Startar inte! :(

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Berra
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 9 juli 2007, 18:57

Startar inte! :(

Inlägg av Berra »

Tja, har en gammal moped hemma som bara stått. Och förra våren så tänkte jag att jag skulle få igång den. Den startade inte från början men efter att jag bytte flottören och tändstiftet samt gjorde rent i bensinslangarna så starta den. Dock efter några veckor när jag körde med den så la den bara av. Efter det så har den inte velat starta. Tändstiftet fungerar, bensin kommer(iaf till flottören) den vägrar bara att starta. Så jag behöver er hjälp! Vad tror ni felet är och hur ska jag åtgärda det? Mvh Jonathan
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 27 november 2007, 18:59
Ort: Götet

Inlägg av Senda »

Har den komp?
Berra
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 9 juli 2007, 18:57

Inlägg av Berra »

Senda skrev:Har den komp?
Är inte direkt särskillt bra på mopeder. Lite pinsamt att fråga men måste nog göra det ändå, vad är komp? ^^ :)
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 27 november 2007, 18:59
Ort: Götet

Inlägg av Senda »

Här är inget pinsamt, ingen kan allt :D Komp = Kompression. Det är ett undertryck som blir när kolven är i sitt högsta läge. När du kickar ska du känna att det "hackar" fram lite. Om det inte gör det har du antagligen inget komp kvar. Då bör du byta kolv + kolvringar :D
Mvh
Skriv svar