Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Hahaha, sitter ingen V6a i Bmw.robin93 skrev:520 å 525 har v6
I de antika bilarna ja. Dagens modeller har Sexor.Tomaz skrev: Sitter V8 motor i 530/535 med.
Nej den är vit.Skåningens-handelsbod skrev:Den shelby har inte en gång rullat i Götet va?Grönafaran skrev:Pappa har en Shelby GT350 -68 och en Buick Limited 58
En svart fastback med en kobra på huven? Hade ett tag en 427 sideoiler i sig, och gick själve helvetet.
´68:an har en betydligt mäktigare front än '69:an som är betydligt mer slätstruken, speciellt om kofångarn tagits bort.....-TeddaN- skrev:Nej den är vit.Skåningens-handelsbod skrev:Den shelby har inte en gång rullat i Götet va?Grönafaran skrev:Pappa har en Shelby GT350 -68 och en Buick Limited 58
En svart fastback med en kobra på huven? Hade ett tag en 427 sideoiler i sig, och gick själve helvetet.
Än en v8? Tror du på det själv ellerkallepalle skrev:dock manligare med en b230 å turbo med 2,5" hela vägen. å de ska såklart sitta i en bakhjulsdriven volvo. då kan vi snacka deek maskiner
Senast 530 va en v8 var e34 Anser inte riktigt e39 som en anitk bil henry 535an är en v8 medans 530 är en rak 6a.Henry skrev:Hahaha, sitter ingen V6a i Bmw.robin93 skrev:520 å 525 har v6
I de antika bilarna ja. Dagens modeller har Sexor.Tomaz skrev: Sitter V8 motor i 530/535 med.
alla volvo med bakhjulsdrift (aka tukt bilar) är manligare än v8Tuta skrev:Än en v8? Tror du på det själv ellerkallepalle skrev:dock manligare med en b230 å turbo med 2,5" hela vägen. å de ska såklart sitta i en bakhjulsdriven volvo. då kan vi snacka deek maskiner
Smaken som baken, Håller dock inte med digkallepalle skrev:alla volvo med bakhjulsdrift (aka tukt bilar) är manligare än v8Tuta skrev:Än en v8? Tror du på det själv ellerkallepalle skrev:dock manligare med en b230 å turbo med 2,5" hela vägen. å de ska såklart sitta i en bakhjulsdriven volvo. då kan vi snacka deek maskiner
Jo, en bil som snart är 2 generationer gammal och kom för 15år sen är gammalt när det gäller bilar. E34an är ju ännu äldre.chifen skrev:Senast 530 va en v8 var e34 Anser inte riktigt e39 som en anitk bil henry 535an är en v8 medans 530 är en rak 6a.Henry skrev:Hahaha, sitter ingen V6a i Bmw.robin93 skrev:520 å 525 har v6
I de antika bilarna ja. Dagens modeller har Sexor.Tomaz skrev: Sitter V8 motor i 530/535 med.
Volvo?...kallepalle skrev:alla volvo med bakhjulsdrift (aka tukt bilar) är manligare än v8Tuta skrev:Än en v8? Tror du på det själv ellerkallepalle skrev:dock manligare med en b230 å turbo med 2,5" hela vägen. å de ska såklart sitta i en bakhjulsdriven volvo. då kan vi snacka deek maskiner
535an kom 2002? Snart 8år gammal bil men det är väl ändå inte så farligt? Sjätte generationen har inte kommit än och kommer förmodligen inte börja säljas innan 2011 så det är föregångaren till nuvarande modell. Bara för att e39 modellen började säljas 96 så blir inte alla bilar 96or, modellen updaterades med tiden och 2001 kom faceliften så det är inte så farligt gammal bil 535an Har aldrig sagt något annat om E34, det är en gammal bil men sa bara att det var i den den senaste 530 v8an sattHenry skrev:Jo, en bil som snart är 2 generationer gammal och kom för 15år sen är gammalt när det gäller bilar. E34an är ju ännu äldre.chifen skrev:Senast 530 va en v8 var e34 Anser inte riktigt e39 som en anitk bil henry 535an är en v8 medans 530 är en rak 6a.Henry skrev: Hahaha, sitter ingen V6a i Bmw.
I de antika bilarna ja. Dagens modeller har Sexor.
Dom tillhör ju helt annorlunda prisklasser man kan inte jämföra på så vis.Tomaz skrev:Volvo?...kallepalle skrev:alla volvo med bakhjulsdrift (aka tukt bilar) är manligare än v8Tuta skrev: Än en v8? Tror du på det själv eller
Jämför en Volvo med en Bmw 323/325 eller Audi Quattro 90/100 så får vi se vilken som är "manligast", eller bäst över huvud taget.
