Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:Kan du inte bara säga hur du resonerar? Jag har ju sagt att motorn blir mer effektiv med ett högvarvigt rör, men om jag vill ha en annan karaktär på motorn för att jag tycker att det är skönare att köra en mer lågvarvig moped (vilket har sina fördelar i bränsleförbrukning, slitage, ljudnivå och vibrationer)

Kör man mycket i stan är det betydligt skönare med lågvarvigt så man slipper peta runt i lådan hela tiden för att mopeden inte ska bli helt orklös.

För effekt så köper man högvarvigt, helt klart. Men gillar man lågvarvigt är inte det fel heller, vissa vill bara ha den karaktären på motorn och det går ju inte att säga att det är fel. Det är ju som att säga att man inte får köpa en dieselbil, för det finns mer effekt att tjäna på en högvarvig bensinbil.

Nu handlar det för han som ställde frågan om hur effektregistret på mopeden blir och om jag tolkar honom rätt så vill han ha lite mer effekt från låga varv för han gillar den motorkaraktären mer (även om det innebär en lägre effekt), då ska man inte "lura" i honom att köpa högvarvigt bara för att man själv tycker att det är roligare.

6an på mopeder är inte en overdrive växel som den oftast är på bilar utan lådan är ju tätstegad mellan alla växlar, för att göra 6an till en "transportväxel" så ska man byta ut det drevet, inte motordrev eller bakdrev. Vill man dreva så tungt att man ska ligga på låga varv med högvarvigt rör så påverkar det accelerationen negativt istället. Missförstå inte nu, drevning är vädligt viktigt för att få bästa prestanda/körbarhet.

Ingen har sagt något annat än att hebot ger högre effekt, jag har bara sagt att med leovincet får han ett annat effektregister som "Grilladlax" verkar vara ute efter.

Självklart kan man vilja ha en moped som går sämre, men varför sträva efter en moped som går så dåligt som möjligt?
Hebo röret är mycket mer effektivt än V6.

Det blir ingen skillnad i slitage eller bränsleförbrukning, när du ska åka en bit lägger du i 6an direkt vilket gör att du kommer ha precis samma varvtal med båda rören om du drevar rätt.

Kör man BARA i stan ska man egentligen inte köra 70sport på en cross/sm. Men det funkar. Att säga att det är jobbigt att växla, haha, ja då är man riktigt lat! =)
Nä, men förstår vad du menar där. Men man ligger ändå aldrig och hetsar och kör fullt i stan om man har lite trafikvett. Men funkar det md org i stan funkar det verkligen med Hebo på en 70cc i stan, ännu bättre till och med!

Ställe frågan om effektregister osv osv
VA?
Såhär skrev han:
"Lirar ett Hebo bufanda rör bra med metrakit handmade 70cc??"

Ska svara på den frågan när jag ändå håller på: JA, absolut mycket bättre än med Leovince V6.


6an använder man när man åker långa sträckor, det är inte svårt att dreva så att man ligger på ett behagligt varvtal på 6an men fortfarande har en bra knuff i motorn på de andra växlarna. Med 70sport och ett sportrör.

Nä, han var ute efter en stark moped. Förövrigt skrev han det långt efter de första inläggen, så lite halv taskigt argument där...
Men han frågade efter en stark moped.
Ska han ha en stark moped med mest HK ska han ha Hebo Bufanda.
Vill han ha en slöare moped med ett rör som börjar, precis som Hebo Bufanda vid 7k RPM men varvar inte lika långt så ska han ha ett V6.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
kami14
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 november 2009, 23:36

Inlägg av kami14 »

Henry skrev:
Självklart kan man vilja ha en moped som går sämre, men varför sträva efter en moped som går så dåligt som möjligt?
Hebo röret är mycket mer effektivt än V6.

Det blir ingen skillnad i slitage eller bränsleförbrukning, när du ska åka en bit lägger du i 6an direkt vilket gör att du kommer ha precis samma varvtal med båda rören om du drevar rätt.

Kör man BARA i stan ska man egentligen inte köra 70sport på en cross/sm. Men det funkar. Att säga att det är jobbigt att växla, haha, ja då är man riktigt lat! =)
Nä, men förstår vad du menar där. Men man ligger ändå aldrig och hetsar och kör fullt i stan om man har lite trafikvett. Men funkar det md org i stan funkar det verkligen med Hebo på en 70cc i stan, ännu bättre till och med!

