Elproblem Jetforce C-tech

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
WebMaximusJr
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 maj 2009, 16:03
Ort: SOLLENTUNA

Elproblem Jetforce C-tech

Inlägg av WebMaximusJr »

Tjabba,

Har en Jetforce som helt plötsligt har börjat krångla.
Hade precis börjat köra och den gick bra som vanligt, men sen när jag kom till en korsning och stannade stängde motorn av, jag försökte starta den men elen verkade vara helt död...

Kan för övrigt tillägga att det precis hade regnat en hel del och att jag skriver detta endast 20 min efter att jag upptäckte problemet... Dessutom så lyser inte ens lampan vid hastighetsmätarn när jag vrider nyckeln, vilket den ska göra om den har el...

Vet något moppesnille vad detta kan bero på? :roll: :?
The more people I meet, the more I like my dog
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 15 juni 2007, 14:53

Inlägg av Pavek »

Kortslutning?
Byt säkring/ lämna in på verkstad :)
Användarens profilbild
YzTerge
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 4 februari 2009, 13:39

Inlägg av YzTerge »

Sitter battariet inkopplat som det ska? Tändstiftet kanske gick? Testa att byta det..
Terge, Tjaa, söker yz 125 grejer:P Haru nått så pma;D
WebMaximusJr
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 maj 2009, 16:03
Ort: SOLLENTUNA

Inlägg av WebMaximusJr »

Så där, öppnade upp skjutssadeln och kollade säkringen och såg att den bränts sönder. Så det var ett lätt fixat problem :lol:

Nu är det bara två fel kvar, vänster blinkers krånglar och lyser när jag bromsar (gissar på jordfel) och så går den lite konstigt ibland och motorstryper redan vid ca 55 med ett konstigt högt ljud :evil: :?:
Så på lördag ska den lämnas in på verkstad och jag ska be dom byta ut elsystemet och även kolla upp det där med motorn, vilket jag tror beror på något krux i varren... :?

Tack för era svar, och fortsätt gärna posta :D
The more people I meet, the more I like my dog
stiffmeister
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 mars 2009, 19:42
Ort: Svedala
Kontakt:

Inlägg av stiffmeister »

Fick samma problem med mitt neonrör, det slutade att fungera efter jag hade tvättat moppen. Men jag hade ingen säkring till röret...
JetForce <3
Användarens profilbild
Sachs
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 17 april 2008, 16:02

Inlägg av Sachs »

stiffmeister skrev:Fick samma problem med mitt neonrör, det slutade att fungera efter jag hade tvättat moppen. Men jag hade ingen säkring till röret...
eftersom det inte var nån säkring förstördes nog neonet, hade samma problem varit då du haft säkring hade bara den gått och röret klarat sig ;)
Låst