Derbi Senda R går dåligt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Junne_94
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 22 augusti 2008, 15:31
Ort: vintrosa

Derbi Senda R går dåligt

Inlägg av Junne_94 »

Tja. Har en Derbi Senda R -98 som inte går ngt bra. Det trim som sitter på nu är:
*Metrakit cylinder 49cc
*Turbokit avgassystem
*Uppborrad Delorto förgasare
*Ostrypt CDI-box

När man varvar på ettan och tvåan så kommer aldrig efektkicken. Den liksom hackar fram eller vad man ska säja. Men sen går den som den ska på 3-6. Men när man maxar den på 6:an så lägger den bara av. Sen tar det några sekunder innan den kommer i gång i jen. Ngn som vet vad det kan vara för fel??
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Du har antagligen fel munstycke i förgasaren ;)

Kolla färgen på tändstiftet så ser du om du behöver byta upp, ner eller om de är lagom. Vitt= för lite bensin, svart= för mycke bensin och gyllenbrunt= perfekt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Junne_94
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 22 augusti 2008, 15:31
Ort: vintrosa

Inlägg av Junne_94 »

bensinskalle skrev:Du har antagligen fel munstycke i förgasaren ;)

Kolla färgen på tändstiftet så ser du om du behöver byta upp, ner eller om de är lagom. Vitt= för lite bensin, svart= för mycke bensin och gyllenbrunt= perfekt
ok, får kolla det :D
Användarens profilbild
Junne_94
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 22 augusti 2008, 15:31
Ort: vintrosa

Inlägg av Junne_94 »

bensinskalle skrev:Du har antagligen fel munstycke i förgasaren ;)

Kolla färgen på tändstiftet så ser du om du behöver byta upp, ner eller om de är lagom. Vitt= för lite bensin, svart= för mycke bensin och gyllenbrunt= perfekt
Har kollat på stiftet nu. Det var brunt så det borde ju vara rätt munstycke :?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Kör motorn varm, kör sedan en runda o dra maxgas så motorn varvar max på 3,4 lr 5:an ungefär. Släpp gasen o dra in kopplingen fort o slå av motorn direkt. Sedan kollar du färgen, är den brun så är de något annat ;) Antagligen membranet eller nåt sånt då
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
marcis
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 juni 2007, 22:45

Inlägg av marcis »

tror du måste sätta i ett större munstycke
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

säker på att du har ostrypt cdi?? :? det låter som en typisk cdi strypning på den.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Byt upp munstycke, även om färgen är brun har du fel.
bombmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 646
Blev medlem: 29 september 2008, 20:37

Inlägg av bombmannen »

Sendarajder skrev:säker på att du har ostrypt cdi?? :? det låter som en typisk cdi strypning på den.
puckel sendor har ostrypt Cdi orginal iaf min 99:a
Låst