Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
Jag vet, men problemet är att jag inte har skruvstäd....KoNG skrev:Gör såhär, sätt kopplingens muttern neråt mot ett skruvstäd, sen så tar du en stor polygrip och tar runt kopplingen och drar försiktigt så muttern lossnar, inte så det går av helt
Sen skruvar du loss det, låter nån trycka ner kopplingen samtidigt som du skruvar av skruven med hand, gör du inte detta lär du skjuta gängerna
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
Fixar du det inte så kan du skicka det till mig så fixar jag detwuedde skrev:Jag vet, men problemet är att jag inte har skruvstäd....KoNG skrev:Gör såhär, sätt kopplingens muttern neråt mot ett skruvstäd, sen så tar du en stor polygrip och tar runt kopplingen och drar försiktigt så muttern lossnar, inte så det går av helt
Sen skruvar du loss det, låter nån trycka ner kopplingen samtidigt som du skruvar av skruven med hand, gör du inte detta lär du skjuta gängerna
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
Dränk den i 5-56 ;Dwuedde skrev:asså jag får snart ett j*vla utbrott på den j*vla muttern! den vill inte gå av! jag har kommit på ett bra sett "att få av" den på och sånt (samma sätt som när man sätter fast den i ett skruvstäd, fast jag har en annan sak istället för skruvstädet) , men hur mycket man än drar så går den inte av!
Men jag vill ju inte ge upp:P ingen som har något härligt bonnameck tips eller något?
har tatt så jävla mycket 5-56 och låsolja mm som det bara går:P det ledde igår till att när jag satte på allt och skulle köra så bara varva den och kom ingenstans (5-56 på remskivorna:P)TobbaN skrev:Dränk den i 5-56 ;Dwuedde skrev:asså jag får snart ett j*vla utbrott på den j*vla muttern! den vill inte gå av! jag har kommit på ett bra sett "att få av" den på och sånt (samma sätt som när man sätter fast den i ett skruvstäd, fast jag har en annan sak istället för skruvstädet) , men hur mycket man än drar så går den inte av!
Men jag vill ju inte ge upp:P ingen som har något härligt bonnameck tips eller något?
Ta gärna en hammare och banka på skruvmejseln också. Då får du mer kraft
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
Hahahaha.DerbiSM skrev:Haha. XD
ÅF är helt sjuka... Dem ville ha 600:- för att byta ett framdrev på en Derbi, skulle tydligen dröja 1 timma eller mer!
Fixa det själv och det gick på 15min.
Vi tar mitt exempel som jag skrev ovan.Michél skrev:Märks att ni inte har erfarenhet från eget företag, så här ligger det till!
Det är inte själva arbetet som tar en timme utan man faktureras per heltimme. Tar jobbet en kvart betalar man fortfarande för en hel timme.
Så gör samtliga verkstäder och är inte direkt en nyhet, så det handlar inte om att någon är dum i huvudet utan är så reglerna är.
Självklart fixade jag det själv sen. Men var väldigt länge sen och ville helst inte skruva allt för mycket med moppen utan bara köra, trodde även att dem skulle göra det "bättre".bluerider94 skrev:men derbism vf gjorde du det inte sj? och jo det kostar 600... om du jobbar så som jag gör.. öppnar i en simhall på morgonen och tänder ljusen (tar 15 min) så sätter man ju att man vart där 1 timme för det är det minsta.. jobbar dom 15 min för att byta drev så kostar det kanske 600kr i detta fallet då... håller med om att det är jävligt dyrt men att lämna in moppen på verkstad för att byta drev fram är onödigt.
Det är tur att min ÅF var kompis med min pappa under skol-tiden, då dom trimmade pappas Puch Dakota och skit ;D xDkallepalle skrev:om man har schyssta åf, som tex här i min fina stad, så kan dom göra arbetet näst intill gratis om det är ett struntjobb. säg tex byta framdrev, om drevet kostar 80 späänn så gör dom det för en 100:a lapp elr något. såklart för att locka kunder
Tack för tipset Kong ...varför har jag inte tänkt på det?KoNG skrev:Gör såhär, sätt kopplingens muttern neråt mot ett skruvstäd, sen så tar du en stor polygrip och tar runt kopplingen och drar försiktigt så muttern lossnar, inte så det går av helt
Sen skruvar du loss det, låter nån trycka ner kopplingen samtidigt som du skruvar av skruven med hand, gör du inte detta lär du skjuta gängerna