Bromsvätskan MÅSTE bytas också kom ja påbensinskalle skrev:Ja skulle kirra ett nytt batteri o tändstift också
Förhoppningsvis fungerar tändningen fortfarande också annars får du köpa massa delar därifrån också
klart jag fattade det där är inte helt bakom flötetNotn4 skrev:du kan ju hälla lite olja i pumpens oljetank men inte dra slangen till förgasaren? sen blandar du i tanken och kör igång den och ser om det kommer olja ur slangen som ska till förgasaren?
vet ej hur bra förklarat det där var men jaaa a hoppas du fattade
precis! tänker ju inte lägga ut svin mkt på fett om jag får en viss budget att hålla mig till.. bättre att köpa vettiga motor delar ist!Erik_ skrev:Biltema har ett antal olika fetter, bland annat ett avsett just för hjullager (förvisso på bilar). Personligen anser jag att det inte är så petigt med vilket fett man använder på de platser du nämner när det gäller mopeder, grejerna är ganska lågt belastade ändå och som vanligt när det gäller sådana lager beror slitage mestadels på smuts/vatten som kommit in i lagret än problem med smörjmedlet.
Med andra ord är det viktigare med renlighet och friska tätningar än dyra fina fetter, och att rikta en högtryckstvätt mot styrlager, hjullager eller svinglager är absolut förbjudet då det är en fenomenal metod för att pressa in vatten och grus till lagren.
nää tänkte mest ifall ska kolla det sen när vi pratat mera om det ska jag ta och titta igenom den lite mer har inte tittar noga på det bara gått förbi den okej men bra då vet jag kom mer mera förslag!Erik_ skrev:Är det sprickor i kylarslangarna? Annars finns ingen anledning att byta... Mina från -98 och -99 är fullt friska fortfarande.
Kärvar gas/kopplingsvajer, eller har dom synliga skador? Om inte, smörj dom ordentligt med vettig olja bara.