Byta sproek po tagentbord

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

JohanG
Varnad
Inlägg: 431
Blev medlem: 15 maj 2008, 18:56

Byta sproek po tagentbord

Inlägg av JohanG »

tjaa gubbar!!

Sitter i schweiz just har en froga, schweiziska tagentbord e typ som franska tror jag, z sitter der y sitter osv osv, men har en froga.

jag kanske ska foe denna berbara, undrar bara om det finns ett sett, att ner man omformaterar datorn att den bokstaven som kmr der üè[ sitter, om det kmr bli ett ö ä den som fattas der, ett oe eller hur man seger :) den med en ring over.

Sorry för min svenska men boksteverna e lite svora att skriva ;) haha.. men iaf tror ni det gor ?
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

tycker synd om dig :D
haha, men vet inte hur man gör.
Tillhör mille!
JohanG
Varnad
Inlägg: 431
Blev medlem: 15 maj 2008, 18:56

Inlägg av JohanG »

hahaha, detta funkade att byta språk, men nu är de så att detta är windows 7 oxå, helt nytt för mig.

Så, jag får inte de btyt från franska språket till svenska omgg får spel snart, haha :);S När jag byter, så typ händer det inge, jo datorn efter jag trycker på Okej, men de fortfarande franska, hmm ! :)
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

JohanG skrev:hahaha, detta funkade att byta språk, men nu är de så att detta är windows 7 oxå, helt nytt för mig.

Så, jag får inte de btyt från franska språket till svenska omgg får spel snart, haha :);S När jag byter, så typ händer det inge, jo datorn efter jag trycker på Okej, men de fortfarande franska, hmm ! :)
Alltså om jag har fattat rätt så vill du byta tangentbords språk?
Du högerklickar på "Windows balken" som är längst ner och för musen på toolbars och sen klickar du på language bar då kommer det en lite ruta i balken fram där det står en förkortning om vad det är för tangentbords språk (Franska borde ju bli FC eller nåt då) så då högerklickar du på förkortningen och klickar på Settings... och där kan du klicka på Add så borde du hitta svenska där :)
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
JohanG
Varnad
Inlägg: 431
Blev medlem: 15 maj 2008, 18:56

Inlägg av JohanG »

jojo så va det från början, nu har jag fixatr det och undrar hur man byter system språk då allt står på franska. :D.

Det går typ inte, när jag byter så skall jag verifiera, då säger den att datorn swkall startas om tror jag och så startas den om, fast inget har ändrats ;9.
Användarens profilbild
forsan92
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 370
Blev medlem: 11 oktober 2007, 19:23
Ort: Filipstad

Inlägg av forsan92 »

försök ladda ner ett språkpaket från microsoft eller windows 8)
Forsell
Användarens profilbild
LudiX
L33T kr3W
Inlägg: 385
Blev medlem: 18 maj 2009, 18:23
Ort: Vittinge

Inlägg av LudiX »

Windows 7 har inte ens kommit ut än!mrn det finns beta!
Små Modifieringar,Stora Resultat!
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

LudiX skrev:Windows 7 har inte ens kommit ut än!mrn det finns beta!
Precis, men betan är riktigt bra den med.
Tillhör mille!
Skriv svar