Service hos twostroke suger......eller!!??

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Service hos twostroke suger......eller!!??

Inlägg av Mr.P »

Har försökt via mail 2 gånger nu att komma i kontakt med twostroke, utan resultat, haft lite frågor om de grejor jag tänkt beställa av dom, men icke ett svar:(....finns de nån annan här som upplevt samma sak!!!??
Å andra sidan så finns de ju många fler att handla av:)
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

oj.. måste vara ovanligt.

flera gånger jag mailat dom har jag fått svar inom 24 timmar !
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

detta är främst pga högsäsong = MASSOR att göra. dom har nog mail från tå till tak att ta hand om + betsällningar osv.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Inlägg: 651
Blev medlem: 30 september 2008, 17:14
Ort: svedala
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

själv så har jag mailat till jonas (på twostrokerider) och inte fått svar, och det var ändå en vecka sedan:P
(jag vet att det troligtvis inte är samma sak, men jag tänkte mest om det är någon som har gjort samma sak!:P)

Edit: Twostroke brukar ha mycket bra service, så det är nog som kallepalle säger!:)
Senast redigerad av wuedde den 8 juni 2009, 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Inlägg av Mr.P »

okej, får väl ge dom ett dygn till då;)....i annat fall blir de nån annan
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

vänta ett dygn som du sa..annars får du ta till drastiska åtgärder :twisted:
Nyxorzz
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

twostroke har alltid gett grym service, dom brukar svara på söndagar när ja skickar mejl. Men det är nog som kallepalle säger att de är högsesong.

Kolla så du skickat till rätt adress också ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Inlägg av Mr.P »

Jo ja har skickat till rätt adress, men högsäsong eller ej, man tycker ju att då får man ta in fler folk....ähh....man e väl otålig:)
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Mr.P skrev:okej, får väl ge dom ett dygn till då;)....i annat fall blir de nån annan
Har du inte ens väntat en dag?
Var förväntar du dig snabbare service?

Mr.P skrev:Jo ja har skickat till rätt adress, men högsäsong eller ej, man tycker ju att då får man ta in fler folk....ähh....man e väl otålig:)
Kan säga att dom har 3 st nu, jämfört med under vintern då bara hasse är där!
Bild
Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Inlägg av Mr.P »

Klart jag har väntat mer än en dag, mailade i Torsdags...o då va ju de andra gången ja mailade utan svar.....men som sagt, jag ger dom till imorrn, sen får de vara!!
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

vad frågade du ?

något kanske vi kan hjälpa dig att svara på :)
Nyxorzz
Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Inlägg av Mr.P »

Frågade om man behövde modda upphängningar osv. på effektsystem man köper av dom, tex...lazer xpro, stage6 pro replica, alltså om de passar rakt av!! Samt om dom ev visste vad jag har för originalmunstycke på min kärra, som är en Cpi formula årsm.09
Och finns de nån vänlig själ därute som kan detta så får ni HEMSKT gärna svara mig:)
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Skojar du ? XD

Twostroke har sjukt bra service !

Jag mailade dem häromdan angående mitt trasiga drev och dem svara en timma efter att jag skickade, det kallar jag bra service.
(Sen så löste allt sig på 3-4 dagar)

Antingen så har dem sjukt mycket att göra och kan därför inte svara så snabbt längre eller så kanske ditt mail inte kommit fram eller liknande.

Men vänta lite och får du inget svar så maila igen ?
Det är ju inte direkt så att dem ignonerar din fråga. :wink:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ja tror att din fråga kanske inte riktigt var nåt att ta upp hos dom...

Angående röret: Om du klickar på din modell på din moppe och hittar de rör du vill ha i den kategorin ska de passa! ;)

Kan dock säga att nya rör har inte garanterat 100% passform, händer att man får fila och bryta lite ibland ;)

Angående munstycket så skulle dom ändå ha hänvisat dig hit, då de inte är deras grej att hålla koll på sånt ;) Vet dock inte va du har för munstycke men de är bara att plocka av flottörskålen och kolla ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
JohanG
Varnad
Inlägg: 431
Blev medlem: 15 maj 2008, 18:56

Inlägg av JohanG »

Varför whinar ni alla på han ??

