sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
valah den kommer gå som saataan
Cdin går inte att strypa av =)bensinskalle skrev:cdi:n stryper vid 10.000 varv, så skulle inte göra nån skillnad även om de gick att strypa av
De du måste göra är att rensa avgasröret, plugga blindrör, plocka bort katten och dämpningen i kröken
Tror din har 17,5 gasare också? Sitter med stor sannolikhet bricka i förgasaren då också och den kan du plocka bort. Sitter i luftingången på förgasaren, en stor guldig grej me lite hål i
De ja mena, "även om de gick att strypa av"chifen skrev:Cdin går inte att strypa av =)bensinskalle skrev:cdi:n stryper vid 10.000 varv, så skulle inte göra nån skillnad även om de gick att strypa av
De du måste göra är att rensa avgasröret, plugga blindrör, plocka bort katten och dämpningen i kröken
Tror din har 17,5 gasare också? Sitter med stor sannolikhet bricka i förgasaren då också och den kan du plocka bort. Sitter i luftingången på förgasaren, en stor guldig grej me lite hål i
Rekomenderar att köpa ett trimrör istället för att strypa av original, man förstör bara grejerna men det är ju hans val. Att ta bort blindröret gör knappt något alls på roxon ändå.
Förgasaren kan jag bekräfta att det sitter en bricka i Bara att ta bort. (17,5mm stämmer fint)
så att köpa enligt mig:
Ostypt cdi
Effektrör
12/53 drev.
En annan grej är att det kan bli svårt att ha plats för original luftboxen till roxon så var förberedd på det.
Axxar minst lika bra med ett högvarvigt rör, handlar bara om att kunna köra den.Bremler141 skrev:Enligt mig är det bara att köpa ett effekt rör
Köp ett Metrakit thrower (lågvarvigt) Axxar på gött som fan och har en topp runt 75 ärliga!
Det kostar 1399 om jag inte minns fel
Sen kan du smälla på en 13/53 drevning då det är en väldigt lätt drevning på dem orginal!
precisModdad skrev:Axxar minst lika bra med ett högvarvigt rör, handlar bara om att kunna köra den.Bremler141 skrev:Enligt mig är det bara att köpa ett effekt rör
Köp ett Metrakit thrower (lågvarvigt) Axxar på gött som fan och har en topp runt 75 ärliga!
Det kostar 1399 om jag inte minns fel
Sen kan du smälla på en 13/53 drevning då det är en väldigt lätt drevning på dem orginal!
Moddad skrev:Gianelli till D50BO (som sitter på roxon) går riktigt bra. Frågan är om Roxon har strypt CDI, har inte stor koll på de, men antar att du kan lista ut det genom att slänga på ett effekt eller maxa den i en lång nerförsbacke och se hur det går. 6500 låter lite :/
"Ranken" du har ändras utifrån hur många inlägg du har gjort.
MrSnubben skrev:Cdin går inte att strypa av =)
Rekomenderar att köpa ett trimrör istället för att strypa av original, man förstör bara grejerna men det är ju hans val. Att ta bort blindröret gör knappt något alls på roxon ändå.
Förgasaren kan jag bekräfta att det sitter en bricka i Bara att ta bort. (17,5mm stämmer fint)
så att köpa enligt mig:
Ostypt cdi
Effektrör
12/53 drev.
En annan grej är att det kan bli svårt att ha plats för original luftboxen till roxon så var förberedd på det.
Nä, samma som med andra mopeder, det är trångt men plocka bort tank och dylikt så går det fintMrSnubben skrev:jag var ute o skruvade liite på min duel och kom fram till att det borde vara svårt o sätta på en större cylinder på roxon .... är det så?