Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
LMM=Luft Mängds Mätare, sitter i sprutet och avgör hur mycket bränsle den skall lägga till. I vissa modeller sitter det en som kan paja med ett sportluftfilter, den finns med ett gäng olika detaljnr, så jag kommer inte ihåg på rak arm vilken det är som inte håller, finns minst 10 olika av den.stunt_pojken^^ skrev:marcis vad är att slänga pengar i sjön??
seriöst ska det va
skåningen: ingen katt, vet att jag inte får tona framrutorna skrev juh tillochmed det
bromsarna finns kanppt och skrev att jag skulle fixa dom med
vindruteborder ska där va det är redan bestämt
usa lampor om dom finns på skroten här
fjädringen hjälper pappa mig med (jobbat på lastbilscentralen så kan ganska mkt sånnt)
och vad är LMM?? ska köap beggade fälgar helst 17" minst
lovar när jag fixar sommarjobb och får ihop lite pengar då kommer det hända grejor
Skåningens-handelsbod skrev:LMM=Luft Mängds Mätare, sitter i sprutet och avgör hur mycket bränsle den skall lägga till. I vissa modeller sitter det en som kan paja med ett sportluftfilter, den finns med ett gäng olika detaljnr, så jag kommer inte ihåg på rak arm vilken det är som inte håller, finns minst 10 olika av den.stunt_pojken^^ skrev:marcis vad är att slänga pengar i sjön??
seriöst ska det va
skåningen: ingen katt, vet att jag inte får tona framrutorna skrev juh tillochmed det
bromsarna finns kanppt och skrev att jag skulle fixa dom med
vindruteborder ska där va det är redan bestämt
usa lampor om dom finns på skroten här
fjädringen hjälper pappa mig med (jobbat på lastbilscentralen så kan ganska mkt sånnt)
och vad är LMM?? ska köap beggade fälgar helst 17" minst
lovar när jag fixar sommarjobb och får ihop lite pengar då kommer det hända grejor
USA-lysen dyker titt som tätt upp på blocket men kräver viss anpassning i elen men kopplade jävligt snyggt.
När det kommer till avgas, bygg hellre ett eget 2,5" avgas med rätt antal dämpare, du får muller nog ändå.
Har du lambdamärket i grillen? Om så, så är det katt under. Kom från 1987 års modell som tillval och fr.o.m. 1989 lagstadgat.
Skåningens-handelsbod skrev:ja, det vet jag. Den är underdimensionerad redan original. och då det luftflödet som ges av ett sportluft är mer än nog att ta kål på den. Jobbat som bilmek så jag vet, bytt ett gäng såna i volvos.Henry skrev:Skåningens-handelsbod skrev: LMM=Luft Mängds Mätare, sitter i sprutet och avgör hur mycket bränsle den skall lägga till. I vissa modeller sitter det en som kan paja med ett sportluftfilter, den finns med ett gäng olika detaljnr, så jag kommer inte ihåg på rak arm vilken det är som inte håller, finns minst 10 olika av den.
USA-lysen dyker titt som tätt upp på blocket men kräver viss anpassning i elen men kopplade jävligt snyggt.
När det kommer till avgas, bygg hellre ett eget 2,5" avgas med rätt antal dämpare, du får muller nog ändå.
Har du lambdamärket i grillen? Om så, så är det katt under. Kom från 1987 års modell som tillval och fr.o.m. 1989 lagstadgat.
Vet du ens varför LMMn går sönder?
Det riktigt jävliga är att de olika detaljnr har olika signalvärden varför dem funkar koskit i en bil med fel motorstyrning i.
Är du nöjd med svaret din ........? Undrar varför jag ens svarade på ditt enfaldiga tilltal.
Du svarade inte på frågan? Går en LMM sönder pga det ökade luftflödet när man sätter på sportluftfilter?Skåningens-handelsbod skrev:problemet med Volvos LMM är att dem är av undermålig kvalitet överlag-och- att varje motormodell har sin egen, ser lika ut men har helt olika styrvärden. Och det är den som sitter i B230F i synnerhet som krånglar, och årsmodellerna -90 och -91 är värst.
Men elektronikstök o skit har följt Volvos motorer sedan volvo lade ner CI-sprutet och i synnerhet B21-23.
