Mött polisen ett par gånger

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Mött polisen ett par gånger

Inlägg av volvo_adde »

tjenare ska berätta lite om när jag har träffat på polisen har mött dom minst 10 gånger tar och skriver om ett par.

Första då jag hade nyss köpt moppen och höll på å lära mig å köra lite hade inget eu-kort körde utan regskylt och var 14 år körde runt lite i samhället sen stannade jag bredvid vägen för att snacka med pappa då kommer en saab som skulle svänga in i korsningen så ja flyttar mig åt sidan sen kryper dom fram i bilen å ja kollar tillbaka på dom och de bara stenglodde på moppen sen såg ja regnummret på den och de var så kallade rys:en alltså en civil snut här som har regnummret rys farsan vart såklart förbannad på mig så han gapa kör in me moppen fort som fan å de gjorde ja körde så snabbt ja kunde hem men inget hände :D

Ännu en till då hade nyss satt dit effekröret på moppen men hade ännu inte fått mitt eu-kort stog i en korsning som ja skulle svänga ut från då hörde ja sirener å en snut fan kom be blåljus rakt i mot mig fyfan hjärtat gick på fullvarv men snuten drog bara förbi vart lättad efter det kan ja säga :P

En tredje då jag och kompisen åkte en sommar dag han bor 4km utanför samhället och de fanns 2 vägar till han en stor väg och en mindre grusväg så vi tänkte vi tar den lilla för där åker aldrig snuten så vi tog den låg i ungefär 70 bredvid varandra och kommer i en kurva å då kommer snuten precis å vi saktade ner och körde på lågt varv men när ja kollar i backspegeln ser ja att snuten bromsar å vänder då gasa ja på som fan å vinka åt kompisen att vi skulle köra in på en stig rädda som fan så körde vi så fort vi kunde och sen ställde vi mopparna i skogen, vi ringde sedan till en kompis och fråga honom om han kunde komma med verktyg så skruva vi bort reg-skylten sen såg vi inte snuten mer den dagen :D
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
Franken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 1 maj 2008, 11:38
Ort: Kungälv
Kontakt:

Re: Mött polisen ett par gånger

Inlägg av Franken »

volvo_adde skrev:tjenare ska berätta lite om när jag har träffat på polisen har mött dom minst 10 gånger tar och skriver om ett par.

Första då jag hade nyss köpt moppen och höll på å lära mig å köra lite hade inget eu-kort körde utan regskylt och var 14 år körde runt lite i samhället sen stannade jag bredvid vägen för att snacka med pappa då kommer en saab som skulle svänga in i korsningen så ja flyttar mig åt sidan sen kryper dom fram i bilen å ja kollar tillbaka på dom och de bara stenglodde på moppen sen såg ja regnummret på den och de var så kallade rys:en alltså en civil snut här som har regnummret rys farsan vart såklart förbannad på mig så han gapa kör in me moppen fort som fan å de gjorde ja körde så snabbt ja kunde hem men inget hände :D

Ännu en till då hade nyss satt dit effekröret på moppen men hade ännu inte fått mitt eu-kort stog i en korsning som ja skulle svänga ut från då hörde ja sirener å en snut fan kom be blåljus rakt i mot mig fyfan hjärtat gick på fullvarv men snuten drog bara förbi vart lättad efter det kan ja säga :P

En tredje då jag och kompisen åkte en sommar dag han bor 4km utanför samhället och de fanns 2 vägar till han en stor väg och en mindre grusväg så vi tänkte vi tar den lilla för där åker aldrig snuten så vi tog den låg i ungefär 70 bredvid varandra och kommer i en kurva å då kommer snuten precis å vi saktade ner och körde på lågt varv men när ja kollar i backspegeln ser ja att snuten bromsar å vänder då gasa ja på som fan å vinka åt kompisen att vi skulle köra in på en stig rädda som fan så körde vi så fort vi kunde och sen ställde vi mopparna i skogen, vi ringde sedan till en kompis och fråga honom om han kunde komma med verktyg så skruva vi bort reg-skylten sen såg vi inte snuten mer den dagen :D

den 2:a har hänt mig med men chansar på att dom missa mig men jag hade ju kört lite för fort på 30 väg också :roll:
plus att de var 2 vanliga o 2 civila på farsans jobb som ja missade när ja var där o körde skiten ur moppen men rätt pinsamt efteråt när dom gått in o frågat farsan om de var jag osv. men tråkiga var att ja missade dom och dom har säkert mitt reg nu också :cry:
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Det är alltid äckligt att möta polisen när man inte kör lagligt :P
Bild
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Som första gången man drar pluggen igen efter fått en liten smått utskällning av farsan för att kört trimmat, möter man snuten i en liten korsning på landet och är bara 14. Då är man inte så kaxxig ;)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Franken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 1 maj 2008, 11:38
Ort: Kungälv
Kontakt:

Inlägg av Franken »

meanzick skrev:Som första gången man drar pluggen igen efter fått en liten smått utskällning av farsan för att kört trimmat, möter man snuten i en liten korsning på landet och är bara 14. Då är man inte så kaxxig ;)
hehe nää de e man inte, som en kompis till mig han åkte fast på fyrhjuling efter sådär 5 minuter då han försökt sticka :D o han hade nyss fyllt 15, de va dagen efter
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

haha de e ju just det man e inte så kaxig när dom väl kommer :D kom i håg en gång när ja åkte med några kompisar å mötte en bil med extraljus som inte blända av såg ju inte ett skit sen när ja vände mig om såg ja att de va snutens piké buss vet inte om han varnade oss eller något aja trög som kör me helljus iaf :P
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Skriv svar