blir det mer efekt om jag sätter dit en 24mm pwk förgasare ist för min 19mm arecche??
stage6 dubbel layer (+)
arisa t6 racing 70cc(+)
zx rör (+)
Hebo kopling(+)
19mm förgasare(+)
polini variator(+)
Hebo membran(+)
Hebo insug(+)
koso pwk 24mm förgasare(/)
motoforce evo vev (+)
stage 6 c4 lager (+)
Hebo kevlar drivrem (+)
jaa men jag ska köpa Hebo manston cylinder sen men hitta en billig förgasare så undrarde om det är bra om man köper en koso pwk 24mm förgasare för 600
?+
Skulle rekomendera ett annat rör än zx och lite vassare cylinder innan du byter upp dig i förgasarväg. Kommer bli svårinställd som det är nu och inte gå märkbart bättre, möjligen sämre på låga varv. Men köp den om du ska uppgradera senare
okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Tobbe_gp1 skrev:okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
Tobbe_gp1 skrev:okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
bensinen är kall när den kommer in och där med kyler den cylindern..
Tobbe_gp1 skrev:okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
bensinen är kall när den kommer in och där med kyler den cylindern..
phille94 skrev:
Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
bensinen är kall när den kommer in och där med kyler den cylindern..