1. min kompis ska köpa ett prorace till sin rrx och då undrar vi om man måste köpa ny vev och de och skriv gärna vad man måste och inte köpa
2. jag ska köpa ett giannelli 2t till min ch och undrar om det är värt det och om den går mycket bättre med ostrypt cdi, röret, munstycke och maybe 19mm dellorto black edition
1. Ska han ha de till org cylindern? isf kommer de nog inte gå så bra
2. ostrypt cdi behöver du nog , den kommer iaf gå bättre med den annarws kommer den inte kunna vaarva ut, munstycke måste du byta. 19mm vet ja inte med
1. min kompis ska köpa ett prorace till sin rrx och då undrar vi om man måste köpa ny vev och de och skriv gärna vad man måste och inte köpa
2. jag ska köpa ett giannelli 2t till min ch och undrar om det är värt det och om den går mycket bättre med ostrypt cdi, röret, munstycke och maybe 19mm dellorto black edition
2. testa plugga ur din ch och bytt munstycke och och om den kan varva typ 11 000rpm så behövs inte ostrypt cdi för den e ostrypt redan,fast det kanske finns nån på forumet som vet om den är strypt så du kan ju vänta med att plugga ur etc!jag skulle ha tagit en 17,5 förgasare,man får inte ut så mycket mer effekt med en 19mm om du ska kö me orginal cylindern.
Robbisen skrev:Men cpi sm har en AM6 kopia och Derbi har ju sin egna och vad jag har hört är att,Giannelli går bäst te Derbi och tk till AM6 har jag rätt eller fel?
Robbisen skrev:Men cpi sm har en AM6 kopia och Derbi har ju sin egna och vad jag har hört är att,Giannelli går bäst te Derbi och tk till AM6 har jag rätt eller fel?
Tk är inte bästa röret till AM6
Bäst är ju såklart ett avstämmt rör men tk,Hebo buffanda och dom andra sportrören går jäkligt bra på org-cyllarna iaf.
Om du skulle ha ett tex proracerör på orginalcylindern så TROR jag inte att det skulle gå lika bra/bättre eftersom att det är gjort för värre cylindrar(det har alltså mindre motstånd än ett sportrör, rätta mej om jag har fel )
och om cylindern får för lite motstånd så går den inte så bra som att du ist köper ett sportrör med mer motstånd
Robbisen skrev:Men cpi sm har en AM6 kopia och Derbi har ju sin egna och vad jag har hört är att,Giannelli går bäst te Derbi och tk till AM6 har jag rätt eller fel?
Tk är inte bästa röret till AM6
Bäst är ju såklart ett avstämmt rör men tk,Hebo buffanda och dom andra sportrören går jäkligt bra på org-cyllarna iaf.
Om du skulle ha ett tex proracerör på orginalcylindern så TROR jag inte att det skulle gå lika bra/bättre eftersom att det är gjort för värre cylindrar(det har alltså mindre motstånd än ett sportrör, rätta mej om jag har fel )
och om cylindern får för lite motstånd så går den inte så bra som att du ist köper ett sportrör med mer motstånd
Tja! JAg har kollat på ett Tecnigas next R rör till min aerox för 1500:- men undrar om det är värt pengarna och hur mycket effekt jag får ut av det? Har bytt till hebovariator och dragit pluggen och v-ringarna
Tjo!
ja har tänk att köpa en ny sep-up till min drac mä typ 80cc å lite tillhörander saker.
När det gäller avgasaröret har jag en kompis som är ganska skicklig mä svetsen och han ska få bygga ett avstämt rör åt mig med hjälp av ett dator program
men om man monterar på en ljuddämpare då har jag hört att effekten på röret då inte bli optimalt.
Men nu till frågan ändras effekten någe till det sämre om man monterar på en ljuddämpare?
Drac_pojken skrev:Tjo!
ja har tänk att köpa en ny sep-up till min drac mä typ 80cc å lite tillhörander saker.
När det gäller avgasaröret har jag en kompis som är ganska skicklig mä svetsen och han ska få bygga ett avstämt rör åt mig med hjälp av ett dator program
men om man monterar på en ljuddämpare då har jag hört att effekten på röret då inte bli optimalt.
Men nu till frågan ändras effekten någe till det sämre om man monterar på en ljuddämpare?
Effekten ändras till det sämre, men man kan räkna ut ett avstämt avsett för ljuddämpare. Den kunskapen besitter dock inte jag.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
till min Derbi xtreme har jag tänkt mig ett leovince v6 och 13/53 drevning hur många storlekar på munstyke tror ni ungefär att jag ska öka och måste jag göra det?
