Läst det senaste om S**b?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Victor skrev:allvarligt lägg ner diskussionen? grejen med personangrepp är ju patetiskt. du är vuxen och borde förstå bättre än att hacka på moppepojkar.. förstår inte ditt hat mot henry, han har bidragit med 1000000000 gånger så mycket bättre saker på den här sidan än vad du har. eller du kanske är avundsjuk? väx up.
Låt mig uttrycka detta utan att ta till kraftuttryck. I civiliserade ordalag.

Skulle henry komma till vår vagn så hade han fått gå tomhänt därifrån.
jag äter hellre hundbajs än talar med honom IRL.
Med andra ord, du vet precis vad jag menar, och varken ger eller tar hjälp ifrån honom. Oavsett vad, jag kan ligga döende på gatan, jag dör hellre än accepterar någon slags hjälp ifrån honom. Jag har en lillebror jag har förskjutit på grund av att han inte kunnat sköta sig, har förskjutit min egen mor, som idag bör vara nånstans runt de 70 men den dan hon lämnar jordelivet går jag definitivt inte på jordfästningen... Jag är sådan. Med andra ord, jag har inga föräldrar eller de allra närmaste biologiska släktingar kvar, min far dog 1990, och dem andra allra närmaste finns inte mer. dem kan alltså ligga döende på gatan och jag kliver rätt över dem, utan att hjälpa dem. Inte träffat min f.d mor på över 20 år nu.
Jag har en stolthet som jag inte ruckar på. Därmed är den biten färdigdiskuterad.

NOG MED OT NU!
Forumets nippertippa! Puss på er!
Viinika
Svårstartad skrothög
Inlägg: 223
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:26
Ort: Trollhättan

Inlägg av Viinika »

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Viinika skrev:Här har ni något att läsa

http://www.nyheterna.net/index.php/opin ... bilskroten
Det är rent skamligt att behöva läsa. Att ens nysa nåt om vindkraftverk..... Jag vill spy rätt i kärringens käft fan i mig. Och berätta vad vi som vet vad S**b stått för oss i landet betytt för vår identitet som västsvenskar så hon fattar vad det fanstyget gjort. Skulle det kräkpulvret vilja komma hit på besök hade det hetat "Du står på utsidan! Inte ett steg till inåt oss!" och slagit igen dörren för skithögen.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Har inte läst igenom hela tråden för vem skulle orka det...

Men skåningen, hur gammal var du nu igen? Du kanske missat detta men det är inte 30-40 åringar på detta forum! :)
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 22 december 2008, 22:46
Ort: Ysby
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

Victor skrev:allvarligt lägg ner diskussionen? grejen med personangrepp är ju patetiskt. du är vuxen och borde förstå bättre än att hacka på moppepojkar.. förstår inte ditt hat mot henry, han har bidragit med 1000000000 gånger så mycket bättre saker på den här sidan än vad du har. eller du kanske är avundsjuk? väx up.
WORD!! dessutom är de synd att sveriges stolthet SAAB ska gå i konkurs. De värsta är att VISSA folk inte ens kan stava saab rätt och måste skriva s**b...
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Tomaz skrev:Har inte läst igenom hela tråden för vem skulle orka det...

Men skåningen, hur gammal var du nu igen? Du kanske missat detta men det är inte 30-40 åringar på detta forum! :)
åldern har ingen betydelse, men ilskan över nedläggningen är universell, och inte utan orsak, denna nerläggning kommer att drabba hela Sverige på mer än ett sätt, ett mycket starkt varumärke går i graven, tiotusentals människor drabbas, hela Trollhättan får ett rent ut sagt dråpslag på arbetsmarknaden. för att inte tala om de psykosociala konsekvenserna av detta här. Folk som "levt" med S**b sedan Gud vet hur många år. Som jobbat på S**b, kört S**b, haft allt eller väldigt mycket umgänge bland jobbarkompisar, och så vidare, som nu går i smsåstycken. Nu går allt det där i graven. Jag undrar hur många som klarar upp det där utan att de själva går sönder? Alla de gamla grotarna som gått där och blivit mer eller mindre inventarier på golvet. som nu ju bara blir ett tomt hål efter den tillvaron.