Det är väl bara bra att några kommer med synpunkter så TSR vet vad dom kan göra för att förbättras och sånt? ;).
Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Inlägg av Mr.P »

Ingen fara;)...säger bara vad jag tycker, o de är ju kanon om så många andra tycker de funkar bra hos dom! Jag väntar till imorrn eftermiddag på svar, sen provar vi nån annan leverantör!!
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Mr.P skrev:Frågade om man behövde modda upphängningar osv. på effektsystem man köper av dom, tex...lazer xpro, stage6 pro replica, alltså om de passar rakt av!! Samt om dom ev visste vad jag har för originalmunstycke på min kärra, som är en Cpi formula årsm.09
Och finns de nån vänlig själ därute som kan detta så får ni HEMSKT gärna svara mig:)
om du söker under din kategori och röret finns ska de passa rakt av, med undantag av SMÅ modifikationer. :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

munstyckefrågan kommer dom hänvisa dig hit för svar.

angående rören så är det inte twostroke som ser till att passformen är rätt, utan det är tillverkarna. och om du går på din kategori så har alltså tillverkarna utlovat att det passar rakt på. alltså inte twostrokes fel om du måste fila 0,5cm tex.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
beckstroem
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 3 mars 2009, 18:04

Inlägg av beckstroem »

Jag har många gånger handlat av twostroke, och har alltid fått mail om alla frågor jag ställt, oftast på samma dag som jag skickat annars aldrig längre än 24 timmar. Vill däremot varna er från att handla från www.rinab.jetshop.se, de har urusel service och oftast har dem inte alla grejer hemma. och det brukar ta en vecka innan man får grejerna. min kompis är inne på 3'e veckan nu och han har ringt och mailat dom utan respons.
Ingenting är omöjligt, bara olika svårt
Bild
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Jag fick svar inom några timmar även ifall jag mailade på söndag kväll, fick svaret på måndag morgon :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Detta är helt klart en tillfällighet, eller så har du skickat till fel e-post.
f.d TSR-Crew
Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Inlägg av Mr.P »

Tillfällighet eller inte=skitsamma, OCH har dubbelkollat e-post adressen flera gånger!! Hade varit intressant o se ifall resultatet hade varit desamma om jag lagt en order direkt, utan o ställa frågor, nåt säger mig att de INTE hade tagit så lång tid med en orderbekäftelse som med svar på frågor!! Har ännu inte fått svar btw:(
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Antagligen har dom vissa personer på support och andra på beställning, så givetvis är det olika svarstid.
Mr.P
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 maj 2009, 21:09

Inlägg av Mr.P »

Mailsvar från twostroke mottaget;)...kritiken dras tillbaka och jag avslutar härmed den här tråden:)
Mr.P
Inbromsning är första tecknet på rädsla:)
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

annars det med röret så är det ju rätt bra att veta att den har en kopia av liggande minarelli så isåfall kan du ju alltid bara gå in på tex yamaha neos och kolla vad som passar och beställa därifrån(endast motor delar)
och inga vevar eller variatorer från liggande minarelli passar cpi motorerna är jag rätt säker på :roll:
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Maila till vilken adress ?

Inlägg av runners »

Vilken adress ska jag maila till Two stroke?

Är det: Info@twostroke.se..... eller är det något annan?

Jag Maila ovanstående adress, men inte fått svar ännu om angående om att jag krachade en kolvring till mitt nyinköpta cylinderkit, Polini 50 cc sport. Jag behöver nya ringar alltså, i varje fall en!

Men å andra sidan måste ju ringarna vara standard till 50cc kolv till cylinder med 40mm borrning som egentligen sitter på original. kanske kan få tag på dem någon annanstanns? :?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
The sandwich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 1 maj 2009, 22:35

Re: Service hos twostroke suger......eller!!??

Inlägg av The sandwich »

Mr.P skrev:Har försökt via mail 2 gånger nu att komma i kontakt med twostroke, utan resultat, haft lite frågor om de grejor jag tänkt beställa av dom, men icke ett svar:(....finns de nån annan här som upplevt samma sak!!!??
Å andra sidan så finns de ju många fler att handla av:)

Vilken dag har du mailat dom?
om det är helgdagar (lördagar o söndagar plus röda dagar) så svarar dom inte jag har fått svar från dom på mindre än 2 timmar :O
så det kanske är ngt konstigt med mailen eller ngt..
The sandwich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 1 maj 2009, 22:35

Inlägg av The sandwich »

Mr.P skrev:Klart jag har väntat mer än en dag, mailade i Torsdags...o då va ju de andra gången ja mailade utan svar.....men som sagt, jag ger dom till imorrn, sen får de vara!!
men på¨fredagen var det ju röd dag, och på lördagen också sen söndagar är alltid röda dagar, så du borde få svar senare idag eller imorrn! :D
Skriv svar