Trögstartad

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sefio
Kinaraket
Inlägg: 1031
Blev medlem: 1 maj 2009, 15:19
Ort: Uppsala

Trögstartad

Inlägg av sefio »

Tja, har inte varit aktiv nu på ett tag men en del andra kanske kommer ihåg mig.

Min pgo har börjat krångla, den startar endast när man håller för luftinsuget och kickar lite, sedan måste man kicka när man har släppt denna har jag tur startar den då. har jag otur kan jag få varva mellan detta några gånger.

Stage6 Sport pro
Yasuni R
12mm original förgasare.
Bild
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag hade också problem med originalförgasaren på min PGO t-rex (Khein 12 mm) när jag ägde den till sisst var jag så trött på den att jag bytade förgasare till en Arreche 17,5 mm, sedan hade jag aldrig problem mera.

Men när du lyckats få i gång motorn hur går den då? När du sedan stannar motorn och startar igen, är det då samma sak igen?
Vad jag tror har det kommit skit i munstycket i förgasaren men jag är inte säker. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Pontooz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 2 juni 2010, 16:19

Inlägg av Pontooz »

Om du håller för insuget så suger den in bensinen hårdare? Stopp i slangarna? Kommer soppan fram som den ska?
masse94
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 7 augusti 2009, 11:27

Inlägg av masse94 »

exakt så hade jag med, skaffa chock
neos<3
sefio
Kinaraket
Inlägg: 1031
Blev medlem: 1 maj 2009, 15:19
Ort: Uppsala

Inlägg av sefio »

använder ingen choke då den är trasig, har precis en Arreche 17.5 som ligger hemma och skräpar, har bara aldrig fått moppen och gå rent då, moppen startar direkt på elstarten om man bara slår av den och det finns ork i batteriet. luktar som choke brist bara?
Bild
Låst