Derbi VS Rieju

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Thebluecow
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 mars 2009, 16:02

Inlägg av Thebluecow »

Riiikard skrev:
guth skrev:sista ordet ba: borde inte vara någon större skillnad, kanske Derbi vinner jag vet inte :) de ända jag vet att den som kör derbin kommer bli lam i röven
Sant, vibrear sönder över 2k RPM :wink:
Vad fan har du för Derbi????
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad
Inlägg: 575
Blev medlem: 29 november 2009, 19:58
Ort: Västragötaland i en liten håla

Inlägg av Riiikard »

Thebluecow skrev:
Riiikard skrev:
guth skrev:sista ordet ba: borde inte vara någon större skillnad, kanske Derbi vinner jag vet inte :) de ända jag vet att den som kör derbin kommer bli lam i röven
Sant, vibrear sönder över 2k RPM :wink:
Vad fan har du för Derbi????
X`Treme R 2004 ..

överdrev lite men de vibrerar rejält
//MVH
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Riiikard skrev:
Thebluecow skrev:
Riiikard skrev: Sant, vibrear sönder över 2k RPM :wink:
Vad fan har du för Derbi????
X`Treme R 2004 ..

överdrev lite men de vibrerar rejält
Inte bara dom gammla som vibrerar vill jag lova.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
guth
Varnad
Inlägg: 778
Blev medlem: 27 maj 2009, 21:06

Inlägg av guth »

Thebluecow skrev:
Derbi187 skrev:
speedfightkillen skrev:Derbi WTF :D
Varför ? :cry: :O
För att Derbi motererna e jävligt starka org än vad riejus e :P
i motorn i sej som är "starkare org" men mycke beror ju på deras lätta drevningar och de fina originalrören :)
dock finns de AM6or som går rätt fint också original
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

derbis orginalcylle är något vassare än orginalcyllen som sitter på AM6. dessutom har Derbi motorn lite längre slaglängd. det som kommer att skilja annars är ju luftmotstånd, vikt på mopeden samt vxl lådans utväxling.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Men det krävs kraft för att slå en original AM7-motor :shock:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

Inlägg av g-ounze »

DEA!! skrev:Men det krävs kraft för att slå en original AM7-motor :shock:
Jo de har jag också hört..

Fast mer för att slå en Aprilia SR50 Dietech -09 ;)
Dom har 9hk original.. =)

Men personligen så har jag hört att AM6 är en bättre motor!


Sen har vi ju idioter som en 22 årig liten dvärg från min bonde håla som körde Rieju ett tag.. Sa att AM6 va så jävla mycket bättre än DB50.. Men när han bytte o börja glida med Rieju så ändrade han sig.. Då va de plötsligt Derbi som va bättre... hmm?
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

DEA!! skrev:Men det krävs kraft för att slå en original AM7-motor :shock:

Ah, i form av en Derbi Extreme med blindtarmsstrypning. Jävlar vad kraftfullt.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan ;)

Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...



Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan ;)

Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...



Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
min Derbi vebrerar satan över 10k och under de vibrerar den bara mkt.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan ;)

Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...



Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
Dom vibrerar det går inte att gömma den sanningen...
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

jag har kört min 1,5 mil på sträck i 10.000 varv hela tiden och så mkt vibrerar det inte.. inte för den som kör iaf... Dock kan jag bara svara för hur mina erfarenheter...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

Inlägg av g-ounze »

Ja har kört Derbi förra sommaren och sanningen är den att dom vibbrerar äckligt jävla mycket!
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 18 april 2009, 20:23

Inlägg av freidow »

Derbi RULES!
Användarens profilbild
guth
Varnad
Inlägg: 778
Blev medlem: 27 maj 2009, 21:06

Inlägg av guth »

kör en drac i 1 månad sen testar ni en Derbi ska ni känna på vibbs ;)
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

Inlägg av g-ounze »

Asså.. Denna frågan är så jävla repeterad så de inte är sant :O

Och alltid är de olika resultat.. Ibland vinner Derbi i sådana här frågor.. Och ibland vinner Rieju! Men bara på forumen! För ägarna försvarar sina mopeder! Och självklart är Derbi Sveriges vanligaste crossmoppe..!

Och de är de jag hatar med dom!!!!!

Alla skaffa Derbi..! Och andra skaffar Rieju drac! Därför skaffade jag mig en CPI SM! Nånting emellan! :D

AM6 med Derbi koppling och skruvfäste för rör! En AM6 kopia är de inte.. men en Minarelli kopia är de dock..! Fundera lite så fattar du.

Själv tror ja snarare AM6 är vassare.. För varför byter många hyper trimmare till AM6 när de från början är Derbi? ;)

Sen har Rieju Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För Derbi vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt..

Och sen tror jag inte nån av dom är snabbare faktiskt.. För de beror helt på inställningen och vilken förare som äter mest.. Tror att båda 2 hade varit lika snabbare i ändan.. Tro gör man i kyrkan! Men hittills kan jag bara spekulera då jag inte vet till 100%.

Och sluta försvara era mopeder! 0,09mm i slaglängd ger ju för k**ens helvette inge f***g skillnad ALLS! För oavsett vad så är de vikten som avgör de lilla!

Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
guth
Varnad
Inlägg: 778
Blev medlem: 27 maj 2009, 21:06

Inlägg av guth »

g-ounze skrev:Asså.. Denna frågan är så jävla repeterad så de inte är sant :O

Och alltid är de olika resultat.. Ibland vinner Derbi i sådana här frågor.. Och ibland vinner Rieju! Men bara på forumen! För ägarna försvarar sina mopeder! Och självklart är Derbi Sveriges vanligaste crossmoppe..!

Och de är de jag hatar med dom!!!!!

Alla skaffa Derbi..! Och andra skaffar Rieju drac! Därför skaffade jag mig en CPI SM! Nånting emellan! :D

AM6 med Derbi koppling och skruvfäste för rör! En AM6 kopia är de inte.. men en Minarelli kopia är de dock..! Fundera lite så fattar du.

Själv tror ja snarare AM6 är vassare.. För varför byter många hyper trimmare till AM6 när de från början är Derbi? ;)

Sen har Rieju Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För Derbi vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt..

Och sen tror jag inte nån av dom är snabbare faktiskt.. För de beror helt på inställningen och vilken förare som äter mest.. Tror att båda 2 hade varit lika snabbare i ändan.. Tro gör man i kyrkan! Men hittills kan jag bara spekulera då jag inte vet till 100%.

Och sluta försvara era mopeder! 0,09mm i slaglängd ger ju för k**ens helvette inge f***g skillnad ALLS! För oavsett vad så är de vikten som avgör de lilla!

Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

g-ounze skrev: Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Nä, det är inte skitsnack.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

Inlägg av g-ounze »

Henry skrev:
g-ounze skrev: Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Nä, det är inte skitsnack.
Alltså.. Kolla.. Om du skaffar en vev med typ.. 5mm längre slag.. Och en spacer på de.. Så får du typ.. från 70 till 75cc..

Och inte fan är 5mm detsamma som 0,1mm? I med att Derbi har 40mm och Rieju har 39,9.. Alltså är antalet kubikcentimeter så sjukt litet att de inte ens har någon betydelse..? Kan lika gärna vara variationen på olika verktyg man mäter med eller nått som gått fel när dom mätte..

T.ex skolans 30cm linjaler från nått konstigt österrikiskt pennmärke är drygt 1-2 mm kortare än biltemas linjaler.. P.g.a fel mätningar o annat crap..

Och de med att 5mm extra slag ger 5 kubic mer är på ett ungefär.. Ej exakta siffror..


Edit: tänk också hur lång 1mm är.. Sen tänker du hur mycket 0,1mm är.. Så fattar du hur jävla liten skillnad de är egentligen..

