Val av förgasare.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
XpsRider
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 juni 2010, 20:08
Ort: Finland

Val av förgasare.

Inlägg av XpsRider »

Heij vet inte om denna ska ligga i cylinder tråden men det kändes fel eftersom jag frågar vad jag ska ha för förgasare eftersom den är seg med 16mm fög och 100 munstycke.

Har ni förslag vad jag ska skaffa för förgasare till:
AM6 - Peugeot XPS
70cc airsal
Tk Effektrör
Resten Orginal.

Obs. Vill gärna att förgasaren passar till orginal insuget och luftboxen insuget är till 16mm fög. och luftboxen 35mm.
Bild
Användarens profilbild
XpsRider
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 juni 2010, 20:08
Ort: Finland

Inlägg av XpsRider »

Bump!
Bild
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Inlägg av erkan94 »

Jag skulle tagit en 19 eller 21 mm, inte säker på att de kommer passa däremot, men varför sätter du inte på sportluft?
Användarens profilbild
XpsRider
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 juni 2010, 20:08
Ort: Finland

Inlägg av XpsRider »

erkan94 skrev:Jag skulle tagit en 19 eller 21 mm, inte säker på att de kommer passa däremot, men varför sätter du inte på sportluft?
okeij , har ett sportluftfilter med 35mm , nmen det ryms inte in för bakstötaren tar emot och filtret är ett sånt där metallfilter.
Bild
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Inlägg av erkan94 »

XpsRider skrev:
erkan94 skrev:Jag skulle tagit en 19 eller 21 mm, inte säker på att de kommer passa däremot, men varför sätter du inte på sportluft?
okeij , har ett sportluftfilter med 35mm , nmen det ryms inte in för bakstötaren tar emot och filtret är ett sånt där metallfilter.
Då kan du ju ta en slang eller någonting och fästa mellan förgasaren och luftfiltret, så sätter du bara luftfiltret någon annanstans
Användarens profilbild
XpsRider
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 juni 2010, 20:08
Ort: Finland

Inlägg av XpsRider »

erkan94 skrev:Då kan du ju ta en slang eller någonting och fästa mellan förgasaren och luftfiltret, så sätter du bara luftfiltret någon annanstans
okeij .
Bild
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Blir bra med 19mm :)
Har dock ingen aning om det kommer passa med luftburken, annars kan du bara göra som erkan94 sa. :)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
XpsRider
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 juni 2010, 20:08
Ort: Finland

Inlägg av XpsRider »

TobbaN skrev:Blir bra med 19mm :)
Har dock ingen aning om det kommer passa med luftburken, annars kan du bara göra som erkan94 sa. :)
okeij det blir en 19mm fög då . och ska pröva det han sade sen också :)
Bild
Låst