Hur byter man munstycke på en Aerox?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
lacksomfaen
Varnad
Inlägg: 54
Blev medlem: 7 juli 2010, 23:19

Hur byter man munstycke på en Aerox?

Inlägg av lacksomfaen »

Har letat guider, har googlat, och vill ha svar snabbt så vill inte posta i munstyckestråden
Så ett svar snabbt, kanske en guide som jag inte hittat eller några bilder skulle vara jättesnällt :oops:
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

Inlägg av Tobbe_gp1 »

du måste ta bort nästan alla kåpor o sånt så du kmr åt förgasaren.
lacksomfaen
Varnad
Inlägg: 54
Blev medlem: 7 juli 2010, 23:19

Inlägg av lacksomfaen »

Tobbe_gp1 skrev:du måste ta bort nästan alla kåpor o sånt så du kmr åt förgasaren.
Nån guide? :(
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 443
Blev medlem: 13 april 2010, 14:36
Ort: Överkalix <3 ;P
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

är väl bara att ta lös förgasaren och sen kollar du en guide.

Till exempel den här: http://www.garagego.se/forum/guider/oev ... munstycke/
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

man behöver bara ta bort luftburken sen e de lätt å byta :)
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

Lossa luftburken och sen äre 2 skruv sen äre bara att byta
lacksomfaen
Varnad
Inlägg: 54
Blev medlem: 7 juli 2010, 23:19

Inlägg av lacksomfaen »

Hur fan ser luftburken ut och vart sitter den?
Asså seriöst, jag kan ingenting om moppar, jag lär mig med tiden och därför frågar jag så mycket, även om det är noob-frågor så får jag väl se ut som en p12.. Hellre fråga än att göra fel :oops:
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN
Inlägg: 582
Blev medlem: 21 september 2009, 18:41
Ort: Södetälje

Inlägg av Maltyboy »

Luftburken sitter över variatorkåpan!
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
lacksomfaen
Varnad
Inlägg: 54
Blev medlem: 7 juli 2010, 23:19

Inlägg av lacksomfaen »

Maltyboy skrev:Luftburken sitter över variatorkåpan!
Den svarta saken till vänster om den?

:roll:
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 486
Blev medlem: 17 september 2009, 16:00
Ort: The one and only Vadstena

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

Kan tillägga att det inte är samma moped så det kommer inte se lika dant ut, men snarlikt kommer det vara!
Derbi Drd Racing<3
_________________

kolla galleri (:
ljukang
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 30 november 2009, 21:25

Inlägg av ljukang »

Fan va synd :S Det fanns en skit bra guide på moppenet men den e borta nu det va till aerox också :< syyndd Men det e inte svårt å byta det du ska bara skruva bort insuget från membranet typ 4skruvar sen ta loss luftburken och vänd på förgasaren men va försiktig det lär komma rätt mycket bensa. sen är det bara å skruva bort flottörskålen som e längst nere på förgasaren ta av den och va försiktig försök inte smutsa ner flottören och där i mitten är huvudmunstycket den e rätt svår å missa bara skruva bort och sätt på den nya. sen är det bara å sätta på allt tillbaka =D då e du klar nu kicka bara ett littet tag så bensinet kommer tillbaka in i förgasaren och då är det bara å köra på =D jo jag glömde en sak ta bort bensinslangen från förgasaren. När du får loss den så kommer det att läcka lite bensa men det kommer att sluta om ett tag så sätt in den i din bensindunk eller nåt sånt. Var inte orolig allt bensin från tanken kommer inte att rinna ner, bara lite.
lacksomfaen
Varnad
Inlägg: 54
Blev medlem: 7 juli 2010, 23:19

Inlägg av lacksomfaen »

ljukang skrev:Fan va synd :S Det fanns en skit bra guide på moppenet men den e borta nu det va till aerox också :< syyndd Men det e inte svårt å byta det du ska bara skruva bort insuget från membranet typ 4skruvar sen ta loss luftburken och vänd på förgasaren men va försiktig det lär komma rätt mycket bensa. sen är det bara å skruva bort flottörskålen som e längst nere på förgasaren ta av den och va försiktig försök inte smutsa ner flottören och där i mitten är huvudmunstycket den e rätt svår å missa bara skruva bort och sätt på den nya. sen är det bara å sätta på allt tillbaka =D då e du klar nu kicka bara ett littet tag så bensinet kommer tillbaka in i förgasaren och då är det bara å köra på =D jo jag glömde en sak ta bort bensinslangen från förgasaren. När du får loss den så kommer det att läcka lite bensa men det kommer att sluta om ett tag så sätt in den i din bensindunk eller nåt sånt. Var inte orolig allt bensin från tanken kommer inte att rinna ner, bara lite.
Så man får kicka tills den går igång? :P
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 553
Blev medlem: 21 maj 2009, 15:53
Ort: Göteborg

Inlägg av puttrish »

Så man får kicka tills den går igång? :P[/quote]


Japp,
3flipz
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 6 juli 2010, 12:43
Ort: Sandviken
Kontakt:

Re: Hur byter man munstycke på en Aerox?

Inlägg av 3flipz »

lacksomfaen skrev:Har letat guider, har googlat, och vill ha svar snabbt så vill inte posta i munstyckestråden
Så ett svar snabbt, kanske en guide som jag inte hittat eller några bilder skulle vara jättesnällt :oops:
I flotör skålen på förgasaren, förgasaren kommer du ut enkelt om du tar bort underkåpan och luftburken/luftfiltret.
lacksomfaen
Varnad
Inlägg: 54
Blev medlem: 7 juli 2010, 23:19

Inlägg av lacksomfaen »

Fick hjälp utav en kompis, vi strippade fan hela moppen, inklusive batteri och oljetank och ALLA kåpor.. Vi ska ta av förgasaren och upptäcker att man behöver en Torx T8, perfekt, så har vi inte det.. :evil:
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 371
Blev medlem: 4 december 2007, 18:17
Ort: leksand
Kontakt:

meeeen

Inlägg av LiuZen »

Det är väldigt enkelt på aerox och du behöver inte stå att kicka sen, du skruvar av skruvarna som håller fast burken och drar lite i den så lossnar den. Efter så lägger man sig på rygg under moppen och skruvar av koppen, ta av koppen så den åker rakt ner så inge bensin åker ut(sparar tid ifrån att stå o kicka). skruva ur munstycke och i med större sen släng ihop det och ut o kö :)
Låst