Ställe frågan om effektregister osv osv
VA?
Såhär skrev han:
"Lirar ett Hebo bufanda rör bra med metrakit handmade 70cc??"

Ska svara på den frågan när jag ändå håller på: JA, absolut mycket bättre än med Leovince V6.


6an använder man när man åker långa sträckor, det är inte svårt att dreva så att man ligger på ett behagligt varvtal på 6an men fortfarande har en bra knuff i motorn på de andra växlarna. Med 70sport och ett sportrör.

Nä, han var ute efter en stark moped. Förövrigt skrev han det långt efter de första inläggen, så lite halv taskigt argument där...
Men han frågade efter en stark moped.
Ska han ha en stark moped med mest HK ska han ha Hebo Bufanda.
Vill han ha en slöare moped med ett rör som börjar, precis som Hebo Bufanda vid 7k RPM men varvar inte lika långt så ska han ha ett V6.

Du må fan vara dum i hela huvudet om du tror att man strävar efter att få en så dålig moppe som möjligt när man trimmar... :shock: :lol:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev: Självklart kan man vilja ha en moped som går sämre, men varför sträva efter en moped som går så dåligt som möjligt?
Hebo röret är mycket mer effektivt än V6.

Det blir ingen skillnad i slitage eller bränsleförbrukning, när du ska åka en bit lägger du i 6an direkt vilket gör att du kommer ha precis samma varvtal med båda rören om du drevar rätt.

Kör man BARA i stan ska man egentligen inte köra 70sport på en cross/sm. Men det funkar. Att säga att det är jobbigt att växla, haha, ja då är man riktigt lat! =)
Nä, men förstår vad du menar där. Men man ligger ändå aldrig och hetsar och kör fullt i stan om man har lite trafikvett. Men funkar det md org i stan funkar det verkligen med Hebo på en 70cc i stan, ännu bättre till och med!

Ställe frågan om effektregister osv osv
VA?
Såhär skrev han:
"Lirar ett Hebo bufanda rör bra med metrakit handmade 70cc??"

Ska svara på den frågan när jag ändå håller på: JA, absolut mycket bättre än med Leovince V6.


6an använder man när man åker långa sträckor, det är inte svårt att dreva så att man ligger på ett behagligt varvtal på 6an men fortfarande har en bra knuff i motorn på de andra växlarna. Med 70sport och ett sportrör.

Nä, han var ute efter en stark moped. Förövrigt skrev han det långt efter de första inläggen, så lite halv taskigt argument där...
Men han frågade efter en stark moped.
Ska han ha en stark moped med mest HK ska han ha Hebo Bufanda.
Vill han ha en slöare moped med ett rör som börjar, precis som Hebo Bufanda vid 7k RPM men varvar inte lika långt så ska han ha ett V6.
Du kan ju inte påstå att du har lika bra drag från låga varv med ett Hebo som ett leovince... Då är du ju bara tragisk, faktiskt, för du vet själv att leovincet är ett lågvarvigt rör med mer effekt på botten. Leovince är betydligt starkare på låga varv än hebot, även om moppen blir snabbare och får fler hästar med hebot. Hebot börjar arbeta på riktigt från 7500 ungefär om det är ordenligt inställt med en sportcylinder, aningen högre med en vassare cylinder. Leovincet börjar arbeta på riktigt vid 7000rpm men är inte dött innan det som hebot är, det är skillnaden.

Du har inte fel i att hebot lirar bra, inte alls. Dock finns det ju folk som gillar att ha effekt från lite lägre varv också, även fast det ger lägre effekt. Det är en definitionsfråga om vad man som person gillar mest, hög effekt eller snällt effektregister.