Modellen nr 1 med grava elfel och andra uppenbara kvalitesbrister är 900-serien, skulle vilja kalla dem några av dem sämsta volvo tillverkat, tillsammans med 850:n. Fullt klass med "reserv-Volvona" Volvo 66 och 340/360:n.
abasolut sista riktiga VOLVON är 700-serien, allt därefter är rena skiten i kvalitet i jämförelse.
Skåningens-handelsbod skrev:Inte alls ovanligt, plus att det stressar styrelektroniken märkbart, samt att spridarna kanske inte alltid heller hänger med. Men nu har jag talat klart med dig, är det uppfattat? Nu kan du dra åt........... så jag slipper se dig.Henry skrev:Du svarade inte på frågan? Går en LMM sönder pga det ökade luftflödet när man sätter på sportluftfilter?Skåningens-handelsbod skrev:problemet med Volvos LMM är att dem är av undermålig kvalitet överlag-och- att varje motormodell har sin egen, ser lika ut men har helt olika styrvärden. Och det är den som sitter i B230F i synnerhet som krånglar, och årsmodellerna -90 och -91 är värst.
Men elektronikstök o skit har följt Volvos motorer sedan volvo lade ner CI-sprutet och i synnerhet B21-23.
Modellen nr 1 med grava elfel och andra uppenbara kvalitesbrister är 900-serien, skulle vilja kalla dem några av dem sämsta volvo tillverkat, tillsammans med 850:n. Fullt klass med "reserv-Volvona" Volvo 66 och 340/360:n.
abasolut sista riktiga VOLVON är 700-serien, allt därefter är rena skiten i kvalitet i jämförelse.
då kan du plocka ut träskallen henry inlägg med nu, mina är xxxxx-ade, plus att den döskallen henry skall ge fan i att flama så fort han får chansen.bensinskalle skrev:Inget mera offtopic.
för att få på 960 ljusen fram så måste man byta hela fronten inklusive huv, skärmar och även själva plattan ibakom allt som man fäster lampor osv i. Skärmarna måste man även modifierar mot a-stolparna för att få rätt passform.stunt_pojken^^ skrev:japsdämp får jag i julklapp
960 lyse ska fixas
takvinge ska fixas
ny grill ska oxzå fixas/alternativt lackera den gamla svart
tona rutor(bakom framdörrarna och bakåt)
lackera huven svart o resten vit
kjolpaket custom
18" fälgar lågprofils däck ofc
sänkning
mm mm
hoppas den kommer bli riktigt fett nu
ge fler förslag
Man kör ju 940 front Passar bolt on och mycke snyggare än 740maximannen skrev:för att få på 960 ljusen fram så måste man byta hela fronten inklusive huv, skärmar och även själva plattan ibakom allt som man fäster lampor osv i. Skärmarna måste man även modifierar mot a-stolparna för att få rätt passform.stunt_pojken^^ skrev:japsdämp får jag i julklapp
960 lyse ska fixas
takvinge ska fixas
ny grill ska oxzå fixas/alternativt lackera den gamla svart
tona rutor(bakom framdörrarna och bakåt)
lackera huven svart o resten vit
kjolpaket custom
18" fälgar lågprofils däck ofc
sänkning
mm mm
hoppas den kommer bli riktigt fett nu
ge fler förslag
En komplett 960 front är inte billig kan jag lova dig så jag tycker att du ska satsa på original front med turbogrill och vita blinkers. Denna fronten tycker iallafall jag är sjukt snygg till addon.
Kjolpaket tycker jag är sjukt fult på 740is, det enda som gäller är addon runt om. Även samma sak med japsdämpare, sjukt fult enligt min mening. tycker att du ska köra två 2,5-3" rör bredvid varandra istället. Mycket cleanare ;D
940 fronten är ju som att byta till 960 förutom att man slipper modda skärmar Man måste ju ändå byta allt OM man inte har en 740 fårn -90 och framåt för att då slipper man byta skärmar, huv och själva plåten som håller lamporna.bensinskalle skrev:Man kör ju 940 front Passar bolt on och mycke snyggare än 740maximannen skrev:för att få på 960 ljusen fram så måste man byta hela fronten inklusive huv, skärmar och även själva plattan ibakom allt som man fäster lampor osv i. Skärmarna måste man även modifierar mot a-stolparna för att få rätt passform.stunt_pojken^^ skrev:japsdämp får jag i julklapp
960 lyse ska fixas
takvinge ska fixas
ny grill ska oxzå fixas/alternativt lackera den gamla svart
tona rutor(bakom framdörrarna och bakåt)
lackera huven svart o resten vit
kjolpaket custom
18" fälgar lågprofils däck ofc
sänkning
mm mm
hoppas den kommer bli riktigt fett nu
ge fler förslag
En komplett 960 front är inte billig kan jag lova dig så jag tycker att du ska satsa på original front med turbogrill och vita blinkers. Denna fronten tycker iallafall jag är sjukt snygg till addon.
