antingen eller ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 26 juli 2008, 17:54
Ort: Leksand

antingen eller ?

Inlägg av Larrzson »

Tjena,
Nu ska jag få fart på slidern ! men vet inte om jag ska köra på 19mm eller 21mm till
S6 sport pro
Yasuni R
Polini speedcontrol
S6 mkII koppling
S6 insugskit
mm

sen är det mysko för har exakt samma setup nu som en kompis dvs
17,5mm
polini sport 70cc
speedcontrol
malossi e5 filter mm
men jag har 130 munstycke och han har 90 ? är det så stor skillnad från motor till motor ?
Yamaha Slider -08

Kolla in mina stuntbilder :D
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7424
Mvh//Sebbe
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög
Inlägg: 199
Blev medlem: 20 augusti 2008, 09:19
Ort: oskarström

Inlägg av track_666 »

vilken cc är det på s6 sport pro cylindern ??? är de 70cc så ska du lätt ha 21 mm för att krama ur så mycket som möjligt .. jag kör iaf med 21 mm till min sport pro 70cc funkar fin fint :)


sen kan de skilja sej så mycket från motor till motor men så stor skillnad vet i fan om de kan vara ... :P
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
Dracen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 520
Blev medlem: 30 oktober 2007, 11:33

Inlägg av Dracen »

Det var lite väl stor skillnad men det beror ju också på hur pass bra man ställt in den också. Men det kan skilja rätt mycket ja.
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 26 juli 2008, 17:54
Ort: Leksand

Inlägg av Larrzson »

Hur mkt drar din ?
track_666 skrev:vilken cc är det på s6 sport pro cylindern ??? är de 70cc så ska du lätt ha 21 mm för att krama ur så mycket som möjligt .. jag kör iaf med 21 mm till min sport pro 70cc funkar fin fint :)


sen kan de skilja sej så mycket från motor till motor men så stor skillnad vet i fan om de kan vara ... :P
Yamaha Slider -08

Kolla in mina stuntbilder :D
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7424
Mvh//Sebbe
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög
Inlägg: 199
Blev medlem: 20 augusti 2008, 09:19
Ort: oskarström

Inlägg av track_666 »

du menar hur många liter milen eller ??? isf typ en liter med ganska fel munstycke ... men tror de trillar där runt ändå ...
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
sefio
Kinaraket
Inlägg: 1031
Blev medlem: 1 maj 2009, 15:19
Ort: Uppsala

Inlägg av sefio »

track_666 skrev:du menar hur många liter milen eller ??? isf typ en liter med ganska fel munstycke ... men tror de trillar där runt ändå ...
Det är ju sjukt min drar 0.5 milen med 12mm förgasare 50cc sport och yasuni r och jag tkr min drar som ett as :o
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

som svar till ts, båda förgasarna duger utmärkt. du får ut lite bättre effekt med 21mm men den kommer ju somsagt dra mer bensin och vara mer svårinstäld. om det är en 50cc cylinder du har så kör på 17,5/19mm istället.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst