matte :D
Hate the game, not the players baby!
Användarens profilbild
Fleyp
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 7 augusti 2010, 00:45
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fleyp »

Men ja tror inte att de är något fel med elstarten för den funkar men ja tror att de är fel på relät eller nåt elfel :s
Over n' out fleyp!!
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

Fleyp skrev:Men ja tror inte att de är något fel med elstarten för den funkar men ja tror att de är fel på relät eller nåt elfel :s
Så den funkar men de är nå fel ändå?
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
michaelzwe
Varnad
Inlägg: 524
Blev medlem: 6 december 2009, 20:28

Inlägg av michaelzwe »

[quote="icedreamer2"]En sak vet jag iallafall, ta bort variator kåpan och kolla hur elstarten ser ut. Elstarten är denna:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Els ... cooter.JPG

de där är väll ändå en baotian motor elelr?
Dolling
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 april 2009, 20:28
Ort: Trosa
Kontakt:

Inlägg av Dolling »

Kolla så att ingen kabel ligger i kläm o jordar mot ramen :)
Användarens profilbild
Fleyp
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 7 augusti 2010, 00:45
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fleyp »

Karlberg1012 ja måste vara nå annat fel för att elstarten funkar prima


Har varit ute och mekat hela dan idag och har inte kommit fram till en sak att de inte är fel på relän , men att den inte får nå ström altså nå fel i nån kabel eller nått men jag ska ta den till verkstan där jag köpte den (northbike) ok kolla om dom vet vad felet kan vara och om dem kan åt gärda det .
Over n' out fleyp!!
Låst