vad tycks om denna setup ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
ry8forlife
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 september 2007, 21:33

vad tycks om denna setup ?

Inlägg av ry8forlife »

Leovince zx

19mm förgasare

70cc stage 6 sport pro

stage 6 insugskitt

Hebo power luftfilter

munstyckes kitt 70,72,75...92

variator vikter 4.7 g

kopplingsfjäder 100%

så vad tror ni om toppfarten accet med mera ?
och sen undrar jag om stage 6 cylindern kan skära lätt ? även om man har ställt in den bra ?

MVH/ simon
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Inlägg av Polly »

Nee bara ställ in förgasaren rätt och sedan kör in cylindern väl, ingen fullgas direkt utan ta det lugnt.
Så de löser nog sig ska du se : )
Användarens profilbild
ry8forlife
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 september 2007, 21:33

Inlägg av ry8forlife »

Polly skrev:Nee bara ställ in förgasaren rätt och sedan kör in cylindern väl, ingen fullgas direkt utan ta det lugnt.
Så de löser nog sig ska du se : )
okej :lol: men vad tror du om topp fart och acc då ? för jag skulle vilja kunna stunta med den ? :wink: :wink: :wink:
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Inlägg av Polly »

ry8forlife skrev:
Polly skrev:Nee bara ställ in förgasaren rätt och sedan kör in cylindern väl, ingen fullgas direkt utan ta det lugnt.
Så de löser nog sig ska du se : )
okej :lol: men vad tror du om topp fart och acc då ? för jag skulle vilja kunna stunta med den ? :wink: :wink: :wink:
vad för märke på variatorn hade du tänkt ? På min förra moppe som beslagtogs av snuten ;/ hade jag 70 cc , rör , ny koppling o variator med 3.20 g vikter, och den gasreste, med den setupen kmr du definitivt kunna stunta :) ja har ju sett killar som stuntar med original mopeder ^^ så de kmr nog fungera :)
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Inlägg av Polly »

Polly skrev:
ry8forlife skrev:
Polly skrev:Nee bara ställ in förgasaren rätt och sedan kör in cylindern väl, ingen fullgas direkt utan ta det lugnt.
Så de löser nog sig ska du se : )
okej :lol: men vad tror du om topp fart och acc då ? för jag skulle vilja kunna stunta med den ? :wink: :wink: :wink:
vad för märke på variatorn hade du tänkt ? På min förra moppe som beslagtogs av snuten ;/ hade jag 70 cc , rör , ny koppling o variator med 3.20 g vikter, och den gasreste, med den setupen kmr du definitivt kunna stunta :) ja har ju sett killar som stuntar med original mopeder ^^ så de kmr nog fungera :)


Min toppade ca 120km/h med all setup ja hade på, Den kan göra 100+ beroende på hur många HK du har i cylindern, du ska helst byta vev isåfall.
Användarens profilbild
ry8forlife
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 september 2007, 21:33

Inlägg av ry8forlife »

Polly skrev:
Polly skrev:
ry8forlife skrev: okej :lol: men vad tror du om topp fart och acc då ? för jag skulle vilja kunna stunta med den ? :wink: :wink: :wink:
vad för märke på variatorn hade du tänkt ? På min förra moppe som beslagtogs av snuten ;/ hade jag 70 cc , rör , ny koppling o variator med 3.20 g vikter, och den gasreste, med den setupen kmr du definitivt kunna stunta :) ja har ju sett killar som stuntar med original mopeder ^^ så de kmr nog fungera :)


Min toppade ca 120km/h med all setup ja hade på, Den kan göra 100+ beroende på hur många HK du har i cylindern, du ska helst byta vev isåfall.


okej men är det svårt att byta vev ? :? sen undrar jag vart man kan få tag på vevar till keeway ry8 ? eller iof jag vet en sida som heter mop-shop.. men kan man lita på dom ? :roll: :roll: :oops: men på min variator har ju jag liggande minarelli.. men ska jag byta variator ? :roll:
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Inlägg av Polly »

Byta Veven borde du göra om du har mkt kraft i cylindern, inte så roligt om den skulle skära;S Joo att byta veven är redigt jobbigt, klyva motorhalvorna och massa saker, mycket jobb är det. Om man inte är duktig på de, skulle ja rekomendera att lämna in den på en verkstad eller låta någon som har erfarenhet av det.

Angående din setup nu: Om du vill ha en redigt moppe som du ska stunta med och styla lite med för vänner och folk etc.
Så skulle ja helst byta koppling,variator,rem,cylinder,förgasare, ett nytt insug för att förgasaren ska passa, membran tror ja man får med i stage6 insugskit, nytt effektrör, Och sist veven, den håller för sport cylindrar, men ska du upp mot över 14 hk så kanske du ska byta den med :)
Användarens profilbild
ry8forlife
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 september 2007, 21:33

Inlägg av ry8forlife »

okej tack för tipsen :) :) jag ska nog behålla org. veven .. men stage6 cylindern får man ut ungefär 10-12 hk . men det kanske org veven inte håller för eller ...? sen undrar jag om det är bra botten drag i leovince röret :wink: :wink:
btw min granne har lika moppe som dej och dom blir grymmt snygga när man stylar dom jue !!!
haha bättre än keeway... :( :(
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Inlägg av Polly »

