Pröva med 120-122 ..där brukar de ligga org.Pavek skrev:provade munstycke 128 sist, tyckte den gick hyffsat bra med de, men då körde jag med choken
Edit, provade 140 imorse då var den inte så sugen på att starta
Konstigt..jag hadde en Stage 6 Racing på 21mm med 120 funkade perfekt.. En kompis till mig hadde exakt samma.Pavek skrev:okej, jag började på 120, sen när jag kollade på stiftet såg de vitt ut
jag kör LC, sen utan Top modular
Mvh Oskar
helt ny förgasare, men skulle säkert kunna va defuck_rooster skrev:samma problem hade jag också en gång i tiden men det visade sig vara att flottör nålen skärvade så jag testade byta den och blåste genom förgasaren och så gick den som den skulle
stiftet visade ju vitt, är de lungt?, dvs när jag körde på munstycke 120dz2 skrev: Konstigt..jag hadde en Stage 6 Racing på 21mm med 120 funkade perfekt.. En kompis till mig hadde exakt samma.
Dock har jag haft följande problem med större förgasare (keihn 28mm)
Den gick dåligt på halvgas/dog skiiit seg att starta..men om man "pumpade upp den" med gas handtaget så gick den skitbra på fullgas.
Lösningen var, att höjja nålen ett steg (pröva, det ger mera bensin på lågregistret ) Sen så munstycke runt 120-130 som sakt..beroende på övrig set-up.
Min portade S6 modular med c16 och 28mm kör med 130 munstycke samt höjd nål. Skulle förvånat mig om din behövde ett större på 24mm och oportad Smile
bensinskalle skrev:är stiftet vitt så får motorn för lite bensin, dock så färgas stiftet bara när motorn har blivit varm eller när man stänger av motorn på ett visst sätt... Så de behöver inte vara för lite bensin om stiftet ä vitt...
Men så länge som du behöver choken så får motorn för lite bensin!
Har du bricka vid munstycket? Se till att vända den åt rätt håll då, har för mej att flänsen ska vara neråt Felvänd bricka = cp störd förgasare