För att ta ett Volvo-exempel, känner en nyss pensionerad finsk gubbe som kom hit redan 1963 och som sedan dess gått på Volvo personvagnar, till den grad att han snart nog kunde läggas till på Volvos inventarielistor på vad som skulle finnas på golvet, jobbet var hans enda liv. Nu i våras gick han i pension och han är som helt förstörd, han tappade i stort sett allt socialt liv. Han går hemma och pratar med eternellerna i fönstren. Kan typ allt vad som är att veta om alla Volvomodeller från Amazonen och framåt, men så är det också allt han kan. Det finns såna gubbar på S**b med som jag tror kommer att råka mycket illa ut.

Skriver S**b överallt där detta kommer på tal.

Är väl mitt lilla tillägg till det lekfulla gnabbet mellan Volvo och S**b-gillare som alltid funnits. Det har vart så sedan långt innan amzonen kom till.
Senast redigerad av nippertippan den 19 december 2009, 18:39, redigerad totalt 1 gånger.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Skåningens-handelsbod skrev:
Tomaz skrev:Har inte läst igenom hela tråden för vem skulle orka det...

Men skåningen, hur gammal var du nu igen? Du kanske missat detta men det är inte 30-40 åringar på detta forum! :)
åldern har ingen betydelse, men ilskan över nedläggningen är universell.

Skriver S**b överallt där detta kommer på tal.

Är väl mitt lilla tillägg till det lekfulla gnabbet mellan Volvo och S**b-gillare som alltid funnits. Det har vart så sedan långt innan amzonen kom till.
Jaså, åldern har ingen betydelse? Så det är normalt att du som är vuxen och säkert 40+ håller på med personangrepp mot 15-18 åringar på ett moped forum!?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Tomaz skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Tomaz skrev:Har inte läst igenom hela tråden för vem skulle orka det...

Men skåningen, hur gammal var du nu igen? Du kanske missat detta men det är inte 30-40 åringar på detta forum! :)
åldern har ingen betydelse, men ilskan över nedläggningen är universell.

Skriver S**b överallt där detta kommer på tal.

Är väl mitt lilla tillägg till det lekfulla gnabbet mellan Volvo och S**b-gillare som alltid funnits. Det har vart så sedan långt innan amzonen kom till.
Jaså, åldern har ingen betydelse? Så det är normalt att du som är vuxen och säkert 40+ håller på med personangrepp mot 15-18 åringar på ett moped forum!?
Inte i den ursprungliga sakfrågan. Ty cker mest att henry kunde ha hållit sig till grundfrågan med, alltså dett med S**b nerläggning.
Senast redigerad av nippertippan den 19 december 2009, 18:42, redigerad totalt 1 gånger.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Man kan dock se allt på ett sätt till:

Allt är "De Förenta Staternas" fel...

De är på grund av dom som krisen startade, deras j***a banker som gjorde enormt riskfulla "satsningar". Förstår inte varför egentligen, men tyvärr så följer världen efter usa:s ekonomi. Vore bättre att frysa ut dom för dom bidrar inte med något positivt i dagens läge, dom är enormt konservativa, egoistiska och korkade ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

bensinskalle skrev:Man kan dock se allt på ett sätt till:

Allt är "De Förenta Staternas" fel...

De är på grund av dom som krisen startade, deras j***a banker som gjorde enormt riskfulla "satsningar". Förstår inte varför egentligen, men tyvärr så följer världen efter usa:s ekonomi. Vore bättre att frysa ut dom för dom bidrar inte med något positivt i dagens läge, dom är enormt konservativa, egoistiska och korkade ;)
Tycker dock att dem psykosociala konsekvenserna av detta är det värsta av allt. Att S**b nu går i graven tycks vara oundvikligt, men hur tar folket det?

Dem gamla grotarna som gått på golvet och bara gått på autopiloten får nu det jävligt jobbigt. jag skulle då fan inte vilja byta med dem. Haft med såna att göra och när man frågat om t.ex. en skiftnyckel "den ligger på arbetsbänken till vänster mellan skruvmejseln och hammaren" ni vet, dem som vet typ precis var precis vad det nu ligger, utan att typ lyfta huvudet från det dem jobbar med. såna som typ kan byta grejer i t.ex. en bil i sömnen.

ja, det handlar om i synnerhet ett par utlåningsinstitut i USA som lånade utan några som helst säkerheter som motprestation och där sedan kåkarna på exekutiv auktion gått föt skitpengar = djävulska förluster
Sedan snurrade cirkusen fortare och fortare. Och till slut blev en global angelägenhet. Nu är det något företag i Dubai som är på tapeten och som hotar att spä på krisen igen.

