jag lyckas på upp min mc på bakhjulet i första växeln, men inte så mycket så jag kan fortsätta köra på bakhjulet, hur ska jag göra för att få upp den högre?
jag lyckas på upp min mc på bakhjulet i första växeln, men inte så mycket så jag kan fortsätta köra på bakhjulet, hur ska jag göra för att få upp den högre?
kör du sakta, gasar o släpper kopplingen fort måste den orka upp ordentligt?
Eller vaddå försöker du gasresa så långt du kan? Du får ju hjälpa till lite själv om den ska upp
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
att andvända kopplingen är inte bra, den har ju orken att gå upp utan att koppla, jag drar ju i styret och gasar så den går upp men inte tillräkligt, hur ska jag göra för att få upp den lite till så man kan lägga i andra växeln och köra vidare på bakhjulet? det är en Yamaha dt 125 r. två-takt
lule skrev:att andvända kopplingen är inte bra, den har ju orken att gå upp utan att koppla, jag drar ju i styret och gasar så den går upp men inte tillräkligt, hur ska jag göra för att få upp den lite till så man kan lägga i andra växeln och köra vidare på bakhjulet? det är en Yamaha dt 125 r. två-takt
är den helt orginal ?
prova börja på 2an istället och ska du köra växla på bakhjulet varianten får du passa dig lite för utväxlingen ändras ganska mycket så du kan flyga rätt över
Du får la använda kopplingen på tvåfjuttis om den inte är tillräckligt rapp för att resa sig direkt.
Allt varv går helt enkelt åt för att du ska komma upp, sedan är accet slut och du åker ner. Med kopplingen så kommer du upp på en gång utan att få för hög fart.
Hade du haft en fyrtakt med bredare register och vrid så hade det inte varit något problem
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Du får la använda kopplingen på tvåfjuttis om den inte är tillräckligt rapp för att resa sig direkt.
Allt varv går helt enkelt åt för att du ska komma upp, sedan är accet slut och du åker ner. Med kopplingen så kommer du upp på en gång utan att få för hög fart.
Hade du haft en fyrtakt med bredare register och vrid så hade det inte varit något problem