skaffa ett riktigt rör innan du oroar dig för soppa pumpen vilken du bara tar bort helt enkelt.. precis som med oljetanken också blandar du direkt när du tankar
håller me alla andra, fixa ett odentligt trimmrör, för de ger grymt me effekt. urpluggat original är kasst, de ger inte mycke på en trimmcylinder
Men ja skulle kanske gissa på typ ... 120-125 kanske+?? om du vill ha en siffra....
har en polare, han har 75 cc airsal, han har 19 mm förgasare, och 105 munstycke, de ä precis i minsta laget....
Ska skaffa ett metrakit SP rör, om några månader. När vintern tar slut o man fått nya pengar xD :p.
E de viktigt o justera lågfarts munstycket också, (finns väll även ett högfarts eller e ja helt bort :p)?
huvudmunstycke : avgör huvud-bensinfödet.
Nålen: avgör låg och melanvarv
Lågfartmunstycke: avgör tomgång tillsammans med nålen
Allså justera bensin vid låga varv är kanske inte så nödvändigt...
Har man ett lillmunstycke så kan man ju byta upp lite men de ä ju inte nödvändigt.... Sätter man på större huvudmunstycke så blir de lite mer bensinflöde även på lågvarv....
Men vill man så kan man höja nålen, för de ger ju på lågvarv, och maxeffekten hos förgasaren kommer tidigare också, men höjer man för mkt så kan motorn få för mkt när man släpper gasen och man rullar, då motorn får lite " baksug" och då ger för mkt bensin effekten av att den täpper till i insuget så att motorn dör när du ska gasa igen....., altså sker detta så sänk nålen lite, eller sätt på boostbottle, som just har till uppgift att förhindra detta.............