Söndagsauktion! NY REGEL!

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög
Inlägg: 347
Blev medlem: 29 april 2008, 19:06
Ort: delsbo

Inlägg av Frukt Soda »

Frullen_91 skrev:E jävligt förbannad nu.. Alltid på varenda jävla auktion så är det någon i TSR crew som ska höja med flera hundra bara för att höja priset.
Inte för att dom vill ha varan utan bara för att höja priset och inte gå back så förbannat på det som säljes.

Kan ge ett exempel från dagens auktion.

Priset låg på 32 spänn innan marcus höjer med över 250 spänn .
Lite efter det kommer kalle och höjer med 100 spänn :o

Har även sett mekanikern göra så flera gånger också. Han ger ett bud där han höjer med flera hundra bara för att höja kostnaderna för oss andra som budar på auktionen :evil:

Jävla stil på er asså
Du tog det precis ur min mun! kunde inte sagt det bättre och mer utförligt :evil:
derbi_senda00
Extra Varnad
Inlägg: 188
Blev medlem: 3 juni 2007, 10:34

Inlägg av derbi_senda00 »

Frukt Soda skrev:
Frullen_91 skrev:E jävligt förbannad nu.. Alltid på varenda jävla auktion så är det någon i TSR crew som ska höja med flera hundra bara för att höja priset.
Inte för att dom vill ha varan utan bara för att höja priset och inte gå back så förbannat på det som säljes.

Kan ge ett exempel från dagens auktion.

Priset låg på 32 spänn innan marcus höjer med över 250 spänn .
Lite efter det kommer kalle och höjer med 100 spänn :o

Har även sett mekanikern göra så flera gånger också. Han ger ett bud där han höjer med flera hundra bara för att höja kostnaderna för oss andra som budar på auktionen :evil:

Jävla stil på er asså
Du tog det precis ur min mun! kunde inte sagt det bättre och mer utförligt :evil:


också tänkt i dom banorna.. :P
Användarens profilbild
Icepeak
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 augusti 2008, 17:07

Inlägg av Icepeak »

Derbi_senda00 skrev:
Frukt Soda skrev:
Frullen_91 skrev:E jävligt förbannad nu.. Alltid på varenda jävla auktion så är det någon i TSR crew som ska höja med flera hundra bara för att höja priset.
Inte för att dom vill ha varan utan bara för att höja priset och inte gå back så förbannat på det som säljes.

Kan ge ett exempel från dagens auktion.

Priset låg på 32 spänn innan marcus höjer med över 250 spänn .
Lite efter det kommer kalle och höjer med 100 spänn :o

Har även sett mekanikern göra så flera gånger också. Han ger ett bud där han höjer med flera hundra bara för att höja kostnaderna för oss andra som budar på auktionen :evil:

Jävla stil på er asså
Du tog det precis ur min mun! kunde inte sagt det bättre och mer utförligt :evil:


också tänkt i dom banorna.. :P
egentligen borde man ge fan i o buda nå mer så fort dom gör så asså... men då slipper dom väll betala antar ja :evil:
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

jag kan säga det att jag inte bjuder bara för att öka upp priset om ni tror det. men jag kan ju inte bjuda mer änn 400kr om jag inte har mer änn 550kr? (frakten blir la 150?) i detta fall så har jag ju mer pengar men dom ska gå till annat och jag är inte villig at lägga ut mer änn mitt bud på denna. jag tänkte att de e ju nice med en sån, men en cykeldator e ju en femtedel så dyr^^ där har ni förklaringen. det spelar ju ingen roll om jag väntar tills budet ligger på 399kr innan jag bjuder 400kr, den kommer ju ändå upp till det förr eller senare
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Det är ingen medlem som höjer priset bara för att någon ska tjäna mer. Bara för att en TSR-Crew medlem höjer priset flyger ni på den. Men vi har ingen som höjer för att sabba. Det är bara någon som kommit på att det kan vara kul att anklaga folk. Sen vi på TSR fåt inte 1 krona för auktionerna, vi gör dom för ER så att ni ska ha det kul här. Det är Twostroke.se som står för produkterna vi har INGET med det att göra, vi bara erbjudet tjänsten.