Och som jag sagt ovan.
Jag kommer aldrig i mitt liv att någonsin köpa eller ens ta emot gratis en GM-bil, oavsett märke, modell eller tillverkningsår. Kommer att totalbojkotta allt vad GM heter. Sedan kvittar det om det är Caddy Biarritz convertible -59:a, jag hade skickat den i skrotpressen per omgående, om jag blivit tvingad att ta emot den.

och jag vet många som säger samma sak. Dem kommer överhuvudtaget inte att befatta sig med GM-bilar, vare sig den heter Opel, Chevrolet, Buick, Cadillac, GMC eller något eller något annat affilierat fabrikat. Flera har skrotat sina äldre amerikanare som varit av GM-bakgrund på grund av detta.

GM har intressen i Australien, Sydafrika , europa (opel och S**b), japan (Izuzu), samt i USA, fast fan vet om dem inte har sina tentakler inne i Kina med.
Vi talar om ett multinationellt jätteföretag som höll på att orsaka en global konkurs Amerikanska regeringen fick rädda, och som skiter i folket på golvet i dessa kristider, och som avskedat i runda tal strax över 100.000 anställda redan.

Och som skrotat anrika varumärken som Oldsmobile, som hade en 100-årig historia bakom sig. skulle då ett litet svenskt bilföretag vid namn S**b skonas? Knappast troligt va?

Så det finns flera onda syndabockar i den här historien, regeringen, GM, och i synnerhet Maud "galningen" Olofsson....
Det stör mig att vår s.k regering inte hade mer ryggrad till att försvara S**b och se till att detta varumärket kunde fortlevt. Nu väntar Shanghai Automotive i kulisserna för att köpa upp resterna billigt och exportera S**b med all produktion till Kina.... Det gör mig väldigt ont att se den utvecklingen.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev: Jag betalar skatt vartenda jävla månad, så håll käften om det är du snäll.
Jag lever inte på nåt jävla soc. Du kan ju fan inte ens terminologin ju arbetaravgiften?? Arbetsgivaravgiften möjligtvis. Den går till sociala förmåner, försäkringar, mm. som har med arbetet att göra. Den ligger på ungefär 30% utanpå den lönen du får ut, men som du aldrig någonsin ser som jobbare.

vår regering agerade ytterst svekfullt i och med dessa 28 miljarder i stödlån, som alla räknade med att dem skulle komma till företagens disposition, men som maud och den maffian uppenbart vill frysa inne.
Det är vad som normalt kallas svek och att lura sina väljare, men uppenbart i de högre kvarteren kallas för att hålla inne med pengarna.

Jag skiter i vad folk tyckt, jag anser dem vara landsförrädare. Jag skäms för att vara svensk om man jämför dem med mig. Anser att dem borde kastas ut ur riksdagen och regeringen, fram med nyval och se till att vi åter får en hållbar politisk inriktning i detta landet. Lite mer vett och sans med andra ord! Bort med klåparna, in med folk som kan sitt
jobb!
Du är ju sorglig, kan du inte läsa vad jag skriver? Har jag sagt att du inte kan betala skatt eller? LÄS VAD DET STÅR!

Jag kan arbetsgivaravgiften säkerligen 10ggr bättre än vad du kan. Du vet ju inte ens att den är lägre för unga personer!
Regeringen har sänkt den 1procent för vuxna personer, det kanske du inte vet om eftersom du går hemma istället för att jobba.
Den ligger nu på 31.42% för vuxna och ca 16 för unga upp till 26. Det gör att företag vågar anställa unga personer.
Som sagt, du vet verkligen inte vad du pratar om. Igen.....

Regeringen har aldrig sagt att de ska låna ut pengar till SAAB. Det har framgått flera gånger i media att Regeringen INTE tänker låna ut pengar. Vilket du bör förstå nu varför de inte gör!

