rätt men det gäller ju bara när man startar, han kör ju 1timma och då går det braRiejuForce skrev:kall luft inehäller väl mer syre än varm luft om jag inte har fel? kan bero på att den får mer syre än vanligt och dör. men de låter ju lite långsökt kanske.
hur dör den och när den har dött kmr den sen på först kicken?fredda11 skrev:hej jag har ett litet problem om jag är ute och kör med min moppe i typ en timme så dör den låter typ som den blir strypt. deta händer när det är kalt ut ca några minus.
tror det kan vara fukt i luftfiltret som fryser så den får förlite luft men är inte säker finns det några saker som hjälper??
det är en Rieju drac 03.
Kan kommit kondensvatten som ligger i flotörskålen som kanske kan frysa för hålen till munstycken ja.fredda11 skrev:kör väll ganska normalt in och ut på lite gator och så.
när den dör så startar den på första ibland men oftast får man ta bort vid luft burken så det blir fler hål då brukar den starta lättare.
tänkte om det kanske var nå snö som hade kommit in och smält sen fryst . eller kan det vara typ vatten i förgasaren som fryser?? för jag behöver värmepistol att hjälpa till att värma med annars är det typ omöjligt
Det är samma med min Derbi, den är också svårstartad nu på vintern. När det var varmare ute startade den alltid på första eller andra kickenDrac_01 skrev:min drac är svårstartad nu på vintern oxå förgasaren får för mkt luft nu på vintern tror jag..
står den ute så beror det nog på udda vatten som kmr in o stryperfredda11 skrev:den står ute. borde det hjälpa om man tömmer förgasaren??
Synd bor ru i stan elrfredda11 skrev:nja det går men är ganska mycket ivägen också kommer det att lukta bensin i tpy hela huset.
mer fart testa ner för en nerförsbacke eller nåtfredda11 skrev:igår när jag skulle ut och köra var det klart kicken gick sönder .
har beställt ny kick men medans jag väntar på den så skulle jag testa och springa igång den men när man la i en växel så låste sig bakhjulet ??
Bra, sånt man får räkna med nu när det är kallt och blötfredda11 skrev:har både hällt i sprit i tanken och 5-56 i tändhatten nu fungerar det fint