Det är klart att det fungerar med Hebo i stan också, inget snack om saken men vissa gillar lågvarv och det är allt jag vill få fram. Att leovincet har en lägre ljudnivå är också ett plus enligt mig.
kami14 skrev: Du må fan vara dum i hela huvudet om du tror att man strävar efter att få en så dålig moppe som möjligt när man trimmar... :shock: :lol:
Ta en fundering och läs om vad han har skrivit, svara igen och svara med vårdat språk. Jag är 99% säker på att han är kunnigare än dig vad det gäller motorer. Bara för att man har en diskussion och inte håller med varandra betyder det inte att den andra är dum i huvudet. Du får nog läsa hela vår diskussion om du ska hänga med ordentligt också :)

Även henry har rätt till en åsikt, hur fel den än må vara 8)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
maccan92
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 23 september 2007, 21:12

Inlägg av maccan92 »

tjaa!!

Derbi Senda r -01, vilket munstycket sitter orginal? nån som vet vad det ska va?

sitter 60 munstycke i den nu, men den går inte på tomgång eller
att köra med utan att ha choken i.. vad kan det vara?

den är ny renoverad och kollade förgasaren idag och gjorde rent munstyckena.. men den går fortfarande inte på tomgång.. ska jag byta upp
mig några storlekar eller är det nått annat ?
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

maccan92 skrev:tjaa!!

Derbi Senda r -01, vilket munstycket sitter orginal? nån som vet vad det ska va?

sitter 60 munstycke i den nu, men den går inte på tomgång eller
att köra med utan att ha choken i.. vad kan det vara?

den är ny renoverad och kollade förgasaren idag och gjorde rent munstyckena.. men den går fortfarande inte på tomgång.. ska jag byta upp
mig några storlekar eller är det nått annat ?
Felpost IGEN munstyckes-tråden!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
Riiikard
Varnad
Inlägg: 575
Blev medlem: 29 november 2009, 19:58
Ort: Västragötaland i en liten håla

Inlägg av Riiikard »

Hur snabbt kan man få upp Min MOppe i med Leovince V6 + 13/53 och Ostryp CDi (som de e Original då..) :?

Har en Derbi Senda R X`Treme 2004 ..

Sen låter det mycket?
//MVH
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773
Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter

Inlägg av derbi_senda93 »

Riiikard skrev:Hur snabbt kan man få upp Min MOppe i med Leovince V6 + 13/53 och Ostryp CDi (som de e Original då..) :?

Har en Derbi Senda R X`Treme 2004 ..

Sen låter det mycket?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=10631
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

vad for program ar de som ar bast for att gora hemmagjorda effekt ror ? ar i london sa kan inte anvanda a' 'a' 'o' :P
Användarens profilbild
Ropen94
Varnad
Inlägg: 314
Blev medlem: 17 maj 2009, 17:38

Inlägg av Ropen94 »

Hashkakan skrev:vad for program ar de som ar bast for att gora hemmagjorda effekt ror ? ar i london sa kan inte anvanda a' 'a' 'o' :P
adda min msn jag har ett pogram som jag kan skicka till dig!
ropen94@live.se
bonnbiv
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 13 december 2009, 20:38

Inlägg av bonnbiv »

Jag har haft/provat dom flästa rören och det är malossi MHR Supermoto.
På en Derbi Senda drd pro limetid eldition. den drog en Yamaha dt med tk airsal 70 19 förgaser och lite krafs. :wink:
Fikon
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 31 oktober 2009, 19:10

Inlägg av Fikon »

Hej, jag undrar:

vilket rör ger mest effekt till orginal cylinder, MetraKit SP eller Gianelli 2t?

MVH
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

Fikon skrev:Hej, jag undrar:

vilket rör ger mest effekt till orginal cylinder, MetraKit SP eller Gianelli 2t?

MVH
giannelli har en väldigt fin effekt men SP går bättre
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Fikon skrev:Hej, jag undrar:

vilket rör ger mest effekt till orginal cylinder, MetraKit SP eller Gianelli 2t?

MVH
Det är dom 2 bästa rören till original cylinder :wink:
Men när du går upp i cylinder är metra kit sp bättre :P
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

beckvall skrev:
Fikon skrev:Hej, jag undrar:

vilket rör ger mest effekt till orginal cylinder, MetraKit SP eller Gianelli 2t?

