Jo det är så att mina blinkers inte blinkar men lyser när jag kopplar dom till batteriet så jag trodde det var blinkersrelät som var sönder så jag gick till Derbi's ÅF med vad jag trodde var det gamla blinkersrelät och frågade om de sålde originalrelän. Så jag visade upp det jag hade med mig och han sa att detta inte var nåt blinkersrelä, han sa också att han trodde att blinkersrelät satt tillsammans inne i voltregulatorn
Stämmer detta?
Här är några bilder på vad jag trodde var blinkersrelät:
Och om detta nu inte är blinkersrelät, vafan är det då? xD
Tacksam för snabba svar!
Har också en fråga till angående tändstift.
Jag köpte nytt tändstift idag och då är det ju vitt eftersom det är oanvänt men ungefär hur länge tar det tills den får den färgen som var på det gamla tändstiftet?
Jag körde en stund med det nya och skruvade sen bort den från cylindern och såg då att den inte hade ändrat färg, alltså fortfarande var vit
Så , nån som vet?
När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.
Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?
Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.
Juggen skrev:Tjena, har en Derbi DRD -03 som strular lite.
När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.
Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?
Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.
Eftersom du säger att om du gasar med ettan i när du håller inne kopplingen så låter det som om kopplingen inte tar förrän långt in. Då menar jag att den inte tar förrän man dragit in kopplingshandtaget halvvägs mot styret typ.
Var så på min ett tag, men det var bara att ändra lite på vajern så tog den nästan längst ut
Men sen vet jag inte om det är så, kanske har nåt med lamellerna att göra?
Juggen skrev:Tjena, har en Derbi DRD -03 som strular lite.
När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.
Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?
Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.
förmodligen så är din kopplingsvajer för slapp, och då kopplar inte kopplingen ur ordentligt och då drar den när du lägger i växeln och motorn belastas och den dör
Så testa att spänna åt vajern o se vad som händer... Man ska ha ett litet spel när kopplingsgreppet är i yttersta läget, har du inget glapp så är vajern för spänd och kopplingen kanske slirar istället . Har du jätteglapp så kopplar den inte isär ordentligt somsagt...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
HEJ
Jag ska börja trimma snart och då kan de ju vara bra med lite extra olja så jag undrar om jag kan ha kvar oljepumpen och tanken så att den ger ca 2% men sätta lite olja i bensin tanken också? ca 1%
Jo det är så att mina blinkers inte blinkar men lyser när jag kopplar dom till batteriet så jag trodde det var blinkersrelät som var sönder så jag gick till Derbi's ÅF med vad jag trodde var det gamla blinkersrelät och frågade om de sålde originalrelän. Så jag visade upp det jag hade med mig och han sa att detta inte var nåt blinkersrelä, han sa också att han trodde att blinkersrelät satt tillsammans inne i voltregulatorn
Stämmer detta?
Här är några bilder på vad jag trodde var blinkersrelät:
Och om detta nu inte är blinkersrelät, vafan är det då? xD
Tacksam för snabba svar!
Har också en fråga till angående tändstift.
Jag köpte nytt tändstift idag och då är det ju vitt eftersom det är oanvänt men ungefär hur länge tar det tills den får den färgen som var på det gamla tändstiftet?
Jag körde en stund med det nya och skruvade sen bort den från cylindern och såg då att den inte hade ändrat färg, alltså fortfarande var vit
Så , nån som vet?
Det är Ett Usb som du måste fått med dej när du köpte moppen Hahah
Granet skrev:Hur höjer man en Derbi Senda Drd 02?????....om det går?
/Granet la in det två gånger för jag inte fick något svar;P
svetsa om ramen eller göra en ny länk till länkagesystemet
För ja har iaf för mej att de ä länkage på drd 02
black_kissi skrev:kolv dimensioner för extreme 2006? Tacksam för svar.
Shit ja kunde borrningen förut men har glömt... Men gå in på typ duells.se (tror ja sidan heter) och kolla, dom brukar skriva dimensioner på produkterna...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här cylindern på den förgasarn och original veven?
har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen
xorxiz skrev:har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen
Antar att du menar växellådsoljan "Motoroljan" är den man blandar med soppan/ häller i en separat oljetank
Ja har de kommit kylarvatten i oljan så är de en packning eller packbox som har gått i eller vid vattenpumpen =/
erik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra på
Ja skulle sätta på max en 70 cc me dom grejerna du har nu, som en mk handmade lr en airsal...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
xorxiz skrev:har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen
Antar att du menar växellådsoljan "Motoroljan" är den man blandar med soppan/ häller i en separat oljetank
Ja har de kommit kylarvatten i oljan så är de en packning eller packbox som har gått i eller vid vattenpumpen =/
kollade vattenpumpen och den snurra så jag tror den funkar men packningen var kanterna på packnignen sönder (ytterkanterna som är blåa) undrar om de gör nått om bara kanterna är sönder?
och hur kollar man om packboxen-arna? är sönder?
erik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra på
Ja skulle sätta på max en 70 cc me dom grejerna du har nu, som en mk handmade lr en airsal...
erik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra på
Ja skulle sätta på max en 70 cc me dom grejerna du har nu, som en mk handmade lr en airsal...[/quote]
ok, men jag ittar nte handmade till 06:orna och framåt
vet du något om stylepro`s 70cc.
och funkar airsal t6 bra till vardag, tänkte när det är rea på den på cyckelkraft