lätt mc bakhjulet

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
lule
Kinaraket
Inlägg: 824
Blev medlem: 9 april 2008, 16:21
Ort: veberöd

lätt mc bakhjulet

Inlägg av lule »

hej

jag lyckas på upp min mc på bakhjulet i första växeln, men inte så mycket så jag kan fortsätta köra på bakhjulet, hur ska jag göra för att få upp den högre?
Bud3r
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 18 juni 2009, 16:37

Re: lätt mc bakhjulet

Inlägg av Bud3r »

lule skrev:hej

jag lyckas på upp min mc på bakhjulet i första växeln, men inte så mycket så jag kan fortsätta köra på bakhjulet, hur ska jag göra för att få upp den högre?
kör du sakta, gasar o släpper kopplingen fort måste den orka upp ordentligt?
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Träna?

Eller vaddå försöker du gasresa så långt du kan? Du får ju hjälpa till lite själv om den ska upp
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

vad för lättmc? :)
Användarens profilbild
lule
Kinaraket
Inlägg: 824
Blev medlem: 9 april 2008, 16:21
Ort: veberöd

Inlägg av lule »

att andvända kopplingen är inte bra, den har ju orken att gå upp utan att koppla, jag drar ju i styret och gasar så den går upp men inte tillräkligt, hur ska jag göra för att få upp den lite till så man kan lägga i andra växeln och köra vidare på bakhjulet? det är en Yamaha dt 125 r. två-takt
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

lule skrev:att andvända kopplingen är inte bra, den har ju orken att gå upp utan att koppla, jag drar ju i styret och gasar så den går upp men inte tillräkligt, hur ska jag göra för att få upp den lite till så man kan lägga i andra växeln och köra vidare på bakhjulet? det är en Yamaha dt 125 r. två-takt
är den helt orginal ?

prova börja på 2an istället och ska du köra växla på bakhjulet varianten får du passa dig lite för utväxlingen ändras ganska mycket så du kan flyga rätt över
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Du får la använda kopplingen på tvåfjuttis om den inte är tillräckligt rapp för att resa sig direkt.

Allt varv går helt enkelt åt för att du ska komma upp, sedan är accet slut och du åker ner. Med kopplingen så kommer du upp på en gång utan att få för hög fart.

Hade du haft en fyrtakt med bredare register och vrid så hade det inte varit något problem ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
lule
Kinaraket
Inlägg: 824
Blev medlem: 9 april 2008, 16:21
Ort: veberöd

Inlägg av lule »

bensinskalle skrev:Du får la använda kopplingen på tvåfjuttis om den inte är tillräckligt rapp för att resa sig direkt.

Allt varv går helt enkelt åt för att du ska komma upp, sedan är accet slut och du åker ner. Med kopplingen så kommer du upp på en gång utan att få för hög fart.

Hade du haft en fyrtakt med bredare register och vrid så hade det inte varit något problem ;)
ska pröva så som du sa:)
Användarens profilbild
zappa_5
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 augusti 2009, 14:20
Ort: Uppsala

Inlägg av zappa_5 »

"Bra att veta: "Om de sjuka är i majoritet, så är det de som är friska!". Det är BARA döda fiskar som följer med strömmen!" av Birger-Zorro
Skriv svar