Tack:D Men alltså, katalysatorn påverkar inte effekten när den fungerar utan bara om den går sönder? eller?^^Notn4 skrev:pluggen finns i kröken, dela på rörer vid delningen och titta in i den kortare biten, där finns den...
sen katalysatorn finns i själva röret, svetsat fast rätt bra så man måste kapa sönder röret för att få bort den.
och många kommer säkert att säga att det finns CDI strypningar i den men det är inte sant! det dom menar är den varvspärren som finns på 2007 modellerna (fast det är inte häller en CDI strypning)
så dra pluggen (dremel rekomenderas) och byt munstycke så går den fint, katalysatorn blir ett problem bara om den går sönder
japp, det skulle vara det bästa alternativet. Men min far villl inte att jag ska trimma, så om jag köpte ett effektrör skulle han märka det:PKiXXer skrev:hade jag varit du och skulle bara ta bort strypningen spå skulle jag rekommenderar att inte göra nåt med original röret och kö0pa ett metrakit eller liknande istelet för original röret är ju svin dyrt
öhh, en plugg i membranet?:P Förklara:DRiejudracc skrev:Du har en plugg i membranet + luftburk + krök! men ta bort pluggen i membranet och köp öppet filter och sätt på ett Hebo och pröva 90 muntstycke! pröva det =) då har du 90kmh + sen
Öhh, bilden tog jag för 10minuter ute sedan i min trädgård:P Så tror inte den kommer från en Rieju. Det går inte att slå bort den på något sätt?Notn4 skrev:bara att pluggen på bilden är från en Rieju... yamahas plug finns innuti röret men man kommer åt det när man delar på röret.
och membran pluggen är ingen större effekt minnskare häller, tog bort min och märkte inte ett piss, hjälper kanske med bättre rör och cylinder men inte opluggat...
och någe 90kmh lovar jag att den inte gör ostrypt! mätaren kanske åker upp till 90kmh men den ljuger med c. 10kmh så om du får ärliga 80kmh får du vara jävligt nöjd med dej själv!
(min går 90kmh med perfekt väder och medvind fast jag har effekt rör och den tyngsta drevninen som moppen orkar med)
EDIT: tog en närmare titt på bildin, det är faktiskt dt pluggen men på bilden ser den ut som att den är direkt vid delningen, fast den är kanske 5-10cm in i röret och måste slipas/borras bort.
kan man se svetslopporna? På min syns de inte, du kanske ser på bilderna:P Så att man vet vart man ska borra tänkte jag. Om man borrar bort den, fungerar det att ta en vanlig skruvdragare med borr och borra pulverisera skiten?Notn4 skrev:jag skrev ju att det är yamaha pluggen -.- ...
men att slå bort den kan du glömma, försökte själv det o den fastnade bara bättre
om du inte har en multitool (dremel) så går det att borra bort svetslopporna som håller pluggen på plats men det bästa skulle vara någon slipsten som är tillräkligt lång och passar in i röret och sen slipa skiten med borrmaskin då den har lite mer kraft än en dremel.
tyvärr så är DT pluggen en av dom svåraste att ta bort
Jag tog en vanlig rasp på lopporna, sedan när 2 är borta kan du bryta upp den sistaköttpaj skrev:Hur ska jag göra för att slipa bort svetslopporna? Förlorar man inte effekt om pluggen är kvar fast böjd?Dtrider skrev:bara slipa ner svetslopparna o bänn upp pluggen. sen kan du svetsa tillbaka den senare om du vill.
Ok, problemet är att pluggen sitter typ 5cm inne så lite svårt att fila där, men ska prova det, tack! På min plugg syns inga svetsloppor?: 0DEA!! skrev:Jag tog en vanlig rasp på lopporna, sedan när 2 är borta kan du bryta upp den sistaköttpaj skrev:Hur ska jag göra för att slipa bort svetslopporna? Förlorar man inte effekt om pluggen är kvar fast böjd?Dtrider skrev:bara slipa ner svetslopparna o bänn upp pluggen. sen kan du svetsa tillbaka den senare om du vill.
en mätare kan mycket väl ljuga med upp mot 30 km/h i dom hastigheterna. beror helt och hållet på vilken mätare vi snackar om, men normalt runt 10km/h i 90.Riejudracc skrev:90 kmh? en mätare ljuger inte med 10 kmh!? :S
- + att membran pluggen gör visst mycket.