Måste hålla med de andra också, det är sorgligt att du som vuxen människa inte kan hålla en diskussion på en normal nivå med en ungdom utan att ta till personangrepp.
Det är lugnt, jag vill inte äta något av din mat. Bland annat ABG sa ju att det var den äckligaste hamburgaren han någonsin käkat och spottade ut första tuggan och slängde burgaren.
Kan inte vara lätt när det är svårt va? ; )
Senast redigerad av Henry den 19 december 2009, 19:40, redigerad totalt 1 gånger.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Henry skrev:Men de finns ju de här grabbarna som går fordon som kör Volvo 740, svetsar diffen i skolan och bara är ute och sladdar, röker, super, skiter i allt.

får jag fråga varför du tror att alla ungdomar som kör volvo med svetsad diff skulle vara ute och supa, röka och skita i allt? volvo är väl ändå en riktigt bra bil? svensk kvalitet rakt igenom skulle jag säga. ditt argument där var ungefär som att jag skulle säga: Alla som kör wolksvagen är stolta över Hitler.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

kallepalle skrev: får jag fråga varför du tror att alla ungdomar som kör volvo med svetsad diff skulle vara ute och supa, röka och skita i allt? volvo är väl ändå en riktigt bra bil? svensk kvalitet rakt igenom skulle jag säga. ditt argument där var ungefär som att jag skulle säga: Alla som kör wolksvagen är stolta över Hitler.
Har jag sagt att alla gör det?
Du vet mycket väl vilka personer jag menar när jag tar upp dessa.
Förövrigt var det inte ett argument, utan ett exempel.......
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

okej, ska rätta mig. alla ungdomar som kör volvo, OCH går fordons.

så nöjd nu? nej, tyvärr jag vet inte vilka du menar. volvo är ett bilmärke och de ska absolut inte förknippas med gangsters (nu kallar vi dom bara gangsters, för det blir lättare att skriva än att skriva upp vad du säger att dom gör). do här "gangstrarna" kan lika väl köra en BMW, en SAAB, en WW, FORD eller vad som hälst.

okej då, det kanske var ett exempel, men ett väldigt dåligt sådant.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Skåningens-handelsbod skrev:
Tomaz skrev:Har inte läst igenom hela tråden för vem skulle orka det...

Men skåningen, hur gammal var du nu igen? Du kanske missat detta men det är inte 30-40 åringar på detta forum! :)

Skriver S**b överallt där detta kommer på tal.
men shit SAAB e inget j***a svärord de ser bara xtremt dumt och omoget ut när du skriver så :evil: jag tycker nån mod kan låsa tråden då ingen tjänar ngt annat än posts på att skriva här.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Jag betalar skatt vartenda jävla månad, så håll käften om det är du snäll.
Jag lever inte på nåt jävla soc. Du kan ju fan inte ens terminologin ju arbetaravgiften?? Arbetsgivaravgiften möjligtvis. Den går till sociala förmåner, försäkringar, mm. som har med arbetet att göra. Den ligger på ungefär 30% utanpå den lönen du får ut, men som du aldrig någonsin ser som jobbare.

vår regering agerade ytterst svekfullt i och med dessa 28 miljarder i stödlån, som alla räknade med att dem skulle komma till företagens disposition, men som maud och den maffian uppenbart vill frysa inne.
Det är vad som normalt kallas svek och att lura sina väljare, men uppenbart i de högre kvarteren kallas för att hålla inne med pengarna.

Jag skiter i vad folk tyckt, jag anser dem vara landsförrädare. Jag skäms för att vara svensk om man jämför dem med mig. Anser att dem borde kastas ut ur riksdagen och regeringen, fram med nyval och se till att vi åter får en hållbar politisk inriktning i detta landet. Lite mer vett och sans med andra ord! Bort med klåparna, in med folk som kan sitt
jobb!
Du är ju sorglig, kan du inte läsa vad jag skriver? Har jag sagt att du inte kan betala skatt eller? LÄS VAD DET STÅR!

Jag kan arbetsgivaravgiften säkerligen 10ggr bättre än vad du kan. Du vet ju inte ens att den är lägre för unga personer!
Regeringen har sänkt den 1procent för vuxna personer, det kanske du inte vet om eftersom du går hemma istället för att jobba.
Den ligger nu på 31.42% för vuxna och ca 16 för unga upp till 26. Det gör att företag vågar anställa unga personer.
Som sagt, du vet verkligen inte vad du pratar om. Igen.....

Regeringen har aldrig sagt att de ska låna ut pengar till SAAB. Det har framgått flera gånger i media att Regeringen INTE tänker låna ut pengar. Vilket du bör förstå nu varför de inte gör!

