volvo 850 GLT problem

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
PoNk
Svårstartad skrothög

volvo 850 GLT problem

Inlägg av PoNk »

tja, vet att det är lättare att få svar på andra forum men jag orkar inte göra en användare :P

När jag trycker ner gaspedalen fort så går motorn ner i varv och hela bilen börjar skaka och går väldigt ojämnt. om jag gasar försiktigt så funkar det bra.

Bilen har stått i typ 7 år men jag har bytt bensinfilter, batteri och hällt i lite ny bensin. Den gick bra för ett par veckor sen men nu har den börjat sådär, någon som vet något?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

kan vara de att det är glappt i ett hjullager fram så det bara skakar när man accar snabbt.
Användarens profilbild
PoNk
Svårstartad skrothög

Inlägg av PoNk »

men det är när jag står stilla oxå och motorn går ner i varv, nästan dör
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Användarens profilbild
Ozzix
Elmoped

Inlägg av Ozzix »

streamjr skrev:kan vara de att det är glappt i ett hjullager fram så det bara skakar när man accar snabbt.
Då hade ju inte motorn gått ner i varv och så..
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Ozzix skrev:
streamjr skrev:kan vara de att det är glappt i ett hjullager fram så det bara skakar när man accar snabbt.
Då hade ju inte motorn gått ner i varv och så..
läste inte så noga.

ont: googla jag hittade några olika trådar med info som du kan testa, dock glömde jag länka dom innan jag råka stänga ner dom :roll:

edit: men någon trodde att de kunde vara bränslepumpen som inte hängde med och sen var det något med tändspolen.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Lägg gärna upp en video så beskriver det bättre så får man ljudet som blir också, för din beskrivning är inte exemplarisk. Prova läcksöka med startgas (motorn igång och spruta runt luftbox, insugsrör och insug). Prova sedan att koppla ur lmm och se hur den reagerar då. Det är ingen motorlampa som lyser? Lambdalampa? Låter som ett möjligt lambdaproblem nämnligen.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Skriv svar