Så hur billigt eller hur dyrt det priset blir är det inget vi vinner/förlorar på. Så det finns ingen anledning till att tro att vi höjer för att tjäna pengar.
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög
Inlägg: 347
Blev medlem: 29 april 2008, 19:06
Ort: delsbo

Inlägg av Frukt Soda »

kallepalle skrev:jag kan säga det att jag inte bjuder bara för att öka upp priset om ni tror det. men jag kan ju inte bjuda mer änn 400kr om jag inte har mer änn 550kr? (frakten blir la 150?) i detta fall så har jag ju mer pengar men dom ska gå till annat och jag är inte villig at lägga ut mer änn mitt bud på denna. jag tänkte att de e ju nice med en sån, men en cykeldator e ju en femtedel så dyr^^ där har ni förklaringen. det spelar ju ingen roll om jag väntar tills budet ligger på 399kr innan jag bjuder 400kr, den kommer ju ändå upp till det förr eller senare
absolut äre så som du berättat och det är vi ett om, MEN jag tycker bara det är konstigt att efter TSR-crew kom så började dettta OCH det är nästan ALLTID någon av er som gör så....Därför tycker jag det såg/ser lite konstigt ut :?:
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

kallepalle skrev:jag kan säga det att jag inte bjuder bara för att öka upp priset om ni tror det. men jag kan ju inte bjuda mer änn 400kr om jag inte har mer änn 550kr? (frakten blir la 150?) i detta fall så har jag ju mer pengar men dom ska gå till annat och jag är inte villig at lägga ut mer änn mitt bud på denna. jag tänkte att de e ju nice med en sån, men en cykeldator e ju en femtedel så dyr^^ där har ni förklaringen. det spelar ju ingen roll om jag väntar tills budet ligger på 399kr innan jag bjuder 400kr, den kommer ju ändå upp till det förr eller senare
Det kanske stämmer , inte vet jag .. Tycker iaf att det är fuckt up att TSR teamet ska förstöra alla auktionerna som dom som jobbar med sidan håller i? :o
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Men bara för att två tsr-crew höjde med runt 100:- så betyder inte det att dem gjorde det för att förstöra !
tsr-crew har lika mycket rätt att buda som alla andra medlemar.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Bara för att påminna

Vi är alla här som medlemmar, vissa för att hålla ett ansvar över hur andra beter sig, men inget hokus pokus om att vara TSR-Crew/Moderator
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

Jonas skrev:Det är ingen medlem som höjer priset bara för att någon ska tjäna mer. Bara för att en TSR-Crew medlem höjer priset flyger ni på den. Men vi har ingen som höjer för att sabba. Det är bara någon som kommit på att det kan vara kul att anklaga folk. Sen vi på TSR fåt inte 1 krona för auktionerna, vi gör dom för ER så att ni ska ha det kul här. Det är Twostroke.se som står för produkterna vi har INGET med det att göra, vi bara erbjudet tjänsten.

Så hur billigt eller hur dyrt det priset blir är det inget vi vinner/förlorar på. Så det finns ingen anledning till att tro att vi höjer för att tjäna pengar.
Men det ser inte speciellt bra ut när det är så varje gång , att någon i teamet höjer en gång utan att sedan fullfölja auktionen. Inte speciellt genomtänkt enligt mig.

Och att jag drog upp några exempel var ju bara för att folk skulle förstå vad jag menade.
Och visst, auktionerna uppskattas hos dom flesta och jag själv tycker att det är trevligt att dom finns här.

Jag anklagar inte någon utan säger bara som det är
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Parden hur vet du att jag inte vill ha den ?




Jag skriver vad jag tycker det är värt ?
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

tänk om ni skulle sluta klaga ? då kanske dom inte orkar bjuda upp de så (om dom är oseriösa som ni säger)
Bild
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