JB_94 skrev:till min Derbi xtreme har jag tänkt mig ett leovince v6 och 13/53 drevning hur många storlekar på munstyke tror ni ungefär att jag ska öka och måste jag göra det?
Drac_pojken skrev:Tjo!
ja har tänk att köpa en ny sep-up till min drac mä typ 80cc å lite tillhörander saker.
När det gäller avgasaröret har jag en kompis som är ganska skicklig mä svetsen och han ska få bygga ett avstämt rör åt mig med hjälp av ett dator program
men om man monterar på en ljuddämpare då har jag hört att effekten på röret då inte bli optimalt.
Men nu till frågan ändras effekten någe till det sämre om man monterar på en ljuddämpare?
aa... jag skull tro att effekten minskar en aning då inte röret är gjort tillsammans med ljuddämparen, men om det finns en ritning med på en ljuddämparen på datan så ska du helt klart ha den för den optimala effekten
Joo jag har ju då tänkt att köpa ett rör till min Rieju mrx power up. Jag vill ha ett rör med strypning så det funkar så med
Så fråga 1 : De 2 tk rören har strypning ser jag men är osäker om yasuni har det, så har den det?!
Fråga 2: vilket rör ger mest effekt?!
Tjena, jag har tänkt mig att köpa ett begagnat mk thrower men det sägs att det rostar lätt. och de flesta begagnade har lite ytrost. men går det bara slipa ner eller sandblästra bort och slänga på svart värmebeständig färg, eller börjar det rosta efter ett tag igen?? eller är det bara att hålla det så rent som möjligt efter att man har lackat det?? eller kan man använda någon sorts klarlack som inte rostar?? tacksam för svar
Det rostar rätt fort men bara att slipa ner. Du kan klarlacka men det kommer inte glänsa lika fint efter poleringen. Alt. kan du lacka med värmebeständig lack ja.
DEA!! skrev:Joo jag har ju då tänkt att köpa ett rör till min Rieju mrx power up. Jag vill ha ett rör med strypning så det funkar så med
Så fråga 1 : De 2 tk rören har strypning ser jag men är osäker om yasuni har det, så har den det?!
Fråga 2: vilket rör ger mest effekt?!
Moddad skrev:Det rostar rätt fort men bara att slipa ner. Du kan klarlacka men det kommer inte glänsa lika fint efter poleringen. Alt. kan du lacka med värmebeständig lack ja.
Nu är det så att jag har ett Hebo tubarro(ett underliggande rör) på min Rieju spike 05. Jag har läst på lite olika ställen att Hebo röret är lika som turbokit och faktiskt lite värre och bättre?
Om jag skulle köpa ett turbokit, skulle jag då tappa effekt eller går rören lika?
Har org cylinder,org förgasare(dellorto 16mm), luftburk osv men den är såklart inställt så gott jag kan med munstycke osv.
Nu är det så att jag har ett Hebo tubarro(ett underliggande rör) på min Rieju spike 05. Jag har läst på lite olika ställen att Hebo röret är lika som turbokit och faktiskt lite värre och bättre?
Om jag skulle köpa ett turbokit, skulle jag då tappa effekt eller går rören lika?
Har org cylinder,org förgasare(dellorto 16mm), luftburk osv men den är såklart inställt så gott jag kan med munstycke osv.
Du gör ett nedköp om du byter till tk. Sämre kvalité och högre ljudnivå. Ang effekten så är de väldigt lika till originalcylinder, byter du upp dig till värre cylinder så ligger hebot före och ger mer effekt.
Nu är det så att jag har ett Hebo tubarro(ett underliggande rör) på min Rieju spike 05. Jag har läst på lite olika ställen att Hebo röret är lika som turbokit och faktiskt lite värre och bättre?
Om jag skulle köpa ett turbokit, skulle jag då tappa effekt eller går rören lika?
Har org cylinder,org förgasare(dellorto 16mm), luftburk osv men den är såklart inställt så gott jag kan med munstycke osv.
Du gör ett nedköp om du byter till tk. Sämre kvalité och högre ljudnivå. Ang effekten så är de väldigt lika till originalcylinder, byter du upp dig till värre cylinder så ligger hebot före och ger mer effekt.
Vikke-DT50R skrev:
Jo:P men den går väl inte sämre med ett efektrör än med original röret..?
Inte säker.
Men om jag skulle dra en gissning, så är orginal-röret gjort för att gå "dåligt", och därför går det bäst orginal.
Effektrör är gjorda för att gå trimmade, så därför går dom dåligt när man kör orginal. Inte säker om detta stämmer, men skulle gissa på det.
Okej, få se då hur jag gör, vill ju inte att den ska gå sämre än vad den gör nu
original röret funkar mycket bättre än ett pluggat trim-system (: beeliif me!