Måste hålla med de andra också, det är sorgligt att du som vuxen människa inte kan hålla en diskussion på en normal nivå med en ungdom utan att ta till personangrepp.
Det är lugnt, jag vill inte äta något av din mat. Bland annat ABG sa ju att det var den äckligaste hamburgaren han någonsin käkat och spottade ut första tuggan och slängde burgaren.
Kan inte vara lätt när det är svårt va? ; )
Det kommer att vara långt mer än mat på listan nästa år....... Men inget av det kommer att vara dig tillgodo. Du har bara en utskällning att inhämta om du ens närmar dig.

Allt tyder dock på att vi kommer att hålla på med betydligt mer lukrativ verksamhet under nästa år, och dit kan inte mopedträffar räknas in så att säga (dem gick varken mer eller mindre jämnt ut eller med en ytterst liten vinst, ABG 2009 var rena förlustaffären!). Kommer att sälja tobak, snus, och andra mer lättsålda varor, för att få igen den över 45.000 kr dyra investeringen vi satt ner i vagnen. har en fast plats på en marknad och kommer att sälja där typ året om. Så jag kommer att bli mer aktiv som arrangör, eventfixare, mm inom moped meetings. Och där kommer du att vara portad. alltså inte välkommen.

ABG är historia, kommer att förbli historia, kommer jag på besök är det för att tävla, och köra skiten ur honom. Kommer att ha ett helsvart ekipage och ser jag dig inom 50m ifrån densamma blir du bortjagad.

Hur var det nu att LÅTA OFFTOPICEN VARA?????? Fått inbjudan att komma till 08-området, men det kommer ej att ske. Sätter inte min fot där så länge dem tar ut maffiaskatten vid inträdet till stan. Kommer jag så täcker jag över allt vad regplåtar heter.

f.ö. skall ju dem miljöidioterna skaffa hit den skiten med nu, man skulle ha skottpengar på miljöidioter...... Då skulle jag ha varit ganska så välbärgad nu..

För övrigt, så tror jag att ämnet sedan länge är uttömt och därmed kan ämnet låsas! Nu är det bara en triggad rundgång av det hela, med henry som motor till det. Så please, lås tråden NU!
stunt_pojken^^ skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Tomaz skrev:Har inte läst igenom hela tråden för vem skulle orka det...

Men skåningen, hur gammal var du nu igen? Du kanske missat detta men det är inte 30-40 åringar på detta forum! :)

Skriver S**b överallt där detta kommer på tal.
men shit SAAB e inget j***a svärord de ser bara xtremt dumt och omoget ut när du skriver så :evil: jag tycker nån mod kan låsa tråden då ingen tjänar ngt annat än posts på att skriva här.
Lek med ord kallas det. Att jävlas bilintresserade emellan med. S**bisterna säger att vi Volvo-folk kör med världens snabbaste traktorer, så att om du tar det där så allvarligt så är det din sak att hantera.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

kallepalle skrev:okej, ska rätta mig. alla ungdomar som kör volvo, OCH går fordons.

så nöjd nu? nej, tyvärr jag vet inte vilka du menar. volvo är ett bilmärke och de ska absolut inte förknippas med gangsters (nu kallar vi dom bara gangsters, för det blir lättare att skriva än att skriva upp vad du säger att dom gör). do här "gangstrarna" kan lika väl köra en BMW, en SAAB, en WW, FORD eller vad som hälst.

okej då, det kanske var ett exempel, men ett väldigt dåligt sådant.
Nej, jag säger fortfarande inte att alla är sådana. Däremot alla vidriga Volvoraggare som stämmer in på beskrivningen vet Chifen säkerligen vilka jag menar.
Volvoraggare finns i varje stad, har du inte lagt märke till dem är du säkert en själv. Det är nämligen omöjliga att inte se.

Varför var det ett dåligt tycker du? Chifen går fordon och vet då säkert vilka personer jag pratar om. Att de ska få samma lön som Chifen som är duktig i skolan och skaffar ett jobb och att det är dåligt enligt mig framgick väl ganska tydligt?
Läs en gång till annars...
Exemplet var som sagt bra. Det som däremot är dåligt är att du hänger upp dig på ett exempel.
Eller du kanske tar illa upp? Synd.
Skåningens-handelsbod skrev: Det kommer att vara långt mer än mat på listan nästa år....... Men inget av det kommer att vara dig tillgodo. Du har bara en utskällning att inhämta om du ens närmar dig.

