Byta till 17,5 dellorto

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Gilera_Racer
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 21 november 2007, 19:16
Ort: Göteborg

Byta till 17,5 dellorto

Inlägg av Gilera_Racer »

hej har en urpluggad gilera rcr 05 och undrar om det skulle göra någon effekt skillnad om jag byter till en 17,5 förgasare istället för orginal 14 som jag har på nu? :?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

ja. du skulle märka skillnad också men kör på en 19 när du ändå håller på :) ännu lite mer kräm
Användarens profilbild
Gilera_Racer
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 21 november 2007, 19:16
Ort: Göteborg

Inlägg av Gilera_Racer »

vad skulle jag märka för skillnad axx eller topp och isåfall hur fort skulle den gå nu går den i ca 80
sedan skall jag byta upp eller ner i munstycke jag antar ner men inte riktigt säker
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Gilera_Racer skrev:vad skulle jag märka för skillnad axx eller topp och isåfall hur fort skulle den gå nu går den i ca 80
sedan skall jag byta upp eller ner i munstycke jag antar ner men inte riktigt säker
några km snabbare och bättre axx
Användarens profilbild
Gilera_Racer
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 21 november 2007, 19:16
Ort: Göteborg

Inlägg av Gilera_Racer »

ok men kan du rekomendera någon bra förgasareså ska jag försöka spara ihop lit och köpa en försöker liksom komma upp på bakljulet men det är så himal svårt lyckas bara 10m så om jag byter förgasare kanske det blir lite lättare :)
Dracen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 520
Blev medlem: 30 oktober 2007, 11:33

Inlägg av Dracen »

dellorto 19mm black edtion, black edtion är mycket enkla att byta munstycke i, och är väldigt snygga också.

eller så sparar du lite mera och köper en airsal 70cc så kommer du garanterat upp på bak hjulet.
Låst