Polisen i min Källare !

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Katten1
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 13 juni 2009, 13:59
Ort: Falun

Polisen i min Källare !

Inlägg av Katten1 »

Tjena

jag och en polare var ute på gatan och ställde in våra mopeder. variator pill och lite förgasare och sånt.
jag gick ner och hämtade en skruvmejsel i källaren, och min polare klättrade på ett tak ovanför dörren för att hämta en tennisboll. när jag kom upp ur källaren såg jag att det kom en snut från backen och jag skrek "Robin, Källarn!" jag vände direkt på ett ben och snurra runt ner i källarn igen. han svingade sig ner från taket och direkt ner i källarn.
nere i källarn drog jag fram min fiddy och försökte hitta på något att göra så jag tog skruvmejseln jag hade i handen och tröck upp den i fiddytanken och pillade runt helt meningslöst. sen hörde jag en röst som sa "Tjena grabbar" och jag vart stel i kroppen och började skaka. det var en kille och en tjej.
killen frågade vad vi gjorde och vi sa bara att vi mekar lite.
dom ville kolla upp ramnummer på allting.
det fanns en fiddy i källarn. (jag hade aldrig sett något ramnr)
en Baotian ram (sprintbyggd) (jag hade aldrig sett ngt ramnummer)
En kompis Midrace beta ark (ramnummer)

och en hel del beta ark delar (kåpor fälgar mm) eftersom vi båda kör beta ark + att polarens moppe som stod där var beta.
sen gick vi upp med snuten och han ville kolla ramnummer på våra mopeder som vi höll på att ställa in. killen ville kolla på mitt men jag har ett klistermärke där och omlackad ram (men jag har inget ramnr) så jag sa att det inte syns för ramen är lackad och så är det ju klistermärket oxå och började pilla lite i hörnet så då struntade han i det och gick till polarens moppe och skulle kolla. han har ramnr men sa att det är överlackat så jag sprang upp och hämtade regskyllten som låg i en låda på mitt rum ^^.

sen började vi prata lite om hur fort dom går osv. sa att min gick i 65-70 men att jag bara tävlar på meet med den. och vi höll på att ställa in den lite för att vi skulle på frihamnen meet. det hade redan varit men det var den ända träffen jag kom på ^^

sen åkte dom iväg och mit hjärta dunkade på fint!
Användarens profilbild
robin1337
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 12 januari 2009, 21:30
Ort: skövde

Inlägg av robin1337 »

men polisen ska ju inte få göra så eller:O för du fårla ha vad fan du vill på din tomt du skulle kunna haft typ en 80cc på moppen och dom skulle inte kunna göra något alls ju;)
kolla in mitt projekt:D BETA RR STUNT!!!

http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=16234
Användarens profilbild
Katten1
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 13 juni 2009, 13:59
Ort: Falun

Inlägg av Katten1 »

robin1337 skrev:men polisen ska ju inte få göra så eller:O för du fårla ha vad fan du vill på din tomt du skulle kunna haft typ en 80cc på moppen och dom skulle inte kunna göra något alls ju;)
men jag bor i lägenhet och vi var ute på gatan utanför huset sen gick vi ner i den källaren. hade typ allt i en cykelrum bara ^^
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

shiiit xD
tomt
Användarens profilbild
Katten1
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 13 juni 2009, 13:59
Ort: Falun

Inlägg av Katten1 »

perre92 skrev:shiiit xD
ungefär så jag kände när dom åkte :P
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

men du behöver inte va orolig för trimmet polisen kan inte ta dig för de om dom inte ser att du kör den
för du kan ha let mopen
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

fyfan ja skulle ha dött :o
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
lindbl0m
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 17 juli 2009, 21:20
Ort: Sweden

Inlägg av lindbl0m »

haaha :D
Mitt Derbi drd racing limited projekt :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=19355
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Men kände dom på motorn om den var varm? Dom brukar göra det iaf, för att se om den har varit igång och kört ...
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Skriv svar