Problem med mellansats till Rör.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
larsson1337
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 3 april 2009, 23:44

Problem med mellansats till Rör.

Inlägg av larsson1337 »

Tja, jag fick hem Hebo Manston racing inkl barikit förgasare och prorace rör underliggande och lite mer smått o gått idag, men efter att jag hade monterat cylindern upptäckte jag att det inte följde med någon mellansats till röret :O, vet någon varför? ;s tacksam för svar

MVH
ProRace is the shit.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

mellansats?

Hajar inte riktigt vad du menar :P Menar du rör mellan krök och ljuddämpare så ska de nästan aldrig vara nåt sånt ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Siikarn
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 21 januari 2008, 20:16

Inlägg av Siikarn »

menar du avgas adapter?
larsson1337
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 3 april 2009, 23:44

Inlägg av larsson1337 »

bensinskalle skrev:mellansats?

Hajar inte riktigt vad du menar :P Menar du rör mellan krök och ljuddämpare så ska de nästan aldrig vara nåt sånt ;)
Mellan Krök och Cyllindern.. Asså du stoppar in mellansatsen i röret så det passar rakt in i cyllindern ,, som en mellansats.
ProRace is the shit.
Användarens profilbild
Most Wanted
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 12 augusti 2008, 14:35

Inlägg av Most Wanted »

Tror du menar avgas adapter som killen ovanför sa finns och köpa på ts

Länk: http://www.twostroke.se/product.asp?product=14382
Senast redigerad av Most Wanted den 15 april 2009, 19:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

larsson1337 skrev:
bensinskalle skrev:mellansats?

Hajar inte riktigt vad du menar :P Menar du rör mellan krök och ljuddämpare så ska de nästan aldrig vara nåt sånt ;)
Mellan Krök och Cyllindern.. Asså du stoppar in mellansatsen i röret så det passar rakt in i cyllindern ,, som en mellansats.
aha ;) Men va har du för moppe då? Har du Derbi ska de ju passa direkt, har du AM6 så ska de väl vara adapter.... Och de borde ju gå att köpa isåfall...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
larsson1337
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 3 april 2009, 23:44

Inlägg av larsson1337 »

Most Wanted skrev:Tror du menar avgas adapter som killen ovanför sa finns och köpa på ts
Okej men jag har sånna med 28 mm ytter diameter och dom passar inte på prorace röret, jag mätte det och det är typ 32 inner diameter på kröken där ;o så jag vet inte hur jag ska göra.

Och jag har en CPI SX med AM6 Kopia,, jag behöver bara typ en större adapter, för det är grovare på prorace änn t.ex ett turbokit där det är 28mm och på detta 32 (eller så) som sagt.
ProRace is the shit.
Användarens profilbild
victoor
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 22 oktober 2008, 15:15
Ort: tyresö

Inlägg av victoor »

larsson1337 skrev:
Most Wanted skrev:Tror du menar avgas adapter som killen ovanför sa finns och köpa på ts
Okej men jag har sånna med 28 mm ytter diameter och dom passar inte på prorace röret, jag mätte det och det är typ 32 inner diameter på kröken där ;o så jag vet inte hur jag ska göra.

Och jag har en CPI SX med AM6 Kopia,, jag behöver bara typ en större adapter, för det är grovare på prorace änn t.ex ett turbokit där det är 28mm och på detta 32 (eller så) som sagt.
köp en avgasadapter.
larsson1337
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 3 april 2009, 23:44

Inlägg av larsson1337 »

Vart kan jag hitta det på TS då? :P
ProRace is the shit.
Användarens profilbild
victoor
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 22 oktober 2008, 15:15
Ort: tyresö

Inlägg av victoor »

larsson1337 skrev:Vart kan jag hitta det på TS då? :P
under avgasrör :wink:
larsson1337
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 3 april 2009, 23:44

Inlägg av larsson1337 »

victoor skrev:
larsson1337 skrev:Vart kan jag hitta det på TS då? :P
under avgasrör :wink:
Det går inte med 28a mmers adapt och det är den enda som finns på TS,, :S. Inner diametern på pro race kröken är 31-32mm fortfarande :s det passar inte då för jag hittar bara 28mm adapt på TS.
ProRace is the shit.
Användarens profilbild
Most Wanted
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 12 augusti 2008, 14:35

Inlägg av Most Wanted »

Vart köpte du röret ifrån maila eller ring dom och kolla om dom kan skicka en avgasadapter??
larsson1337
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 3 april 2009, 23:44

Inlägg av larsson1337 »

Most Wanted skrev:Vart köpte du röret ifrån maila eller ring dom och kolla om dom kan skicka en avgasadapter??
Okej jag har mailat, jag beställde från TS. riktigt konstigt att det inte följde me! :S
ProRace is the shit.
Användarens profilbild
victoor
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 22 oktober 2008, 15:15
Ort: tyresö

Inlägg av victoor »

larsson1337 skrev:
Most Wanted skrev:Vart köpte du röret ifrån maila eller ring dom och kolla om dom kan skicka en avgasadapter??
Okej jag har mailat, jag beställde från TS. riktigt konstigt att det inte följde me! :S
vet att det finns på cykelkraft
larsson1337
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 3 april 2009, 23:44

Inlägg av larsson1337 »

victoor skrev:
larsson1337 skrev:
Most Wanted skrev:Vart köpte du röret ifrån maila eller ring dom och kolla om dom kan skicka en avgasadapter??
Okej jag har mailat, jag beställde från TS. riktigt konstigt att det inte följde me! :S
vet att det finns på cykelkraft
Okaj får se, kanske får svetsa till en 28mm avgasadapt annars som jag har hemma :s.

*update*

Jag får svetsa om en turbokit avgas adapt (mellansats) rakt på ProRace kröken.
ProRace is the shit.
Låst