Betala aldrig i förskott vid beställning.

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Betala aldrig i förskott vid beställning.

Inlägg av runners »

Jag har gjort en beställning av kolvringar till en cylinder som jag tidigare köpt hos two stroke eftersom att jag hade sönder en av dessa ringar. Då jag skickade ett mail till Two stroke fick jag svaret att de kunde specialbeställa dessa k-ringar och det skulle ta ca 7-dagar innan jag skulle få de beställda sakerna efter att de mottagit betalningen. Jag satte in pengarna på deras konto och sedan har det bara varit knäpp tyst. Nu har det gått över 14-dagar. De har inte skickat bekräftelse på att de mottagit pengarna och gjort beställningen under denna tid. Jag skickade ett mail om att jag vill ha bekräftelse på att de mottagit pengarna men Two stroke har valt att inte svara på mitt mail.

döm själva om ni vill i fortsättningen köpa något av ett sådant företag. Betala aldrig i förskott för något ni ska köpa, utan först när varan kommer hem till er.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Re: Betala aldrig i förskott vid beställning.

Inlägg av TobbaN »

runners skrev:Jag har gjort en beställning av kolvringar till en cylinder som jag tidigare köpt hos two stroke eftersom att jag hade sönder en av dessa ringar. Då jag skickade ett mail till Two stroke fick jag svaret att de kunde specialbeställa dessa k-ringar och det skulle ta ca 7-dagar innan jag skulle få de beställda sakerna efter att de mottagit betalningen. Jag satte in pengarna på deras konto och sedan har det bara varit knäpp tyst. Nu har det gått över 14-dagar. De har inte skickat bekräftelse på att de mottagit pengarna och gjort beställningen under denna tid. Jag skickade ett mail om att jag vill ha bekräftelse på att de mottagit pengarna men Two stroke har valt att inte svara på mitt mail.

döm själva om ni vill i fortsättningen köpa något av ett sådant företag. Betala aldrig i förskott för något ni ska köpa, utan först när varan kommer hem till er.
Det låter väldigt olikt Twostroke :shock:
Som du säger, alltid smartare att betala med postförskott eller nåt.
f.d TSR-Crew
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Håller med TobbaN, låter väldigt olikt TS !

Men när vi beställer så betalar vi ju när vi hämtar ut paketet från t.ex. ica, eller de gör iaf jag. :)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

DerbiSM skrev:Håller med TobbaN, låter väldigt olikt TS !

Men när vi beställer så betalar vi ju när vi hämtar ut paketet från t.ex. ica, eller de gör iaf jag. :)
Det du gör är att betala via postförskott ;)
Men man kan välja med att betala i förväg också om man vill :)
Då slipper man även postförskottet på 50kr :)

Men jag offrar hellre 50 spänn än att betala i förväg :P
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

faxa kvittot på att du betalat in på deras konto. som sagt så är det inte alls likt twostroke att inte svara på mail osv. men eftersom dom inte har fått något nummer eller nåt? så kan dom inte skicka ut varan då det lika gärna kan vara någon som lurar dom
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Two stroke ville ha pengarna först innan de gjorde beställningen på kolvringarna eftersom att det är en specialbeställning, och jag var väldigt tveksam att betala på det sättet. Annars handlar jag bara på postförskott. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
LudiX
L33T kr3W
Inlägg: 385
Blev medlem: 18 maj 2009, 18:23
Ort: Vittinge

Inlägg av LudiX »

Det är synd att inte Twostroke har faktura för då kan man hämta ut varan utan att betala direkt,man måste betala inom 14 dagar som man över för från ett konto och fakturan kostar bara 19 kr + frakten på TS.
Små Modifieringar,Stora Resultat!
Twostroke
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 19 maj 2007, 10:14

Svar från Twostroke ang förbetalning

Inlägg av Twostroke »

Hej alla glada

Vi såg detta inlägg och då det är viktigt att det besvaras så kommer här ett svar från oss på Twostroke

Att vi kräver förbetalningar på vissa specialbeställningar av varor beror på att det är en del som vi ej i vanliga fall har i lager. För att undvika att kunder beställer varor och sen inte vill ha dem när vi speciellt tagit hem dem så har vi infört denna regel.

Vi skulle kunna svara på alla förfrågningar på "specialdelar" att vi ej kan hjälpa till med de delarna men vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga service.

När en förbetalning görs till oss så ber vi våra kunder att märka inbetalningen med ordernummret om detta ej görs så hamnar den bland 100-tals inbetalningar vilket gör att den blir väldigt svår att hitta, detta leder till att det kan ta väldigt lång tid innan man får ett svar. Så tänkt på att märke inbetalningar med ordernummer.

Om man har gjort en inbetalning till oss och inte fått något svar inom 2 - 5 dagar maila då till oss så kollar vi vad som kan ha hänt. Vi prioriterar alltid mail av detta slag.

Mer reservdelar kommer att komma upp på sidan vilket kommer att leda till att färre specialbeställningar behövs göras, men som allt så tar det mycket tid att lägga upp alla de varorna.

Faktura har vi ej då risken är att de ej blir betalda detta skulle i sin tur i slutändan leda till högre priser i shopen.

Vi hoppas att Du som gjorde inlägget har fått Dina varor eller en bekräftelse vad som händer. Om inte sänd oss ett mail.

Mvh
Hasse
Twostroke
JohanG
Varnad
Inlägg: 431
Blev medlem: 15 maj 2008, 18:56

Inlägg av JohanG »

Då lånar jag tråden då twostroke kollar här.

Jag fick fel på mitt ZX rör, att pluggen lossnade av sig själv.
Fick ett svar att om jag tog ut pluggen själv så slapp jag betala 100 kr för beställningen, alltså slippa förskottsbetalning+fraktkostnadena.
Gäller den fortfarande tro?

Har nämligen en kod, som jag blev tillsagd att skriva in nästa gång jag beställer.
Funkar den ? ;)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Där har du din svar av Twostroke Själv!



JohanG skrev:Då lånar jag tråden då twostroke kollar här.

Jag fick fel på mitt ZX rör, att pluggen lossnade av sig själv.
Fick ett svar att om jag tog ut pluggen själv så slapp jag betala 100 kr för beställningen, alltså slippa förskottsbetalning+fraktkostnadena.
Gäller den fortfarande tro?

Har nämligen en kod, som jag blev tillsagd att skriva in nästa gång jag beställer.
Funkar den ? ;)
Och nej ingen Off topic här inte men svarar på din fråga! ;)

Du kan väl svetja fast den själv? Blir dyrt annars , för du står för kostnaden själv när du skickar den TILL dom. Den där koden du har för 100 kr, betalas endast när dom skickar det TILL dig!
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Låst