Jävla Derbi fanboys x) Själv tycker jag om Derbi som fan.. Lika mycket som Rieju.. Så fanboy är jag inte.. är opartisk.. Drar bara ut sån fakta som är rena rama barnsliga lekstuge snacket!

Kom med vettig fakta istället som motorn kanaler, tändning, förgasare storlek, insug och dylikt.. Snacka sen!
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan ;)

Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...



Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
Beror helt på hur långt bak man sitter, tex om man chussar ngn så vibrerar det som fan, men inte lika mkt för föraren. på min Rieju så vibrerar det inte ett skit men när man bli chussad så vibrerar det som fan! men vet inte om det bara e min eller andra också.... har en cross dämp på.
Användarens profilbild
guth
Varnad
Inlägg: 778
Blev medlem: 27 maj 2009, 21:06

Inlägg av guth »

KarlssoN^ skrev:
bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan ;)

Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...



Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
Beror helt på hur långt bak man sitter, tex om man chussar ngn så vibrerar det som fan, men inte lika mkt för föraren. på min Rieju så vibrerar det inte ett skit men när man bli chussad så vibrerar det som fan! men vet inte om det bara e min eller andra också.... har en cross dämp på.
tja... alltså åk Derbi och sen testar du en drac ex känner du en jävla skillnad. om du har någon känsel dvs :)
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

guth skrev:
KarlssoN^ skrev:
bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan ;)

Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...



Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
Beror helt på hur långt bak man sitter, tex om man chussar ngn så vibrerar det som fan, men inte lika mkt för föraren. på min Rieju så vibrerar det inte ett skit men när man bli chussad så vibrerar det som fan! men vet inte om det bara e min eller andra också.... har en cross dämp på.
tja... alltså åk Derbi och sen testar du en drac ex känner du en jävla skillnad. om du har någon känsel dvs :)
haha ;) får la göra de :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

g-ounze skrev:Asså.. Denna frågan är så jävla repeterad så de inte är sant :O

Och alltid är de olika resultat.. Ibland vinner Derbi i sådana här frågor.. Och ibland vinner Rieju! Men bara på forumen! För ägarna försvarar sina mopeder! Och självklart är Derbi Sveriges vanligaste crossmoppe..!

Och de är de jag hatar med dom!!!!!

Alla skaffa Derbi..! Och andra skaffar Rieju drac! Därför skaffade jag mig en CPI SM! Nånting emellan! :D

AM6 med Derbi koppling och skruvfäste för rör! En AM6 kopia är de inte.. men en Minarelli kopia är de dock..! Fundera lite så fattar du.

Själv tror ja snarare AM6 är vassare.. För varför byter många hyper trimmare till AM6 när de från början är Derbi? ;)

Sen har Rieju Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För Derbi vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt..

Och sen tror jag inte nån av dom är snabbare faktiskt.. För de beror helt på inställningen och vilken förare som äter mest.. Tror att båda 2 hade varit lika snabbare i ändan.. Tro gör man i kyrkan! Men hittills kan jag bara spekulera då jag inte vet till 100%.

Och sluta försvara era mopeder! 0,09mm i slaglängd ger ju för k**ens helvette inge f***g skillnad ALLS! För oavsett vad så är de vikten som avgör de lilla!

Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Ta och kolla lite längre fram i tråden så står det lite som är skrivit där av mig om insug och kanaler. Hur stor skillnaden blir beror helt på borrningen av cylindern. Har du 5mm längre slag på en 70cc cylinder (47.6mm är vanligt där så vi avrundar till 48 ).

med 45mm slag blir det cylindervolym: 81,38cc
Med 40mm slag blir det cylindervolum: 72,34cc
med 39,9mm slag blir det cylindervolym: 72,16cc
med 39mm slag blir det cylindervolym: 70,53cc

Skillnaden blir större med större cylinder också men det skiljer inte mycket, det är sant men det handlar inte heller om mycket när man ska ha ut dedär lilla sista.

