lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04
17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak
och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet
ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
3-5 dl på 2,5 mil? Då skulle ja va överlycklig <3...
Vad ja har sett så brukar moppar dra 0,3 l ( 3 dl ) på en mil
Men de beror ju på hur du kör? Om du har låg drevning och ligger och pressar 11.000 varv så är de klart att den drar mycke ^^
Angående munstycket, går den bra så ska du behålla det
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Stage6 Racing 70cc
Stage6 Pro Replica
Stage6 Insugskit
Stage6 Double Layer (Öppet sportluftfilter)
Arreche 17,5 Förgasare
Vet inte riktigt vilken koppling jag har, men inte org
inget orginal i Variatorn. om det spelar roll
OCH MASSOR AV "TWOSTROKE RACING TEAM" Klistermärken
kallepalle skrev:
ProoStunter skrev:vafan köp en sprayburk och spruta lite hit o dit sen är den svart iallafal:P
ProoStunter skrev:om jag har en Derbi Senda sm 01a och har metrakit rk replica hur mkt ska ja gå upp i munsycke då ?
eller om jag har mk thrower hur mkt då?
gå upp till ca 75-80 om du inte ändrat nåt annat på motorn....
Soet skrev:Vad Ska jag ha för munstycke?
Stage6 Racing 70cc
Stage6 Pro Replica
Stage6 Insugskit
Stage6 Double Layer (Öppet sportluftfilter)
Arreche 17,5 Förgasare
Vet inte riktigt vilken koppling jag har, men inte org
inget orginal i Variatorn. om det spelar roll
OCH MASSOR AV "TWOSTROKE RACING TEAM" Klistermärken
Nåt säger mig att de ä en scooter du snackar om De här ä cross/ sm delen
Men börja med ca 90 munstycke kanske, och se va som händer
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Stage6 Racing 70cc
Stage6 Pro Replica
Stage6 Insugskit
Stage6 Double Layer (Öppet sportluftfilter)
Arreche 17,5 Förgasare
Vet inte riktigt vilken koppling jag har, men inte org
inget orginal i Variatorn. om det spelar roll
OCH MASSOR AV "TWOSTROKE RACING TEAM" Klistermärken
börja med att köpa en ny förgasare om du inte vill investera i en ny cylinder senare. med 24mm förgasare (som är lämpligt till dig) så ska du ha runt 120.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
har en peugeot ludix one och ska sätta på ett sportluft filter samt ett leovince zx rör. undrar vilket munstycke ja ska sätta i och vad som är orginal.
Cpicitte skrev:har en peugeot ludix one och ska sätta på ett sportluft filter samt ett leovince zx rör. undrar vilket munstycke ja ska sätta i och vad som är orginal.
lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04
17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak
och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet
ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
Det är ju soppasnålt som satan :O skulle byta till ett 12 eller 13 fram men va inte ledsen över soppa förbrukningen. 3-5dl på 2,5mil är otroligt lite. Låter för bra för att vara sant
jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte. vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin?
leeo skrev:jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte. vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin?
sänka bensinnålen, släppa in mer luft kan du börja med att göra
simonx93 skrev:Hej vad skall jag ha för munstycke till min Gilera smt med MK Thrower carbon effektrör, orginal munstycke var 62.
Har org förgasare.
Vad kan hända om jag kör med org munstycket för jag tycker den går ganska bra som den är nu.
Risken är att kolven värmenyper, och de kommer den förmodligen göra för originalmunstycket är väldigt litet....
Har du inte bytt nåt annat så rekommenderar jag att testa 75-80 Du ska helst använda de största munstycket som motorn tycker om, för ju större desto mindre chans för haveri
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte.sen undrar jag om jag ska byta tändstift nu när jag bytt till större förgasare? vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin
leeo skrev:jag har en Derbi Senda xtreme med en airsal 50cc leovince v6 rör 13\53 drev och en 21 mm dellorto förgasare. men den startar inte. den blir sur hela tiden och startar aldrig:S jag har redan bytt ner mej i munstycke men det hjälpte inte.sen undrar jag om jag ska byta tändstift nu när jag bytt till större förgasare? vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin
jag har redan gjort det. testade sätta dit original förgasaren men den blev sur endå. den va inte såhär innan jag bytte tändstift kan det va därför den blir sur undrar jag om jag ska byta tändstift nu när jag bytt till större förgasare? vad kan jag göra för att den ska få mindre bensin
Hej drac med dragen plugg ska man väl ha 85 men går det även bra med 90 eller blir det för mycket?
(min kompis har 90 munstycke jag kan få, så gör det lätt för mig fast ett munstycke bara kostar 20 kr)
tja jag har en Rieju mrx racing 07a och har beställt en barikit 74cc cylinder från two stroke det står att det ska gå att köra med org förgasare men jag undrar vad jag ska ha för munstycke då?? org förgasaren är 16,5mm. har inte pengar till att skaffa ny förgasare nu
jag har en vivacity med dragen v-bricka bara. Men ska byta till sportluftfilter. Original sitter et i ett 54 munstycke, vad ska jag ha med sportluftfilter ? hade tänkt att köpa 64 och 60, tror ni någon av dom blir bra ?
antis skrev:jag har en vivacity med dragen v-bricka bara. Men ska byta till sportluftfilter. Original sitter et i ett 54 munstycke, vad ska jag ha med sportluftfilter ? hade tänkt att köpa 64 och 60, tror ni någon av dom blir bra ?
denna ska ligga i scooterdelens munstycketråd. men 64 borde gå bra. köp inte 60 köp hellre 68 då.
antis skrev:jag har en vivacity med dragen v-bricka bara. Men ska byta till sportluftfilter. Original sitter et i ett 54 munstycke, vad ska jag ha med sportluftfilter ? hade tänkt att köpa 64 och 60, tror ni någon av dom blir bra ?
denna ska ligga i scooterdelens munstycketråd. men 64 borde gå bra. köp inte 60 köp hellre 68 då.