Okej tack!Klén skrev:Det finns två pluggar på en yamaha (alla fall på min 06:a, antar att de inte e så mycke skillnad) och dom sitter, en i kröken, som du har på bilden, och en i membranet. Jag tog bort min i kröken (likadan) genom att borra bort svetslopporna, liksom borra på dom. Sen slog jag som faan, då gick de, går inte att endast slå med dremel! Sen åker den ner en bit, då får du ta slipa bort om det är något från svetsloppan kvar, då slipar du bort de, sen tar du dremeln och sätter i hålet i pluggen, sen snurrar du upp den.
Pluggen i membranet, du tar bort membranet, sen kan du ta en skruvmejsel och bända lite, sen dra upp med en tång, akta reedsena (stavning?) bara, så dom inte går sönder.
Klén skrev:Det finns två pluggar på en yamaha (alla fall på min 06:a, antar att de inte e så mycke skillnad) och dom sitter, en i kröken, som du har på bilden, och en i membranet. Jag tog bort min i kröken (likadan) genom att borra bort svetslopporna, liksom borra på dom. Sen slog jag som faan, då gick de, går inte att endast slå med dremel! Sen åker den ner en bit, då får du ta slipa bort om det är något från svetsloppan kvar, då slipar du bort de, sen tar du dremeln och sätter i hålet i pluggen, sen snurrar du upp den.
Pluggen i membranet, du tar bort membranet, sen kan du ta en skruvmejsel och bända lite, sen dra upp med en tång, akta reedsena (stavning?) bara, så dom inte går sönder.
Men man sätter ner den i pluggen och snurrar och drar upp menar jaNotn4 skrev:Klén skrev:Det finns två pluggar på en yamaha (alla fall på min 06:a, antar att de inte e så mycke skillnad) och dom sitter, en i kröken, som du har på bilden, och en i membranet. Jag tog bort min i kröken (likadan) genom att borra bort svetslopporna, liksom borra på dom. Sen slog jag som faan, då gick de, går inte att endast slå med dremel! Sen åker den ner en bit, då får du ta slipa bort om det är något från svetsloppan kvar, då slipar du bort de, sen tar du dremeln och sätter i hålet i pluggen, sen snurrar du upp den.
Pluggen i membranet, du tar bort membranet, sen kan du ta en skruvmejsel och bända lite, sen dra upp med en tång, akta reedsena (stavning?) bara, så dom inte går sönder.
slå med dremel? sätter dremeln i pluggen och drar upp den? du har nog läst instructions manualen till din dremel felväg
aja, tycker ändo att det låter lite skumt men visst alla tar bort pluggen på sitt eget sätt när det gäller yamaha, den sitter så jävligt bra fast ^^Klén skrev:Men man sätter ner den i pluggen och snurrar och drar upp menar jaNotn4 skrev:Klén skrev:Det finns två pluggar på en yamaha (alla fall på min 06:a, antar att de inte e så mycke skillnad) och dom sitter, en i kröken, som du har på bilden, och en i membranet. Jag tog bort min i kröken (likadan) genom att borra bort svetslopporna, liksom borra på dom. Sen slog jag som faan, då gick de, går inte att endast slå med dremel! Sen åker den ner en bit, då får du ta slipa bort om det är något från svetsloppan kvar, då slipar du bort de, sen tar du dremeln och sätter i hålet i pluggen, sen snurrar du upp den.
Pluggen i membranet, du tar bort membranet, sen kan du ta en skruvmejsel och bända lite, sen dra upp med en tång, akta reedsena (stavning?) bara, så dom inte går sönder.
slå med dremel? sätter dremeln i pluggen och drar upp den? du har nog läst instructions manualen till din dremel felväg