Nära nära.. :O

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Nära nära.. :O

Inlägg av FruityMaster »

Jag och min kompis hade precis varit o åkt runt lite i uppsala och efter en timme bestämde vi oss får o köra hemmåt och efter 10 min så får jag ett samtal från min andra kompis som ringde och varnade att det var stort polis pådrag i byn pga av rån eller nåt.
Vi stannade en bra stund (ca 30 min) och bara väntade innan vi fortsatte hemmåt igen.

När vi närmar oss den stora korsningen i byn ser jag låååångt bak i backspegeln ett par reflex-dekaler(sån som poliserna har) och meddelade polaren som låg bakom mig (med handen) att köra på utavbara helvete, vilket vi gjorde..

När vi var ca 1-150 meter hemifrån så står det fortfarande poliser vid restaurangen och vi sladdade in på en konsum-parkering och stängde av motorerna fort som fan. Efter bara några minuter så kom snuten som låg bakom oss in på samma parkering och bara tittade på oss, han kollade antagligen skyltarna.
Han krypkörde fram till oss och nickade åt oss och jag fattade inte ett skit utan bara nickade tillbaka.
Han vände och fortsatte i samma krypfart och ställde sig på vägen och blängde på oss, plockade upp polisradion och det var då det plingade till i skallen på mig så jag säger att vi borde dra härifrån.
Min kompis vägrar men jag hoppar av moppen och drar den åt ett annat håll ifrån polisbilen och lyckas dra den 1km innan polaren ringer och frågar vartfan jag tagit vägen.
Jag svarar att jag gått typ i 20 min och sedan hoppat på o stuckit därifrån. Min polare är skitskrajj och berättar att snuten som blängt konstigt på oss har dragit iväg och likaså dom andra bilarna så jag styr hemmåt och han står fortfarande på parkeringen så jag svänger in och säger att vi drar nu medans vi har chansen.
Denna gång håller han med och vi kör iväg hem till han och bara varvar ner.

Nästa dag så står det faktist i tidningen att det skett ett beväpnat rån mot en restaurang och de misstänkta flydde iväg på en moped .

Nu efteråt så tänker man vilken jävla tur man hade :D

Edit ^^,
Senast redigerad av FruityMaster den 19 februari 2009, 14:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Jädrar va obehagligt!
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

Jonas skrev:Jädrar va obehagligt!
haha men jag tackar snuten för att han bara stannade o kollade.
vill inte vara med om detta igen :?
Användarens profilbild
forsan92
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 370
Blev medlem: 11 oktober 2007, 19:23
Ort: Filipstad

Inlägg av forsan92 »

haha fyfan, jäklar vad nervigt :o
Forsell
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

forsan92 skrev:haha fyfan, jäklar vad nervigt :o
svettades som en gris haha :D
Aerox08
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 23 april 2008, 18:56

Inlägg av Aerox08 »

Ska alla göra nya trådar för varje liten sak dom berättar ? Kommer ju aldrig hålla fixa en tråd för alla historier.

EDIT: måste kolla så ni inte hade skapat en special grupp ^^ Ser man på de hade ni ju :oops:

Försök dela upp texten
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Aerox08 skrev:Ska alla göra nya trådar för varje liten sak dom berättar ? Kommer ju aldrig hålla fixa en tråd för alla historier.

EDIT: måste kolla så ni inte hade skapat en special grupp ^^ Ser man på de hade ni ju :oops:

Försök dela upp texten
Tittade i de gamla trådarna och det var inte så många berättelser. Trodde inte det skulle bli överdrivet många nu heller. Men märker vi att det spårar ur löser vi det givetvis med samlingstrådar
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434
Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16

Inlägg av XPS_POJKEN »

Är det inte bättre att kankse sakta ner och ta det lugnt än att vrida på gasen till max när man ser en polis? 8)
wiiie
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

XPS_POJKEN skrev:Är det inte bättre att kankse sakta ner och ta det lugnt än att vrida på gasen till max när man ser en polis? 8)
hade inte en tanke på att stanna.. adrenalinet var skyhögt fan.
hade jag vart smart så hade jag stannat ja men det gick ju ganska bra ändå tillslut.
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434
Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16

Inlägg av XPS_POJKEN »