Varför kallar ni dom som bjuder dumma?
Det är ju ni som är dumma som klagar varje söndag i åratal på att nån bjuder för högt! om dom vill betala så mycket för den grejen så låt dem betala!
Frukt Soda skrev:
kallepalle skrev:jag kan säga det att jag inte bjuder bara för att öka upp priset om ni tror det. men jag kan ju inte bjuda mer änn 400kr om jag inte har mer änn 550kr? (frakten blir la 150?) i detta fall så har jag ju mer pengar men dom ska gå till annat och jag är inte villig at lägga ut mer änn mitt bud på denna. jag tänkte att de e ju nice med en sån, men en cykeldator e ju en femtedel så dyr^^ där har ni förklaringen. det spelar ju ingen roll om jag väntar tills budet ligger på 399kr innan jag bjuder 400kr, den kommer ju ändå upp till det förr eller senare
absolut äre så som du berättat och det är vi ett om, MEN jag tycker bara det är konstigt att efter TSR-crew kom så började dettta OCH det är nästan ALLTID någon av er som gör så....Därför tycker jag det såg/ser lite konstigt ut :?:
Hum?? kolla när alla börja klaga och kolla när tsr crew blev till -_-
Användarens profilbild
Wicktarr
TSR's egna ålänning
Inlägg: 229
Blev medlem: 27 april 2008, 15:19
Ort: Åland
Kontakt:

Inlägg av Wicktarr »

Idag hoppas jag att alla som inte behöver varan kan hålla sig borta från att buda :) tack!
Arguing on the internet is like running the Special Olympics.
Even if you win you're still retarded!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Wicktarr skrev:Idag hoppas jag att alla som inte behöver varan kan hålla sig borta från att buda :) tack!


Mohahah XD
Bild
Användarens profilbild
Wicktarr
TSR's egna ålänning
Inlägg: 229
Blev medlem: 27 april 2008, 15:19
Ort: Åland
Kontakt:

Inlägg av Wicktarr »

Rabxorzz skrev:
Wicktarr skrev:Idag hoppas jag att alla som inte behöver varan kan hålla sig borta från att buda :) tack!
Mohahah XD
Ja vadådå? :D Tycker bara det är onödigt att buda på en grej man inte vill ha?
Arguing on the internet is like running the Special Olympics.
Even if you win you're still retarded!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Jag skojjade :P
Bild
Användarens profilbild
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675
Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av DraceN^ »

jag hoppas det blir n¨åt till AM6 nästa gång! kmr fan ta säkert 100år :cry:
Rieju DRAC TILL SALU! PM MIG OR MSN JOHAN.25@LIVE.SE


kolla in mina projekt :) och skriv en kommentar
Rieju Drac
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=9296
Kawasaki kx125
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=11544
Nork
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juni 2008, 15:07

Inlägg av Nork »

kan man bjuda på aktionerna fast man bor i FINLAND?
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator
Inlägg: 700
Blev medlem: 25 december 2007, 15:19
Ort: Luleå

Inlägg av Holma_ »

Självklart, bara frakten som blir annorlunda skulle jag tro..
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Nork
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juni 2008, 15:07

Inlägg av Nork »

va skulle fraken bli då?
Användarens profilbild
Wicktarr
TSR's egna ålänning
Inlägg: 229
Blev medlem: 27 april 2008, 15:19
Ort: Åland
Kontakt:

Inlägg av Wicktarr »

Wicktarr skrev:Idag hoppas jag att alla som inte behöver varan kan hålla sig borta från att buda :) tack!
Höll ju inte så länge dock..
Arguing on the internet is like running the Special Olympics.
Even if you win you're still retarded!
robin93
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 614
Blev medlem: 17 september 2008, 18:12

Inlägg av robin93 »

tycker att det är dåligt att moderatorn höjjer med 100 kr. vill dom få oss att betala ett högre pris kanske? :oops:
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

robin93 skrev:tycker att det är dåligt att moderatorn höjjer med 100 kr. vill dom få oss att betala ett högre pris kanske? :oops:

Moderaterna, TSR Crew eller någon i redaktionen gör något för att höjja priset!!!
Bild
Användarens profilbild
Uttelito
Varnad
Inlägg: 69
Blev medlem: 1 februari 2009, 19:31
Ort: Stockholm.Nacka
Kontakt:

Inlägg av Uttelito »

´Lustigt att folk sitter och budar flera timmar innan auktionen går ut, det höjer ju bara priset, jag skulle väntat tills 23:40 typ :P
Man får va som man e när man inte blev som man skulle.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Rabxorzz skrev:
robin93 skrev:tycker att det är dåligt att moderatorn höjjer med 100 kr. vill dom få oss att betala ett högre pris kanske? :oops:

