orginal kanske lite borrad men låt oss säga orginal fast mindre drev fram/bak då.
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx?
adde151 skrev:Derbi Senda r 01, Dragen plugg (grov krök), borttagen luftburk, bytt munstycke vad ska jag ha för drevning och vilken kedja som passar till dreven? Om jag vill ha så hög toppfart som möjligt men ett hyffsat axx?
Kör på 12/53, de funkar fint! Då 70-Drevet i bak är en strypning, men de vet du nog redan
klurrs_Derbi_drd_racing skrev:hur många länkar på kedjan behöver man till en drd?
har för mig att det är längre sving på dom!
Räcker det med till exempel med 140 länkar?
bump
ska de inte vara en 420 eller va dom heter?
annars kan du kolla i din manual
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
riiieju skrev:Rieju drac -03 AM6
MK sp rör
tror alla pluggar är dragna
12-56 drev
va ska ja ha för drev fram o bak? (vill att den ska axa bra och ha hyffsad toppfart)
den går i ca 85-90 på mätarn
ser väl bra ut? dock hade det varit kul med 14/56 också tror jag
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
helt orginal Derbi drd pro. vill inte ha synligt trim som trimrör och jag vill helelr inte förstöra orginalröret. så tänkte dreva om den så den skulle få lite bättre toppfart. även ifall axet redan är kasst, vet inte vad orginal drevningen är på drd men vad rekomderar ni?
derbirace skrev:helt orginal Derbi drd pro. vill inte ha synligt trim som trimrör och jag vill helelr inte förstöra orginalröret. så tänkte dreva om den så den skulle få lite bättre toppfart. även ifall axet redan är kasst, vet inte vad orginal drevningen är på drd men vad rekomderar ni?
en kugge upp i fram brukar vara fint =)
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
undrar vilket drev ja ska ha på min RRX, jag vill helst att den ska vara nog stark att komma på bakhjule :P Och om ni har några andra andra förslag på vad ja kan fixa den starkare så skull de hjälpa också :)
stektkorv skrev:undrar vilket drev ja ska ha på min RRX, jag vill helst att den ska vara nog stark att komma på bakhjule Och om ni har några andra andra förslag på vad ja kan fixa den starkare så skull de hjälpa också
har du trimmad?
isåfal kan du köra med rätt hårt drevad , de brukar orka. men som sagt beror på om du kör original - kör isåfall på 12/52
grejen är att det som krävs är teknik!
dessutom ska du inte köra på för lätt drevning då du måste växla vid ett visst varv.
Zipe skrev:Derbi Senda 05 ostrypt cdi hur kommer den gå om jag kör på drevningen 15-65? vad kommer den toppa och hur kommer den orka tror ni?
är den original?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Tjena jag har dragen plugg på min drac -99. Och tänkte nu dreva om den. Min fråga är om jag måste byta bakdrev också eller går de typ me 13/56? Hur snabbt skulle de gå osv?
Vill ha mer fart eftersom den bara spikar 60 just nu.
Zipe skrev:ehh ja det ända som är trim är ostrypt cdi
okej, nej de var en dålig drevning kommer endast orka 6an i nerförs men du kan nog få upp den i 60-65 då
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
sendan94 skrev:hej, jag har en 70cc sport på min Derbi Senda 05 med ett gianelli 2t avgasrör . vad bör ja ha för drevning, har 13/53 men den varvar lite väl lätt
I och med att den varvar lätt så får du ju bra axx
Men det är en otroligt bra drevning för både topp och axx.
sendan94 skrev:hej, jag har en 70cc sport på min Derbi Senda 05 med ett gianelli 2t avgasrör . vad bör ja ha för drevning, har 13/53 men den varvar lite väl lätt
testa 14 möjligtvis 15 , men har för mej de kan bli tråkigt iomed att den får jobba mer innan den kommer till curvan? men jag vet itne!
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
okej... är så när jag spände min kedja (flytta tillbaka hjulet) så börjare kedjan hoppa (inte av) men när jag rullade bakåt hoppade den av i par och det lät skit konstigt, den gör det hela tiden..... nog på grund av att dreven är så slitna som dom är!!! så nu behöver det bytas. både fram drev, bakdrev och kedja!!
så till frågan? det är en drd som är urpluggad och försvetsad blindtarm. jag får den upp i ärliga 70 km/t! (76,77 enligt mätare) den axxar väldigt bra och har redan bra toppfart. så vad jag vill är att öka på båda, inte för mycket axx och inte för mycket toppfart. att det ska ligga jämnt om de nu går. (säg till om ni inte förstår)
så vad är det för drevning jag ska ha???
ops: tipsa gärna om det säljs i paket någonstans, lär bli billigare då har jag hört!
Hooj! Min kompis har en Yamaha DT50X 07 urpluggad med original drevningen 11-60 , och då varvar den som satan. Men han ska endast byta framdrevet , så vad tror ni blir lagomt ? 14 eller 15 ?
RJ Racing skrev:Hooj! Min kompis har en Yamaha DT50X 07 urpluggad med original drevningen 11-60 , och då varvar den som satan. Men han ska endast byta framdrevet , så vad tror ni blir lagomt ? 14 eller 15 ?
RJ Racing skrev:Hooj! Min kompis har en Yamaha DT50X 07 urpluggad med original drevningen 11-60 , och då varvar den som satan. Men han ska endast byta framdrevet , så vad tror ni blir lagomt ? 14 eller 15 ?
13, med typ 15 blir Axxet segt som sirap!
Nää det borde det väll inte bli? om jag kör på 13-52 med min urpluggade drac och det brukar va den vanliga drevningen vid urpluggat och då har han 8 tänder till på bakdrevet så det borde ju gå med 14 eller 15?
vill dreva min Rieju RRX så den blir lite starkare, dom e ju så j*vla klena orginal ;) Nån som rekomenderar ett speciellt Drev? en link skull va hjälpsamt :P
Mh Furia
ostrypt cdi
triminsug
borrad från 40,3 till 40,8
C3 lager
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
stektkorv skrev:undrar vilket drev ja ska ha på min RRX, jag vill helst att den ska vara nog stark att komma på bakhjule Och om ni har några andra andra förslag på vad ja kan fixa den starkare så skull de hjälpa också
har du trimmad?
isåfal kan du köra med rätt hårt drevad , de brukar orka. men som sagt beror på om du kör original - kör isåfall på 12/52
grejen är att det som krävs är teknik!
dessutom ska du inte köra på för lätt drevning då du måste växla vid ett visst varv.
Kej, men 12/52 säger du låter bra, ska bara få barn bidraget så blire att beställa Men har du nån bra sida? på cykelkraft står de typ: Funkar ej till RRX med aliminium fälgar så blir lite osäker
70cc
orginal förgasare, (eventuellt 19mm)
13/53 drev just nu, funderar på att byta ner bakdrevet till typ 13/50 eller kommer de bli alldeles för tungt drevat?
den varvar ut lite väl lätt just nu på 6ans växel