FruityMaster skrev:
XPS_POJKEN skrev:Är det inte bättre att kankse sakta ner och ta det lugnt än att vrida på gasen till max när man ser en polis? 8)
hade inte en tanke på att stanna.. adrenalinet var skyhögt fan.
hade jag vart smart så hade jag stannat ja men det gick ju ganska bra ändå tillslut.
aha okej :roll: jag förstår =) det var ju bra 8)
wiiie
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

XPS_POJKEN skrev:Är det inte bättre att kankse sakta ner och ta det lugnt än att vrida på gasen till max när man ser en polis? 8)
hehe så gjorde ja till att börja med varje gång högsta växeln i 45 så lågt varv som möjligt hehe
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

haha, han kanske var skrajj för att ni hade vapen :P
Eller trodde han de va ni som var rånarna eller hade dom andra rånarna flytt på moppe också ?
Tillhör mille!
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

meanzick skrev:haha, han kanske var skrajj för att ni hade vapen :P
Eller trodde han de va ni som var rånarna eller hade dom andra rånarna flytt på moppe också ?
jag vet faktist inte jag tror han mestadels ville kolla in oss och försäkra sig om att vi inte hade rånat nån turk restaurang ^^ rånarna hade ju också flytt på moppe så vi kom ganska precis :P
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Roligt om dom trött det var ni och sedan börjat jaga er, efter en stund vänder ni er om och ser att ni har 3 st snutar bakom er :P
Tillhör mille!
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773
Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter

Inlägg av derbi_senda93 »

faan va obehagligt... ryser bara jag läser texten :roll:
Användarens profilbild
Kasto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 mars 2008, 11:35
Ort: Årjäng

Inlägg av Kasto »

HAHAHAHAHAHH ...SÅ jävla bra .Rånarna Stack med moppar. Men isf vrf Gick inte polisen å snacka med er när ni stod på parkeringen ? .
Helluu Little Monkey .
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

meanzick skrev:Roligt om dom trött det var ni och sedan börjat jaga er, efter en stund vänder ni er om och ser att ni har 3 st snutar bakom er :P
haha eller hur. Kliver av och blir pistolhotade också hahah xD
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

Derbi_senda93 skrev:faan va obehagligt... ryser bara jag läser texten :roll:
ja det var jäkligt jobbigt den stunden..
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

Kasto skrev:HAHAHAHAHAHH ...SÅ jävla bra .Rånarna Stack med moppar. Men isf vrf Gick inte polisen å snacka med er när ni stod på parkeringen ? .
ingen aning. dom kanske såg att det var andra moppar..
min kompis aerox låter som ett jävla godståg. Fyfan 70cc,21mm och zx rör och gör 70 haha xD
Aerox08
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 23 april 2008, 18:56

Inlägg av Aerox08 »

FruityMaster skrev:
Kasto skrev:HAHAHAHAHAHH ...SÅ jävla bra .Rånarna Stack med moppar. Men isf vrf Gick inte polisen å snacka med er när ni stod på parkeringen ? .
ingen aning. dom kanske såg att det var andra moppar..
min kompis aerox låter som ett jävla godståg. Fyfan 70cc,21mm och zx rör och gör 70 haha xD
Förvänta mej att du skulle skriva 120 ^^
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

Aerox08 skrev:
FruityMaster skrev:
Kasto skrev:HAHAHAHAHAHH ...SÅ jävla bra .Rånarna Stack med moppar. Men isf vrf Gick inte polisen å snacka med er när ni stod på parkeringen ? .
ingen aning. dom kanske såg att det var andra moppar..
min kompis aerox låter som ett jävla godståg. Fyfan 70cc,21mm och zx rör och gör 70 haha xD
Förvänta mej att du skulle skriva 120 ^^
haha needu :D sån är jag inte :D
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

fyfan vad läskuigt :o :P
Nyxorzz
pwnsowns
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 18 maj 2008, 19:10
Ort: rönninge

Inlägg av pwnsowns »

erkän att det var ni som rånade :D :wink:

skojja :wink:

fett scary
F.S.N.
2fast4u
FruityMaster
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 13 december 2008, 19:56
Kontakt:

Inlägg av FruityMaster »

okej då :roll:
Skriv svar