Moderaterna, TSR Crew eller någon i redaktionen gör något för att höjja priset!!!
menade du dedär positivt eller neghativt robert? :P
Nyxorzz
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Det va ju tjöt förra veckan om att vi i TSR-crew blev tillsagda att bjuda för att få upp priset.
Bild
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

fyfan alltså det ska fan inte va några auktioner om folk höjjer bara för att jävlas fyfan alltså tror inte direkt på det rabb säger om att dom har blivit tillsagda men det skulle fan inte förvåna mig ett skit.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Asså vad skulle vi tjäna på det ?
Blir ju bara tjafs ändå ;)

Och vi säger att jonas erbjuder oss 100 kr i ts shopen om vi höjer, vad skulle mekarn få ut av det ? Han är ju inte ett skit moppe intresserad länge och behöver inget där ifrån;)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Wicktarr
TSR's egna ålänning
Inlägg: 229
Blev medlem: 27 april 2008, 15:19
Ort: Åland
Kontakt:

Inlägg av Wicktarr »

Rabxorzz skrev:
robin93 skrev:tycker att det är dåligt att moderatorn höjjer med 100 kr. vill dom få oss att betala ett högre pris kanske? :oops:
Moderaterna, TSR Crew eller någon i redaktionen gör något för att höjja priset!!!
Ska det inte vara ett "Varken" i den meningen?
Arguing on the internet is like running the Special Olympics.
Even if you win you're still retarded!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

meanzick skrev:Asså vad skulle vi tjäna på det ?
Blir ju bara tjafs ändå ;)

Och vi säger att jonas erbjuder oss 100 kr i ts shopen om vi höjer, vad skulle mekarn få ut av det ? Han är ju inte ett skit moppe intresserad länge och behöver inget där ifrån;)
men vrf höjjer han då i nästan varje auktion ??? det är väll bättre att låta det vara lågt när han inte har moppe intresse längre??
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Wicktarr skrev:
Rabxorzz skrev:
robin93 skrev:tycker att det är dåligt att moderatorn höjjer med 100 kr. vill dom få oss att betala ett högre pris kanske? :oops:
Moderaterna, TSR Crew eller någon i redaktionen gör något för att höjja priset!!!
Ska det inte vara ett "Varken" i den meningen?
'


Jooo :P
Bild
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Dt_pojken^^ skrev:
meanzick skrev:Asså vad skulle vi tjäna på det ?
Blir ju bara tjafs ändå ;)

Och vi säger att jonas erbjuder oss 100 kr i ts shopen om vi höjer, vad skulle mekarn få ut av det ? Han är ju inte ett skit moppe intresserad länge och behöver inget där ifrån;)
men vrf höjjer han då i nästan varje auktion ??? det är väll bättre att låta det vara lågt när han inte har moppe intresse längre??
Vinner jag prylen så betalar jag givetvis för den.

Sedan ifall man säljer vidare, sätter de på mopeden eller använder varan som kudde spelar väl ingen roll?

// MekanikerN
Användarens profilbild
jeppa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 160
Blev medlem: 30 juli 2008, 12:09

Inlägg av jeppa »

Är det riktigt material, aluminium och inte plast ? tnt = plast imo (:
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Mekanikern skrev:
Dt_pojken^^ skrev:
meanzick skrev:Asså vad skulle vi tjäna på det ?
Blir ju bara tjafs ändå ;)

Och vi säger att jonas erbjuder oss 100 kr i ts shopen om vi höjer, vad skulle mekarn få ut av det ? Han är ju inte ett skit moppe intresserad länge och behöver inget där ifrån;)
men vrf höjjer han då i nästan varje auktion ??? det är väll bättre att låta det vara lågt när han inte har moppe intresse längre??
Vinner jag prylen så betalar jag givetvis för den.

Sedan ifall man säljer vidare, sätter de på mopeden eller använder varan som kudde spelar väl ingen roll?

// MekanikerN
okej det är iaf bra att du kanske använder den men det kanske är bättre att låta den vara om du ändå ska sälja den vidare?? så att någon annan som kanske inte ska sälja den vidare eller behöver den kan köpa den billigt:D
Skriv svar