mer efekt??

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

mer efekt??

Inlägg av Tobbe_gp1 »

blir det mer efekt om jag sätter dit en 24mm pwk förgasare ist för min 19mm arecche??
stage6 dubbel layer (+)
arisa t6 racing 70cc(+)
zx rör (+)
Hebo kopling(+)
19mm förgasare(+)
polini variator(+)
Hebo membran(+)
Hebo insug(+)
koso pwk 24mm förgasare(/)
motoforce evo vev (+)
stage 6 c4 lager (+)
Hebo kevlar drivrem (+)
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

den kommer bara gå sämre, byt upp dig till en värre cylinder ist..
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

Inlägg av Tobbe_gp1 »

jaa men jag ska köpa Hebo manston cylinder sen men hitta en billig förgasare så undrarde om det är bra om man köper en koso pwk 24mm förgasare för 600
?+
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Skulle rekomendera ett annat rör än zx och lite vassare cylinder innan du byter upp dig i förgasarväg. Kommer bli svårinställd som det är nu och inte gå märkbart bättre, möjligen sämre på låga varv. Men köp den om du ska uppgradera senare
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

Inlägg av Tobbe_gp1 »

okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Användarens profilbild
phille94
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 10 januari 2009, 13:33
Ort: vessigebro

Inlägg av phille94 »

Tobbe_gp1 skrev:okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
Vivven
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 augusti 2008, 10:16
Ort: Knivsta

Inlägg av Vivven »

byt till ett stift med annan värmeskala? och som sagt, värre rör och cylinder innan 24mm
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

phille94 skrev:
Tobbe_gp1 skrev:okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
bensinen är kall när den kommer in och där med kyler den cylindern..
Användarens profilbild
phille94
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 10 januari 2009, 13:33
Ort: vessigebro

Inlägg av phille94 »

TK_DRAC skrev:
phille94 skrev:
Tobbe_gp1 skrev:okej den bränner även ett stift per ca 5-10mil pappa sa att det är att förgasaren som är för liten så den blir för var .KAN det vara så??eller kan det vara att jag kör med en Derbi Senda extreme cdi box som kanske är strypt??
Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
bensinen är kall när den kommer in och där med kyler den cylindern..
Mer bensin = högre varv = mer värme
Användarens profilbild
eddiejohansson94
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 8 juli 2008, 15:02
Ort: färgelanda

Inlägg av eddiejohansson94 »

phille94 skrev:
TK_DRAC skrev:
phille94 skrev: Vf skulle cylindern bli kallare med större förgasare ? det blir ju bara större förbränning så igentligen borde den la bli varmare ? och för att stiftet ska gå sönder av värme så borde ju cylindern koka?
bensinen är kall när den kommer in och där med kyler den cylindern..
Mer bensin = högre varv = mer värme
mer luft / bensin = mer kyla kommer in...
Bild
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

Inlägg av Tobbe_gp1 »

eddiejohansson94 skrev:
phille94 skrev:
TK_DRAC skrev: bensinen är kall när den kommer in och där med kyler den cylindern..
Mer bensin = högre varv = mer värme
mer luft / bensin = mer kyla kommer in...
tror du har rätt för nar man går in på typ en barikit förgasare står det att den större förgasare ökar den intärna kylningen.
Låst