Ändå inte så stora skillnade vi snackar om, i alla fall om man tar Audin som exempel, där får du en hyffsat fin för 10-15 tusen, om Quattro inte är ett krav och en Fin Volvo ligger runt 10 tusen beroende på vilken modell man ska ha.volvo_adde skrev:Dom tillhör ju helt annorlunda prisklasser man kan inte jämföra på så vis.Tomaz skrev:Volvo?...kallepalle skrev: alla volvo med bakhjulsdrift (aka tukt bilar) är manligare än v8
Jämför en Volvo med en Bmw 323/325 eller Audi Quattro 90/100 så får vi se vilken som är "manligast", eller bäst över huvud taget.
dock är volvon betydligt mer driftsäker, billigare och billigare reservdelar dessutom mycket större utbud mked reservdelar när något väl går sönder.Tomaz skrev:Ändå inte så stora skillnade vi snackar om, i alla fall om man tar Audin som exempel, där får du en hyffsat fin för 10-15 tusen, om Quattro inte är ett krav och en Fin Volvo ligger runt 10 tusen beroende på vilken modell man ska ha.volvo_adde skrev:Dom tillhör ju helt annorlunda prisklasser man kan inte jämföra på så vis.Tomaz skrev: Volvo?...
Jämför en Volvo med en Bmw 323/325 eller Audi Quattro 90/100 så får vi se vilken som är "manligast", eller bäst över huvud taget.
Men Bmw'n är det ganska stor pris skillnad på, kostar runt 25 tusen om du ska ha en fräsch 323/325. Men har man lust och meka lite så får man en med lite deffekter för 15 tusen max.
Är volvo verkligen billigare? Förutom om du vill köpa alla grejer begagnade eller liknande. I ett par undersökningar jag sett så är det billigare att äga en bmw 325 e36 än volvo 740 med delar från t ex mekomen/micro. Dessutom sitter det m50b25 på e36 vilket är en riktigt hållbar motor (kallas faktiskt för bmws b20), kamkedja dessutom som inte behöver bytas som volvons kamrem = billigare, att den drar mindre soppa är ju också en betydlig fördel. Instrumentpanel med mätare etc felar inte alls lika mycket som på en gammal volvokallepalle skrev:dock är volvon betydligt mer driftsäker, billigare och billigare reservdelar dessutom mycket större utbud mked reservdelar när något väl går sönder.Tomaz skrev:Ändå inte så stora skillnade vi snackar om, i alla fall om man tar Audin som exempel, där får du en hyffsat fin för 10-15 tusen, om Quattro inte är ett krav och en Fin Volvo ligger runt 10 tusen beroende på vilken modell man ska ha.volvo_adde skrev: Dom tillhör ju helt annorlunda prisklasser man kan inte jämföra på så vis.
Men Bmw'n är det ganska stor pris skillnad på, kostar runt 25 tusen om du ska ha en fräsch 323/325. Men har man lust och meka lite så får man en med lite deffekter för 15 tusen max.
Inte så mycket dyrare faktiskt, kan ta 740in som exempel, vill man ha en fin sån som är körbar kostar den ungefär 10 tusen och en Bmw ligger väll runt 15 tusen?chifen skrev:Är volvo verkligen billigare? Förutom om du vill köpa alla grejer begagnade eller liknande. I ett par undersökningar jag sett så är det billigare att äga en bmw 325 e36 än volvo 740 med delar från t ex mekomen/micro. Dessutom sitter det m50b25 på e36 vilket är en riktigt hållbar motor (kallas faktiskt för bmws b20), kamkedja dessutom som inte behöver bytas som volvons kamrem = billigare, att den drar mindre soppa är ju också en betydlig fördel. Instrumentpanel med mätare etc felar inte alls lika mycket som på en gammal volvokallepalle skrev:dock är volvon betydligt mer driftsäker, billigare och billigare reservdelar dessutom mycket större utbud mked reservdelar när något väl går sönder.Tomaz skrev: Ändå inte så stora skillnade vi snackar om, i alla fall om man tar Audin som exempel, där får du en hyffsat fin för 10-15 tusen, om Quattro inte är ett krav och en Fin Volvo ligger runt 10 tusen beroende på vilken modell man ska ha.
Men Bmw'n är det ganska stor pris skillnad på, kostar runt 25 tusen om du ska ha en fräsch 323/325. Men har man lust och meka lite så får man en med lite deffekter för 15 tusen max.
Försäkringen är väl lite dyrare men det är ju så mycket mer bil att åka med också! Kvalitétskänslan är högre, motor än roligare, väghållningen är ju formel 1 i jämförelse och hur mycket snyggare är inte bilen?
Grejen med volvo som gör den "bra" är att motorn går länge, det finns väldigt stor kunskap i landet om bilen och skulle något gå sönder finns det alltid en annan 740 att hämta från. Ska man bara svina är ju 740 bättre så slipper man sätta en fin bmw i en lyktstolpe
Inte helt rättvis jämförelse heller, bmwn är ju dyrare men också en bättre bil.
