Har en AM6 med TK lacada, sportluft och orginal förgasare på 16mm.
skulle det funka att slänga på en airsal t6 75cc elr måste man byta vev? + kan jag köra på orginal förgas.?
Anden-r skrev:Har en AM6 med TK lacada, sportluft och orginal förgasare på 16mm.
skulle det funka att slänga på en airsal t6 75cc elr måste man byta vev? + kan jag köra på orginal förgas.?
du kan nog köra på orginalveven men du bör byta upp förgasaren till 19 mm ^^
Anden-r skrev:okej, men tror du att en manston replica 70cc e bättre?
Då får du ta och byta vev. arisalen passar bättre till ditt tk Kör med 19mm förgasare för säkerhets skull, kommer kyla bättre med det plus att du får lite högre effekt också. Kör inte allt för lätt drevning bara så håller originalveven
undrar hur mkt original vevpartiet tål på Senda r xtreme 02? ska eventuellt köpa ny cylinder inte säker på om jag ska ha 70 ler 80 cc och ny förgasare och nytt rör om nån månad kanske. nått förslag på cylinder förgasare och rör?
Och jag undrar vilket rör och cylinder jag ska ha för att accet ska vara ganska bra men toppen riktigt bra ,, Och hur snabbt den kmr att gå med det ??
Dagligt bruk eller köra enstaka gånger och serva mycket?
Sp sitter alltid ganska så fint
xorxiz skrev:undrar hur mkt original vevpartiet tål på Senda r xtreme 02? ska eventuellt köpa ny cylinder inte säker på om jag ska ha 70 ler 80 cc och ny förgasare och nytt rör om nån månad kanske. nått förslag på cylinder förgasare och rör?
Tål relativt mycket ändå. Hur långt har mopeden gått och är veven i bra skick?
Du kan ju ta och satsa på barikit 74cc sportcylindern, mk sp rör och en 21mm förgasare med passande insug. 13/53-14/53 drevning skull funka fint till det. Skulle köra 14 fram för att spara lite på motorn. Det blir nog även lamellbyte till det.
Senast redigerad av chifen den 10 maj 2009, 22:31, redigerad totalt 1 gånger.
hej, har enn gilera smt som gått 140mil, och vill nu ha lite mera fart
det som sitter på är mk thrower,munstycke,ostrypt cdi.
vill inte byta mer och det ska funka till vardags bruk.
har funderat på denna.
erik_94 skrev:hej, har enn gilera smt som gått 140mil, och vill nu ha lite mera fart
det som sitter på är mk thrower,munstycke,ostrypt cdi.
vill inte byta mer och det ska funka till vardags bruk.
har funderat på denna.
är AIRSAL T6 72cc bra, lr är vanliga sport bättre till vardagsbruk.
och håller en airsal, har en mil till skolan.
vet någon något om stylepro´s 70cc gjutjärns cylinder?
erik_94 skrev:är AIRSAL T6 72cc bra, lr är vanliga sport bättre till vardagsbruk.
och håller en airsal, har en mil till skolan.
vet någon något om stylepro´s 70cc gjutjärns cylinder?
hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo
leeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo
Köp en metrakit sp cylinder och ett metrakit sp rör så ska den gå ska du se
leeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo
Mk handmade 70cc cylindern kommer funka fint med ditt lågvarviga rör, kommer bli bra med kraft i botten och bli riktigt skön att köra, om du vill ha kvar det röret dvs Kommer funka fint med originalveven. Möjligen byta upp till malossi vl6 membran för lite goare respons
leeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo
Släng sportluftfiltret och köp:
- Hebo 70 Manston Replica
Eller
- Malossi MHR80 Replica
Sen så köper du ett par MHR-kiopplingsfjädrar också.
Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc (AM6)
Hej jag har lite frågor om denne cylindern ,
Först vill jag fråga om den är starkare än barikit 80cc ,, airsal t6 80cc ,,Top performancec 80cc duo plus ,, Och så undrar jag på vilka varvtal den börjar jobba , för jag vill inte ha en låg varvig cylinder ,,
tackar för snabba svar
Rroobbaann skrev:Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc (AM6)
Hej jag har lite frågor om denne cylindern ,
Först vill jag fråga om den är starkare än barikit 80cc ,, airsal t6 80cc ,,Top performancec 80cc duo plus ,, Och så undrar jag på vilka varvtal den börjar jobba , för jag vill inte ha en låg varvig cylinder ,,
tackar för snabba svar
Ingen idé med den cylindern till turbokit dos salidos och köra dagligen, det har jag sagt
vart kan jag köpa 70cc sport cylindrar till Derbi Senda extreme 06?
chifen: okej men vart kan jag köpa det membranet hittar inget sådant. behöver jag inte byta nått med om jag ska byta till 70 cc sport? så som tex insug o sånt?
leeo skrev:vart kan jag köpa 70cc sport cylindrar till Derbi Senda extreme 06?
chifen: okej men vart kan jag köpa det membranet hittar inget sådant. behöver jag inte byta nått med om jag ska byta till 70 cc sport? så som tex insug o sånt?
Byt till ett insug som passar med din förgasare om du inte redan har det (21mm var det va?) Lameller och fjädrar skulle nog inte sitta helt fel heller. veven behöver du inte byta. Här har du membranet: http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... 274235.C0
leeo skrev:okey, men jag har original insug på min 21 mm förgasare det passar fint, måste jag byta det?
Innerdiametern på originalinsuget är inte 21mm, så det passar inte fint alls Nog för att det passar med gummit kanske, men innerdiametern på insuget ska inte vara mindre än innerdiametern på förgasaren, det ska hållas så nära som möjligt