Vad fan har du för Derbi????Riiikard skrev:Sant, vibrear sönder över 2k RPMguth skrev:sista ordet ba: borde inte vara någon större skillnad, kanske Derbi vinner jag vet inte de ända jag vet att den som kör derbin kommer bli lam i röven
X`Treme R 2004 ..Thebluecow skrev:Vad fan har du för Derbi????Riiikard skrev:Sant, vibrear sönder över 2k RPMguth skrev:sista ordet ba: borde inte vara någon större skillnad, kanske Derbi vinner jag vet inte de ända jag vet att den som kör derbin kommer bli lam i röven
Jo de har jag också hört..DEA!! skrev:Men det krävs kraft för att slå en original AM7-motor
DEA!! skrev:Men det krävs kraft för att slå en original AM7-motor
min Derbi vebrerar satan över 10k och under de vibrerar den bara mkt.bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan
Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...
Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
Dom vibrerar det går inte att gömma den sanningen...bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan
Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...
Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
g-ounze skrev:Asså.. Denna frågan är så jävla repeterad så de inte är sant :O
Och alltid är de olika resultat.. Ibland vinner Derbi i sådana här frågor.. Och ibland vinner Rieju! Men bara på forumen! För ägarna försvarar sina mopeder! Och självklart är Derbi Sveriges vanligaste crossmoppe..!
Och de är de jag hatar med dom!!!!!
Alla skaffa Derbi..! Och andra skaffar Rieju drac! Därför skaffade jag mig en CPI SM! Nånting emellan!
AM6 med Derbi koppling och skruvfäste för rör! En AM6 kopia är de inte.. men en Minarelli kopia är de dock..! Fundera lite så fattar du.
Själv tror ja snarare AM6 är vassare.. För varför byter många hyper trimmare till AM6 när de från början är Derbi?
Sen har Rieju Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För Derbi vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt..
Och sen tror jag inte nån av dom är snabbare faktiskt.. För de beror helt på inställningen och vilken förare som äter mest.. Tror att båda 2 hade varit lika snabbare i ändan.. Tro gör man i kyrkan! Men hittills kan jag bara spekulera då jag inte vet till 100%.
Och sluta försvara era mopeder! 0,09mm i slaglängd ger ju för k**ens helvette inge f***g skillnad ALLS! För oavsett vad så är de vikten som avgör de lilla!
Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Nä, det är inte skitsnack.g-ounze skrev: Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Alltså.. Kolla.. Om du skaffar en vev med typ.. 5mm längre slag.. Och en spacer på de.. Så får du typ.. från 70 till 75cc..Henry skrev:Nä, det är inte skitsnack.g-ounze skrev: Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Beror helt på hur långt bak man sitter, tex om man chussar ngn så vibrerar det som fan, men inte lika mkt för föraren. på min Rieju så vibrerar det inte ett skit men när man bli chussad så vibrerar det som fan! men vet inte om det bara e min eller andra också.... har en cross dämp på.bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan
Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...
Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
tja... alltså åk Derbi och sen testar du en drac ex känner du en jävla skillnad. om du har någon känsel dvsKarlssoN^ skrev:Beror helt på hur långt bak man sitter, tex om man chussar ngn så vibrerar det som fan, men inte lika mkt för föraren. på min Rieju så vibrerar det inte ett skit men när man bli chussad så vibrerar det som fan! men vet inte om det bara e min eller andra också.... har en cross dämp på.bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan
Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...
Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
haha får la göra deguth skrev:tja... alltså åk Derbi och sen testar du en drac ex känner du en jävla skillnad. om du har någon känsel dvsKarlssoN^ skrev:Beror helt på hur långt bak man sitter, tex om man chussar ngn så vibrerar det som fan, men inte lika mkt för föraren. på min Rieju så vibrerar det inte ett skit men när man bli chussad så vibrerar det som fan! men vet inte om det bara e min eller andra också.... har en cross dämp på.bensinskalle skrev:att Derbi vibrerar är skitsnack, har haft två stycken och ingen av dom vibrera och då har ja legat på 11.000 varv i 1,5 mil sträck flera dagar i veckan
Vettefan vart ni fått att alla Derbi vibrerar från...
Och på ett dragrace med identiska förhållanden så vinner derbin, för riejun får inte i växlarna xD
Ta och kolla lite längre fram i tråden så står det lite som är skrivit där av mig om insug och kanaler. Hur stor skillnaden blir beror helt på borrningen av cylindern. Har du 5mm längre slag på en 70cc cylinder (47.6mm är vanligt där så vi avrundar till 48 ).g-ounze skrev:Asså.. Denna frågan är så jävla repeterad så de inte är sant :O
Och alltid är de olika resultat.. Ibland vinner Derbi i sådana här frågor.. Och ibland vinner Rieju! Men bara på forumen! För ägarna försvarar sina mopeder! Och självklart är Derbi Sveriges vanligaste crossmoppe..!
Och de är de jag hatar med dom!!!!!
Alla skaffa Derbi..! Och andra skaffar Rieju drac! Därför skaffade jag mig en CPI SM! Nånting emellan!
AM6 med Derbi koppling och skruvfäste för rör! En AM6 kopia är de inte.. men en Minarelli kopia är de dock..! Fundera lite så fattar du.
Själv tror ja snarare AM6 är vassare.. För varför byter många hyper trimmare till AM6 när de från början är Derbi?
Sen har Rieju Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För Derbi vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt..
Och sen tror jag inte nån av dom är snabbare faktiskt.. För de beror helt på inställningen och vilken förare som äter mest.. Tror att båda 2 hade varit lika snabbare i ändan.. Tro gör man i kyrkan! Men hittills kan jag bara spekulera då jag inte vet till 100%.
Och sluta försvara era mopeder! 0,09mm i slaglängd ger ju för k**ens helvette inge f***g skillnad ALLS! För oavsett vad så är de vikten som avgör de lilla!
Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Derbi Fanboy kallas såna som du.chifen skrev:Massa bullshit och ord intryckt i mun på mig..g-ounze skrev:Asså.. Denna frågan är så jävla repeterad så de inte är sant :O
Och alltid är de olika resultat.. Ibland vinner Derbi i sådana här frågor.. Och ibland vinner Rieju! Men bara på forumen! För ägarna försvarar sina mopeder! Och självklart är Derbi Sveriges vanligaste crossmoppe..!
Och de är de jag hatar med dom!!!!!
Alla skaffa Derbi..! Och andra skaffar Rieju drac! Därför skaffade jag mig en CPI SM! Nånting emellan!
AM6 med Derbi koppling och skruvfäste för rör! En AM6 kopia är de inte.. men en Minarelli kopia är de dock..! Fundera lite så fattar du.
Själv tror ja snarare AM6 är vassare.. För varför byter många hyper trimmare till AM6 när de från början är Derbi?
Sen har Rieju Balans axel vilket är så jävla skönt att slippa vibrationerna! För Derbi vibbrerar som... som.. FUCK! Och de leder ju också till att den kan tappa effekt..
Och sen tror jag inte nån av dom är snabbare faktiskt.. För de beror helt på inställningen och vilken förare som äter mest.. Tror att båda 2 hade varit lika snabbare i ändan.. Tro gör man i kyrkan! Men hittills kan jag bara spekulera då jag inte vet till 100%.
Och sluta försvara era mopeder! 0,09mm i slaglängd ger ju för k**ens helvette inge f***g skillnad ALLS! För oavsett vad så är de vikten som avgör de lilla!
Och som en snobb sa till mig.. att en Derbi me 70cc ligger kanske på 72,3cc medans en Rieju kommer ligga på ca 69cc.. SÅNT BULLSHIT.. för skillnaden är inte så stor..! Snarare Derbi 71cc och Rieju 70,95cc eller nått i den stilen.. För skillnaden är sjukt liten!
Idioter kallas personer som du.g-ounze skrev: Derbi Fanboy kallas såna som du.
/ care.Henry skrev:Idioter kallas personer som du.g-ounze skrev: Derbi Fanboy kallas såna som du.
Han drog ihop ett riktigt bra inlägg, ta åt dig och LÄR DIG istället för att grina högt för fan.