SAAB = Sälj Aset Annars Byt, ta gärna all er vitsar om bilmärken jag kan någraDerbi_senda93 skrev:Här har vi en kille som förstår, att Saab är grymt!Viinika skrev:De ska va en SAAB 900 AERO med T16 motor!!! Från årsm.87 till 93
för min del blir de nog en Saab 900i elr något. Sen kanske byta motor till T16:)
Det ska vara en Saab 900 aero T16 eller en Saab 9000 turbo!
Själv har man en Saab 9000 2,3l-16 ståendes hemma Tyvärr utan turbo..
Bmw 6a utan tvekan, skulle aldrig ta någon liten audisnurra framför det 131 hästar vs 170 om det är e30 och 192 om det är e36. Ljudet i bmw snurrorna är ju gryyymt dessutomTomaz skrev: Inte så mycket dyrare faktiskt, kan ta 740in som exempel, vill man ha en fin sån som är körbar kostar den ungefär 10 tusen och en Bmw ligger väll runt 15 tusen?
Men dem här två bilarna går ju inte jämföra... Det ända som är bättre med Volvo är som sagt miltalen, den går sjukt långt!
I övrigt är Bmw en mycket bättre bil, det är inte för att jag gillar Bmw mer utan så är det bara.
Två bilar som jag tycker man kan jämföra är Bmw 325i och Audi Quattro 90.
Enligt mig två riktigt bra bilar med grymma motorer.
2,3E motorn i Audin och en rak 6a i Bmw'n, vilken skulle ni valt?
Audin ligger inte på 131 hästar.chifen skrev:Bmw 6a utan tvekan, skulle aldrig ta någon liten audisnurra framför det 131 hästar vs 170 om det är e30 och 192 om det är e36. Ljudet i bmw snurrorna är ju gryyymt dessutomTomaz skrev: Inte så mycket dyrare faktiskt, kan ta 740in som exempel, vill man ha en fin sån som är körbar kostar den ungefär 10 tusen och en Bmw ligger väll runt 15 tusen?
Men dem här två bilarna går ju inte jämföra... Det ända som är bättre med Volvo är som sagt miltalen, den går sjukt långt!
I övrigt är Bmw en mycket bättre bil, det är inte för att jag gillar Bmw mer utan så är det bara.
Två bilar som jag tycker man kan jämföra är Bmw 325i och Audi Quattro 90.
Enligt mig två riktigt bra bilar med grymma motorer.
2,3E motorn i Audin och en rak 6a i Bmw'n, vilken skulle ni valt?
stunt_pojken^^: Läste du mitt inlägg? Gör det igen för jag tror du missade något
Tog 10v motorn då 20v inte finns i audi 80 utan bara i 90 som är så pass ovanlig här Men 20v motorn ligger på knappa 170häst har jag för migTomaz skrev:Audin ligger inte på 131 hästar.chifen skrev:Bmw 6a utan tvekan, skulle aldrig ta någon liten audisnurra framför det 131 hästar vs 170 om det är e30 och 192 om det är e36. Ljudet i bmw snurrorna är ju gryyymt dessutomTomaz skrev: Inte så mycket dyrare faktiskt, kan ta 740in som exempel, vill man ha en fin sån som är körbar kostar den ungefär 10 tusen och en Bmw ligger väll runt 15 tusen?
Men dem här två bilarna går ju inte jämföra... Det ända som är bättre med Volvo är som sagt miltalen, den går sjukt långt!
I övrigt är Bmw en mycket bättre bil, det är inte för att jag gillar Bmw mer utan så är det bara.
Två bilar som jag tycker man kan jämföra är Bmw 325i och Audi Quattro 90.
Enligt mig två riktigt bra bilar med grymma motorer.
2,3E motorn i Audin och en rak 6a i Bmw'n, vilken skulle ni valt?
stunt_pojken^^: Läste du mitt inlägg? Gör det igen för jag tror du missade något
2,3E (5cyl) 20v motorn ligger på 160-170 hästar om jag inte minns fel.
Men jag hade nog med valt Bmw'n, men detta är i alla fall två bilar som går och jämföra.
Edit: Du kanske menade att 10v motorn ligger på 131hk? För det stämmer nog i så fall, hehe.
Hörru, jag skrev ju Audi Quattro 90.chifen skrev:Tog 10v motorn då 20v inte finns i audi 80 utan bara i 90 som är så pass ovanlig här Men 20v motorn ligger på knappa 170häst har jag för migTomaz skrev:Audin ligger inte på 131 hästar.chifen skrev: Bmw 6a utan tvekan, skulle aldrig ta någon liten audisnurra framför det 131 hästar vs 170 om det är e30 och 192 om det är e36. Ljudet i bmw snurrorna är ju gryyymt dessutom
stunt_pojken^^: Läste du mitt inlägg? Gör det igen för jag tror du missade något
2,3E (5cyl) 20v motorn ligger på 160-170 hästar om jag inte minns fel.
Men jag hade nog med valt Bmw'n, men detta är i alla fall två bilar som går och jämföra.
Edit: Du kanske menade att 10v motorn ligger på 131hk? För det stämmer nog i så fall, hehe.
Hur som hellst blir det ju bmw alla dagar i veckan