MVH
giannelli har en väldigt fin effekt men SP går bättre
Stämmer så bra så. Ett gianelli duger gott och väl men den går bättre med en SP. Sen beror det lite på om du vill ha över/underliggande och hur mycket du vill betala :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Fikon
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 31 oktober 2009, 19:10

Inlägg av Fikon »

-TeddaN- skrev:
beckvall skrev:
Fikon skrev:Hej, jag undrar:

vilket rör ger mest effekt till orginal cylinder, MetraKit SP eller Gianelli 2t?

MVH
giannelli har en väldigt fin effekt men SP går bättre
Stämmer så bra så. Ett gianelli duger gott och väl men den går bättre med en SP. Sen beror det lite på om du vill ha över/underliggande och hur mycket du vill betala :wink:
jo jag vet, då stämmer den information jag vet med den ni vet alltså ;) haha
bra. ska nämnligen skaffa mig ett SP rör.
Har en snubbe som vill sälja till mig för 1500, som bara är använt i 3 veckor :)
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Fikon skrev:
-TeddaN- skrev:
beckvall skrev: giannelli har en väldigt fin effekt men SP går bättre
Stämmer så bra så. Ett gianelli duger gott och väl men den går bättre med en SP. Sen beror det lite på om du vill ha över/underliggande och hur mycket du vill betala :wink:
jo jag vet, då stämmer den information jag vet med den ni vet alltså ;) haha
bra. ska nämnligen skaffa mig ett SP rör.
Har en snubbe som vill sälja till mig för 1500, som bara är använt i 3 veckor :)
Det var ett bra pris! Då vill jag ha en film på hur den går som besvär på att jag besvara din fråga :)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

de 2 bästa rören till orginalcylinder är inte gianelli och sp. mhr supermoto replica är snäppet vassare till orginal.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Robiin937
Avstängd
Inlägg: 997
Blev medlem: 2 november 2008, 18:55
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

kallepalle skrev:de 2 bästa rören till orginalcylinder är inte gianelli och sp. mhr supermoto replica är snäppet vassare till orginal.
ingen sa att ngt av dom var bääst väl? Han undrade vilket sm var bäst av dom 2
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

DEA!! skrev:
Fikon skrev:Hej, jag undrar:

vilket rör ger mest effekt till orginal cylinder, MetraKit SP eller Gianelli 2t?

MVH
Det är dom 2 bästa rören till original cylinder :wink:
Men när du går upp i cylinder är metra kit sp bättre :P
...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Vikke-DT50R
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 juni 2009, 19:15
Ort: MOheda

Inlägg av Vikke-DT50R »

Ska kanske köpa efektrör snart och jag har funderat mellan Thrower, Ginanelli och Leovince. Jag kommer inte att få dra hela pluggen utan moppen får som högst gå i 60:( . Men jag kan ju dreva ner moppen, vilket rör föreslår ni?
Helst ska det inte heller låta som f*n som tex turbokit.
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN
Inlägg: 1081
Blev medlem: 16 mars 2009, 07:19

Inlägg av Muffä »

Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa efektrör snart och jag har funderat mellan Thrower, Ginanelli och Leovince. Jag kommer inte att få dra hela pluggen utan moppen får som högst gå i 60:( . Men jag kan ju dreva ner moppen, vilket rör föreslår ni?
Helst ska det inte heller låta som f*n som tex turbokit.
gianelli låter som en kulspruta(Y) :D
Fikon
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 31 oktober 2009, 19:10

Inlägg av Fikon »

Muffä skrev:
Vikke-DT50R skrev:Ska kanske köpa efektrör snart och jag har funderat mellan Thrower, Ginanelli och Leovince. Jag kommer inte att få dra hela pluggen utan moppen får som högst gå i 60:( . Men jag kan ju dreva ner moppen, vilket rör föreslår ni?
Helst ska det inte heller låta som f*n som tex turbokit.
gianelli låter som en kulspruta(Y) :D
Mm, gianelli låter bäst tycker jag. :) Jag säljer ett Gianelli 2t i mkt bra skick. PM:a om du är intresserad.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

jag skulle nog valt ett thrower om du inte vill att det ska låta så mkt.. på tomgången låter mitt mindre än ett upluggat orginalrör.. och jag har ingen strypning i så det låter nog inte alls mmycket med strypning.. men om du skaffar effektrör och har strypningen kvar, hur blir det med ketchupeffekt då? Den kommer väl gå sämre? iaf om den inte kommer upp i effektvarv
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Fikon
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 31 oktober 2009, 19:10