Kan ju tillägga att man inte använder några skollinjaler från biltema när man mäter motordelar, då skulle det gått åt helvete för länge sedan. 1mm kan vara extremt mycket beroende på vilken del det är i motorn.

"Sen har Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt.. "

Hur resonerar du här? Det är am motorn som förlorar effekt då den har en balansaxel att driva (Nä, den snurrar inte magiskt utan stjäl effekt av motorn för att drivas). Så det är en fördel till Derbi om effekt är syftet men visst är det skönt att slippa lite vibrationer men man ska ju känna att man lever också ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

Inlägg av g-ounze »

chifen skrev:
g-ounze skrev:Asså.. Denna frågan är så jävla repeterad så de inte är sant :O

Och alltid är de olika resultat.. Ibland vinner Derbi i sådana här frågor.. Och ibland vinner Rieju! Men bara på forumen! För ägarna försvarar sina mopeder! Och självklart är Derbi Sveriges vanligaste crossmoppe..!

Och de är de jag hatar med dom!!!!!

Alla skaffa Derbi..! Och andra skaffar Rieju drac! Därför skaffade jag mig en CPI SM! Nånting emellan! :D

AM6 med Derbi koppling och skruvfäste för rör! En AM6 kopia är de inte.. men en Minarelli kopia är de dock..! Fundera lite så fattar du.

Själv tror ja snarare AM6 är vassare.. För varför byter många hyper trimmare till AM6 när de från början är Derbi? ;)

Sen har Rieju Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För Derbi vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt..

Och sen tror jag inte nån av dom är snabbare faktiskt.. För de beror helt på inställningen och vilken förare som äter mest.. Tror att båda 2 hade varit lika snabbare i ändan.. Tro gör man i kyrkan! Men hittills kan jag bara spekulera då jag inte vet till 100%.

Och sluta försvara era mopeder! 0,09mm i slaglängd ger ju för k**ens helvette inge f***g skillnad ALLS! För oavsett vad så är de vikten som avgör de lilla!

Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Massa bullshit och ord intryckt i mun på mig..
Derbi Fanboy kallas såna som du.
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

g-ounze skrev: Derbi Fanboy kallas såna som du.
Idioter kallas personer som du.
Han drog ihop ett riktigt bra inlägg, ta åt dig och LÄR DIG istället för att grina högt för fan.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

Inlägg av g-ounze »

Henry skrev:
g-ounze skrev: Derbi Fanboy kallas såna som du.
Idioter kallas personer som du.
Han drog ihop ett riktigt bra inlägg, ta åt dig och LÄR DIG istället för att grina högt för fan.
/ care.

Uteslut mig ur denna diskussionen :P För många Derbi Fanboys helt enkelt.
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
rajklo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 18 november 2009, 17:51
Ort: göteborg

Inlägg av rajklo »

speedfightkillen skrev:Derbi äger så är de bara :D
Fan va rätt!!! :D
Karlberg1011 skrev:Gasres på tub är det billigaste och snabbaste...
Användarens profilbild
rajklo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 18 november 2009, 17:51
Ort: göteborg

Inlägg av rajklo »

Men asså sluta lipa Derbi vibrerar inte alls så mkt som ni säger!
Men kan säga att puckel sendorna vibrerar inte alls lika mkt som dom nyare
sendorna ;)
Karlberg1011 skrev:Gasres på tub är det billigaste och snabbaste...
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

aså om allt va samma å så som du skrev skulle dem gå nästan precis lika fort..
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 15 maj 2009, 22:52
Ort: skärhamn

Inlägg av Osten R »

Riiikard skrev:
guth skrev:
Riiikard skrev: Sant, vibrear sönder över 2k RPM :wink:
väldigt tråkigt då tomgången ligger på ca 2 k :(
Precis ..
stämmer ju inte i alla fallen min vibrerar som fan på 3-6k men efter de så slutar den typ helt :P
Låst