Min vev höll när jag hade en Airsal med 15 hk på min drac ^^ (har haft många moppar serru ^^ ) Ja skulle rekomendera att byta den, men det är inget måste. Om du nu skulle bli jagad av snuten och veven skär, så är de bara kasta moppen o springa och nästa dag får du ringa in den som att den blev stulen;)

Jag har aldrig haft ett leovince rör, men jag känner en kille som har en malaguti med leovince o metracylinder, den går redigt fint faktiskt. jag har bara erfarenhet om Hebo,yasuni och tecnigas rör , har använt alla 3 :) om ja var du skulle ja satsa på ett yasuni,
Användarens profilbild
ry8forlife
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 september 2007, 21:33

Inlägg av ry8forlife »

haha okej men det är inte många snutar här ändå.... 8) hehe bond byn nr.1 :lol:
men men yasunin z tar i däcket på min moppe har jag hört... :roll: men ska nog ha leovince zx :):)
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Inlägg av Polly »

ry8forlife skrev:haha okej men det är inte många snutar här ändå.... 8) hehe bond byn nr.1 :lol:
men men yasunin z tar i däcket på min moppe har jag hört... :roll: men ska nog ha leovince zx :):)
ajj då ;S om det tar i däcket så är de nog bäst att du satsar på ett leovince då ^^ va fan inga poliser?;) sånt är ju bara tråkigt ^^ visst dom är jobbiga ibland men de e ganska roligt att ha dom i stan :D
Användarens profilbild
ry8forlife
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 september 2007, 21:33

:):)

Inlägg av ry8forlife »

haha okej :) men vi var ett gäng ute och åkte förut och fick en efter oss i byn ... :shock: och så körde dom efter oss men vi har en liten göm väg typ som går rakt in i skogen och sen ut på en flyg åker :wink:... så jag åkte in där och stängde av moppen så han såg mej inte och sen stannade jag där ett bra tag. hehe :lol: :lol:
Polly
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2007, 17:50
Ort: Nässjö

Re: :):)

Inlägg av Polly »

ry8forlife skrev:haha okej :) men vi var ett gäng ute och åkte förut och fick en efter oss i byn ... :shock: och så körde dom efter oss men vi har en liten göm väg typ som går rakt in i skogen och sen ut på en flyg åker :wink:... så jag åkte in där och stängde av moppen så han såg mej inte och sen stannade jag där ett bra tag. hehe :lol: :lol:
haha gött ;) om du vet var forserum ligger så är det ett måste att åka dit på somrarna^^ överallt i sverige är de polisen som jagar mopedisterna, i forserum är de annorlunda, där är de mopedisterna som jagar poliserna. dom e helt sjuka asså :twisted:
Användarens profilbild
ry8forlife
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 24 september 2007, 21:33

Re: :):)

Inlägg av ry8forlife »

Polly skrev:
ry8forlife skrev:haha okej :) men vi var ett gäng ute och åkte förut och fick en efter oss i byn ... :shock: och så körde dom efter oss men vi har en liten göm väg typ som går rakt in i skogen och sen ut på en flyg åker :wink:... så jag åkte in där och stängde av moppen så han såg mej inte och sen stannade jag där ett bra tag. hehe :lol: :lol:
haha gött ;) om du vet var forserum ligger så är det ett måste att åka dit på somrarna^^ överallt i sverige är de polisen som jagar mopedisterna, i forserum är de annorlunda, där är de mopedisterna som jagar poliserna. dom e helt sjuka asså :twisted:

hehe okej faan va najs kanske dra dit i sommar då !! :wink: men vart ligger det då ? äre nära östersund :P
Foppa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 293
Blev medlem: 2 oktober 2007, 16:04

Inlägg av Foppa »

Polly skrev:Byta Veven borde du göra om du har mkt kraft i cylindern, inte så roligt om den skulle skära;S Joo att byta veven är redigt jobbigt, klyva motorhalvorna och massa saker, mycket jobb är det. Om man inte är duktig på de, skulle ja rekomendera att lämna in den på en verkstad eller låta någon som har erfarenhet av det.

Angående din setup nu: Om du vill ha en redigt moppe som du ska stunta med och styla lite med för vänner och folk etc.
Så skulle ja helst byta koppling,variator,rem,cylinder,förgasare, ett nytt insug för att förgasaren ska passa, membran tror ja man får med i stage6 insugskit, nytt effektrör, Och sist veven, den håller för sport cylindrar, men ska du upp mot över 14 hk så kanske du ska byta den med :)
Men på moped sidorna så står det att cylindern persterar upp till exempel 15 hk men i verkligheten kanske den ger 12 :)
mt5a_stunt
Kinaraket
Inlägg: 965
Blev medlem: 6 oktober 2007, 10:16

Inlägg av mt5a_stunt »

de ä ju visa som stuntarme boation ( stavas ) å dom ä inte enkelt att få upp på bakan när du sitter ner annars får man la upp dom enkelt om man kan få upp orginal moppar enkelt kocke gorde juringar me orginal aerox så
Furia_Styling
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 24 juni 2007, 19:48

Inlägg av Furia_Styling »

Men på moped sidorna så står det att cylindern persterar upp till exempel 15 hk men i verkligheten kanske den ger 12

Om du har rätt setup och den är bra inställd så får du dom hästarna som det står på moppe sidorna på motorn men du får ju så klart mindre på bakhjulet.
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Det kommer funka fint med orginal vev på den setupen. Då du har ett lågvarvigt rör. Och ja du kommer kunna stunta med den. Man kan stunta orginal, bara tekniken.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Låst