Kjolpaket tycker jag är sjukt fult på 740is, det enda som gäller är addon runt om. Även samma sak med japsdämpare, sjukt fult enligt min mening. tycker att du ska köra två 2,5-3" rör bredvid varandra istället. Mycket cleanare ;D
Addon är volvo original delar och det är nästan som en extra bit du sätter på orignal spoiler. Det som är rött på bilden är addon och det som är grönt är ju det man brukar ta bort med kjolpaket.stunt_pojken^^ skrev:som sagt inte så inne på vad man ska göra kan bara göra det:D
(lite dum fråga kanske) men vad är skillnaden med addon o kjolpaket trodde det va samma sak men tydligen inte
Det är bara att böttsänka, ska skrapa i vid minsta bula Nee men några cm blir nog bra. Addon köper du på blocket, försök att hitta volvo original istället för några glasfiberkopior för att det håller bättre. Priset är ganska saftigt men de blir nicestunt_pojken^^ skrev:okej men addon och sänkning typ några cm?? blir det bra??
sen ungefär vad kostar addon o vart kan man köpa?? haha inte inne på sånnt
Det ska väll fungera bra sålänge man inte har ett filter som behöver oljas in, de är väll oljan som förstör LMMnHenry skrev:Skåningens-handelsbod skrev:LMM=Luft Mängds Mätare, sitter i sprutet och avgör hur mycket bränsle den skall lägga till. I vissa modeller sitter det en som kan paja med ett sportluftfilter, den finns med ett gäng olika detaljnr, så jag kommer inte ihåg på rak arm vilken det är som inte håller, finns minst 10 olika av den.stunt_pojken^^ skrev:marcis vad är att slänga pengar i sjön??
seriöst ska det va
skåningen: ingen katt, vet att jag inte får tona framrutorna skrev juh tillochmed det
bromsarna finns kanppt och skrev att jag skulle fixa dom med
vindruteborder ska där va det är redan bestämt
usa lampor om dom finns på skroten här
fjädringen hjälper pappa mig med (jobbat på lastbilscentralen så kan ganska mkt sånnt)
och vad är LMM?? ska köap beggade fälgar helst 17" minst
lovar när jag fixar sommarjobb och får ihop lite pengar då kommer det hända grejor
USA-lysen dyker titt som tätt upp på blocket men kräver viss anpassning i elen men kopplade jävligt snyggt.
När det kommer till avgas, bygg hellre ett eget 2,5" avgas med rätt antal dämpare, du får muller nog ändå.
Har du lambdamärket i grillen? Om så, så är det katt under. Kom från 1987 års modell som tillval och fr.o.m. 1989 lagstadgat.
Vet du ens varför LMMn går sönder?
Pavek skrev:Det ska väll fungera bra sålänge man inte har ett filter som behöver oljas in, de är väll oljan som förstör LMMnHenry skrev:Skåningens-handelsbod skrev: LMM=Luft Mängds Mätare, sitter i sprutet och avgör hur mycket bränsle den skall lägga till. I vissa modeller sitter det en som kan paja med ett sportluftfilter, den finns med ett gäng olika detaljnr, så jag kommer inte ihåg på rak arm vilken det är som inte håller, finns minst 10 olika av den.
USA-lysen dyker titt som tätt upp på blocket men kräver viss anpassning i elen men kopplade jävligt snyggt.
När det kommer till avgas, bygg hellre ett eget 2,5" avgas med rätt antal dämpare, du får muller nog ändå.
Har du lambdamärket i grillen? Om så, så är det katt under. Kom från 1987 års modell som tillval och fr.o.m. 1989 lagstadgat.
Vet du ens varför LMMn går sönder?