Avatar |
Användarinfo |
Statistik |
Personligt |
TSR-Mekaniker
|
Status:
Namn: moddlaren
Ålder: 56
Kön: Man
Ort:
Hemsida:
Intressen: A.C.A.B, Cross, Hemmabygge, Lätt MC, Race, Supermotard, Trimning, Tuning
|
Totalt antal inlägg: 413
Registreringsdatum: 08 november 2007
Bilder i galleri: 28
|
Mitt galleri
Skicka personligt meddelande
MSN Messenger:
-
|
Presentation |
Senaste besökarna |
jag är nog för gammal men jag har gett mej den på att plocka ur minst 40 hk ur en AM6 det har kommit delar från frankrike-spanjen-italien-porugal-england-usa-och mexiko pris hitills utan cylinder 32,000 bara för motorn ingen ram ingen cylinder ingen nx men bromsad med hebo till 22hk 14800 rpm kommer ny förgasare från usa till yz 85 fabriks yamaha = dyr
jaha enligt min trim guru är jag nu uppe på rund slängar 26-27 hp på veven och runt 24 på bakslangen, En doppler och en prorace vev är utslitna hitills.
Samt två st barikit .
en firma i holland har byggt om mina kopplingar så jag får nu i 6 alternativt 7 lameller i stället för max 5 med polini, Samma firma bygger 2 st nya vevar för hand som inte skall kunna paja hela tiden.
kör med mikuni 34 downdraft med powerjett huvud munstycke 540 powerjett 120 lågfart 55 och en jävligt smal nål och den går magert??
Har köpt tm24 tm26 tm28ss tm30 tm34ss plus diverse ombyggnads satser osv osv bara för att testa hur motorerna reagerar.
Just nu byggs hela motorn om det svetsas i massor och görs nya kanaler i vevhuset, min hebo revolution har fått 4 nya kanaler och skall nu kunna leverera 30+ hp på 95 okt bensin sedan finns ju mettis och då är det runt 30-40% mer hp direkt.
Kan bara konstatera att det är besvärligare att hitta dom sista hp än man tror efter att ha tillverkat ett tiotal olika pipor och portat 4 cyllar på olika sätt samt 3 olika vevhus konstruktioner så fattas ändå 1-2 hp för att nå 30 på veven men skam den som ger sig.
Efter lite hmm-hmm så är det konstaterat att förgasare över 28mm är onödigt man tappar inte hp som i mitt fall 34 ned till 28 men man vinner ett mycket trevligare register, bytet gav nästan 800 rpm mer effektivt varv register och gör att det är enklare att åka fort, vridmoment är viktigare än topp effekt.
Nu är man förbi 30hp på veven:-)) men med fusk:-(( 100% mettis är testat och det gav 3 hp rakt av, Otroligt 3 hp bara på att byta till metanol, Dock är det bensin som gäller för mej och skall nu börja mixtra med förbrännings kammare, just nu har jag squich på 47% och skall pröva att gå ned lite då borde registret bli mer toppigt, tar jag bort dom 800 varven som jag vann med 28mm förgasaren så borde det bli mer hp, Men det är inte säkert alls då inget är hugget i sten vad det gäller 2T.
UPPDATE 27/6 2011
Jaha en liten uppdatering jag har ju slutat tävla som jag har berättat dels är jag LITE för tung skälv, sedan vill inte mina pöjk jävlar köra moppe??? dom ÄR sjuka jag vet, tyvärr tar datorer deras tid plus skolan.
Jag har ju köpt en metrakit prorace titan och man kan väll säga så här den är värd pengarna helt klart, ROOST pipan är ju en special som är omräknad finns ju bara denna till växlade moppar, Roosten leverera mycket bra såpas att Marko var förvånad över resultatet det är kul.
Metra kitten har visat sig vara bättre ändå med lite justering på ett mycket vitalt ställe, RESULTAT lika mycket hp men ett traktor liknande
vridmoment det ligger i princip helt flackt från 10,000 till 14-000 rpm.
Nu går det att växla jäkligt tidigt eller sent och motorn tar sig omedelbart utan några dippar och tröghets beteende.
Tyvärr kommer jag inte visa några flera bromsningar PGA att vissa är avundsjuka och pratar skit om mina motorer dock så duger mina bromsningar i resten av europa när jag pratar med trimmare och företag om nya saker.
mvh
|
a.knapp@home.se
teddylou
XrangeViking
ubbe00
Victiny
Karlan_
Gutå
ssebbthewall
Connyh79
pgt speedfight1
NickeNyfiken
Kimmyran
Betamekkk
Eekman
Rexxy
DEA!!
StigOfTheMopeder
Hugge66
MhRyz50
SickRazer
Snowtiger
Jacobsson
99riclin
karlzzoonn
Törnan
ChipsPåse
anti_speedy
lucman
AbMa
Jansson19
Cederstrom96
TheGrimReaper
FLUBBA
FreZz
|
Slumpade bilder från mitt galleri (Visa hela mitt galleri) |
   
|
Gästbok (klicka för att visa)Gästbok (klicka för att gömma)
|
|
|