Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Hahaha själv hade jag bara hållt tyst och sett oskyldig ut men, men Det var Dt_pojkens ide' att prova bromsljuset men jag tryckte på bromsen så de va jämt.Dt_pojken^^ skrev:KUL PÅ HJUL GJORDE INTE DET DÄR SJÄLV JAG HJÄLPTE TILL
säger bara toppen på fel håll fick inte på röret dampade och slog isönder det(hade ett till likadant) det va på dt´n
Nice! Du kan komma hit och klyva min motor om du villDz2 skrev:Min största är nog när jag monterade av en motor från en ram , klöv. Rensade och gjorde vid lite. Tog bort rost/skit/olja från den mm.
Sen fortsatt samma dag (heldags "projekt" xD) så la jag in en org. vev i hopp om att det skulle funka (ganska sliten vev) så jag plockade ihop hela motorn. Sen satte på moppen. Säkert runt 10h meckande där allt som allt.
När jag märker att kicken är sju-in-i-helv*** seg
Då visade sig att veven är böjd .. nu igår när jag bokstavligen "rev" ner motorn igen då jag nyss inhandlat en vev så den andra kunde flyga och fara när jag bankade på den =D
Och jag tog nog mitt rekord. Ensam monterade jag av motorn , klöv och drog ut vev med "tillbehör" Samt han städa garaget efteråt på 57min!
Haha adå.. visst x)wildhorse skrev:Nice! Du kan komma hit och klyva min motor om du villDz2 skrev:Min största är nog när jag monterade av en motor från en ram , klöv. Rensade och gjorde vid lite. Tog bort rost/skit/olja från den mm.
Sen fortsatt samma dag (heldags "projekt" xD) så la jag in en org. vev i hopp om att det skulle funka (ganska sliten vev) så jag plockade ihop hela motorn. Sen satte på moppen. Säkert runt 10h meckande där allt som allt.
När jag märker att kicken är sju-in-i-helv*** seg
Då visade sig att veven är böjd .. nu igår när jag bokstavligen "rev" ner motorn igen då jag nyss inhandlat en vev så den andra kunde flyga och fara när jag bankade på den =D
Och jag tog nog mitt rekord. Ensam monterade jag av motorn , klöv och drog ut vev med "tillbehör" Samt han städa garaget efteråt på 57min!
HAHAHAHAHAHrunners skrev:Min motor skar på min crescent compact och lillebrorsan hade en Husqvarnamotor med snarlika motorfästen. Det enda som behövdes göras var att slipa ner motorfästena en aning eftersom att de var bredare än på sahcsmotorn. Men när jag fick bara på det ena motorfästet av någon anledning som jag inte riktigt minns varför. Men den satt där i alla fall, det trodde jag tills jag kom ut i trafiken och strax före trafikljusen tappade jag motorn på marken och alla omkring mig gapskrattade i bilar och på trottoaren.
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!"
the beuty of vakum kran ^^jogat skrev:detta var när jag precis hadde fåt min första moppe.
min mopped startade inte och jag kollade allt (trodde jag). så jag trodde det var något fel med kolven eller något liknande så jag tog bort cylindern osv utom kolven sen var jag tvungen att gå.
nästa dag så visade min lillebror min moped för sina kompisar, han skulle såklart leka cool och kickade lite kolven fastnade och gick i små delar och ramlade in i vevhuset,
så var tvungen att vända hela mopen upp och ner, och köpa ny kolv.
senare så upptäkte jag att jag inte satt på bensinkranen haha
hänt mig med men jag bara tog en kniv och bände upp en glipa sen så tog jag en plåt bit och bände upp det, men det tog ju lite tid om man säger såKUL PÅ HJUL skrev:jag skulle byta bakdrev och när jag hade av bakhjulet fick jag för mig att se om bromsljuset funkade. så jag startade moppen och provade och sen insåg jag att bromsklossarna hade tryckt sig mot varandra och jag kunde inte få upp dom.
Då fick jag snilleblixten att ta loss alla slangar för att få bort trycket men de funka inte då heller och nu var ja tvungen att lufta bromsarna men de gick inte så bra. Var lite pinsamt att lämna ut den på reparation sen
Derbi_senda93 skrev: Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.