Inlägg av Fikon »

en snabb fråga bara. Passar fästena på Metrakit SP direkt på Senda? Så man inte behöver modifiera.
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

bluerider94 skrev:jag skulle nog valt ett thrower om du inte vill att det ska låta så mkt.. på tomgången låter mitt mindre än ett upluggat orginalrör.. och jag har ingen strypning i så det låter nog inte alls mmycket med strypning.. men om du skaffar effektrör och har strypningen kvar, hur blir det med ketchupeffekt då? Den kommer väl gå sämre? iaf om den inte kommer upp i effektvarv
Thrower är ju lågvarvigt så tror inte det är så att man inte kommer upp i effektvarven :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

MinikeV skrev:
bluerider94 skrev:jag skulle nog valt ett thrower om du inte vill att det ska låta så mkt.. på tomgången låter mitt mindre än ett upluggat orginalrör.. och jag har ingen strypning i så det låter nog inte alls mmycket med strypning.. men om du skaffar effektrör och har strypningen kvar, hur blir det med ketchupeffekt då? Den kommer väl gå sämre? iaf om den inte kommer upp i effektvarv
Thrower är ju lågvarvigt så tror inte det är så att man inte kommer upp i effektvarven :P
skillnaden är att du inte kommer att märka av någon speciell effektkurva eftersom avgasimpulserna förstörs.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
sl4ktarn
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 7 maj 2008, 22:09
Ort: källby

vilket av dessa?

Inlägg av sl4ktarn »

som topic lyder undrar vilket rör som är mest högvarvigt och passar bäst med original cylindern.

1, yasuni r2 8000-13000,rpm.

2, metrakit sp 8000-12,500,rpm

vilket rör är bäst och vilket är mest prisvärt sp kostar 600 kr mera än r2? skriv nedan eller pm,a taksam för svar!
derbimannen
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 26 mars 2009, 15:00
Ort: mariehamn

Inlägg av derbimannen »

jag vet inget om r2 men sp går väldigt bra på originalcylindern. (iallafall på Derbi)
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Re: vilket av dessa?

Inlägg av -TeddaN- »

sl4ktarn skrev:som topic lyder undrar vilket rör som är mest högvarvigt och passar bäst med original cylindern.

1, yasuni r2 8000-13000,rpm.

2, metrakit sp 8000-12,500,rpm

vilket rör är bäst och vilket är mest prisvärt sp kostar 600 kr mera än r2? skriv nedan eller pm,a taksam för svar!
Är R2 är ju anpassat specielt för 70cc, medans SP lirar fint till både 70cc och orginal(50cc). Ett SP är ett grymt rör som konkurrerar med dom dyrare rören. Så ska du köra med orginal cylindern så välj SP :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Ukno
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 8 juli 2008, 12:28

Inlägg av Ukno »

Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Ukno skrev:Tjenare jag ska byta till 70ccs airsal cylinder på min Rieju mrx och då har jag fått 2st cylinderfots packningar gjorda av papper är det någon form av squish packningar? ska man använda båda packningarna eller bara en av dom?
Det tar du i cylinder tråden! :wink:
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
Motard-Man
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 1 oktober 2009, 20:19
Ort: Finland

Inlägg av Motard-Man »

Vilket rör ska jag lägga till min Senda x-race 04 med original cylinder ? skulle ha ett lågvarvseffektavlopp men vet inte vilket ?
Det som inte går att köras, måste lagas x)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

leovince v6 är i särklass det bästa lågvarviga röret till org cylinder.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Motard-Man
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 1 oktober 2009, 20:19
Ort: Finland

Inlägg av Motard-Man »

kallepalle skrev:leovince v6 är i särklass det bästa lågvarviga röret till org cylinder.
okej, e de bättre en metrakit? Låter det mkt ?
Det som inte går att köras, måste lagas x)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Motard-Man skrev:
kallepalle skrev:leovince v6 är i särklass det bästa lågvarviga röret till org cylinder.
okej, e de bättre en metrakit? Låter det mkt ?
både kvaliteten och effekten är bättre än metrakit. och nej, det låter inte speciellt mycket. enda negativa är egentligen priset...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Skriv svar