Allt tyder dock på att vi kommer att hålla på med betydligt mer lukrativ verksamhet under nästa år, och dit kan inte mopedträffar räknas in så att säga (dem gick varken mer eller mindre jämnt ut eller med en ytterst liten vinst, ABG 2009 var rena förlustaffären!). Kommer att sälja tobak, snus, och andra mer lättsålda varor, för att få igen den över 45.000 kr dyra investeringen vi satt ner i vagnen. har en fast plats på en marknad och kommer att sälja där typ året om. Så jag kommer att bli mer aktiv som arrangör, eventfixare, mm inom moped meetings. Och där kommer du att vara portad. alltså inte välkommen.

ABG är historia, kommer att förbli historia, kommer jag på besök är det för att tävla, och köra skiten ur honom. Kommer att ha ett helsvart ekipage och ser jag dig inom 50m ifrån densamma blir du bortjagad.

Hur var det nu att LÅTA OFFTOPICEN VARA?????? Fått inbjudan att komma till 08-området, men det kommer ej att ske. Sätter inte min fot där så länge dem tar ut maffiaskatten vid inträdet till stan. Kommer jag så täcker jag över allt vad regplåtar heter.

f.ö. skall ju dem miljöidioterna skaffa hit den skiten med nu, man skulle ha skottpengar på miljöidioter...... Då skulle jag ha varit ganska så välbärgad nu..

För övrigt, så tror jag att ämnet sedan länge är uttömt och därmed kan ämnet låsas! Nu är det bara en triggad rundgång av det hela, med henry som motor till det. Så please, lås tråden NU!
Hahaha, så kul att läsa dina patetiska inlägg. Du blir verkligen deprimerad och hatisk när du har fel.

Jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja köpa något av dig.
Jag är 18år och har passerat stadiet när man hänger på "moppeträffar" det var kul när man var 15-16år. Dags för dig också att växa upp och inse att allt kretsar itne runt dig?
No offence, men du blev faktiskt avstängd från MoppeNet pga att alla hatade dig.
Du kommer inte köra skiten ur ett piss med din kinahoj, det krävs inte mycket tekniskt i en hjärna för att förstå att du aldrig har en chans mot en highend scooter motor. Lycka till att dra en sprinter med 25hk säger jag bara, lycka till...
Ska du jaga bort mig från något jag inte tänker dyka upp på? Intressant, du gillar våld va? Du vet att det är de som är verbalt handikappade som måste ta till våld för att hävda sig i en diskussion?
Säger som Stuntnisse eller vem det var, VÄX UPP!
Men varför du tar upp detta förstår jag inte riktigt, alltid när du har fel ska du glida över till en diskussion som inte har med ämnet att göra. Är det så svårt att skriva "Okej, jag visste inte att det var så. Sorry!"

Väldigt kul att du inte ens kan svara på mina frågor utan matar bara ut med osann fakta hela tiden och när faktan tar slut går du på personangrepp, precis som vanligt.
Helt ärligt, jag förstår varför du inte har något jobb.


(Regeringen har fortfarande inget med SAAB's nerläggning, Nej.)
Senast redigerad av Henry den 19 december 2009, 20:30, redigerad totalt 1 gånger.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Men förih...

ni är så jävla idiotiska lås tråden


o om du inte ger fan i att skriva S**B sluta skriv här (finns inte ord för att beskriva på hur irriterande det är (FATTAR DU??)
sluta skriva nu det kommer bara leda till att du blir bannad här oxzå!! :evil: :evil:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

jag äger ingen bil, och är därför ingen volvoraggare. även jag går fordons, med väldigt gott resultat ska du veta. betygsprognoserna just nu tyder på att jag ligger på ett gämförelsetal på 18,nånting, så jag är inte en av de "volvo gangsters" som du kallar dom.


ja, jag vet vilka du menar när du säger volvoraggare, men det finns absolut inget som tyder på att man super och röker bara för att man kör volvo med svetsad diff.




och btw, låser på trådskaparens begäran, och inte för att jag inte vill argumentera med dig henry.

om du vill fortsätta så funkar pm utmärkt!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst