moddlarens profil  
Avatar Användarinfo Statistik Personligt

TSR-Mekaniker
Status:
Namn: moddlaren
Ålder: 52
Kön: Man
Ort:  
Hemsida:  
Intressen: A.C.A.B, Cross, Hemmabygge, Lätt MC, Race, Supermotard, Trimning, Tuning
Totalt antal inlägg: 413
Registreringsdatum: 08 november 2007
Bilder i galleri: 28
Mitt galleri
Skicka personligt meddelande

MSN Messenger:
-

Presentation Senaste besökarna
jag är nog för gammal men jag har gett mej den på att plocka ur minst 40 hk ur en AM6 det har kommit delar från frankrike-spanjen-italien-porugal-england-usa-och mexiko pris hitills utan cylinder 32,000 bara för motorn ingen ram ingen cylinder ingen nx men bromsad med hebo till 22hk 14800 rpm kommer ny förgasare från usa till yz 85 fabriks yamaha = dyr


jaha enligt min trim guru är jag nu uppe på rund slängar 26-27 hp på veven och runt 24 på bakslangen, En doppler och en prorace vev är utslitna hitills.

Samt två st barikit .

en firma i holland har byggt om mina kopplingar så jag får nu i 6 alternativt 7 lameller i stället för max 5 med polini, Samma firma bygger 2 st nya vevar för hand som inte skall kunna paja hela tiden.


kör med mikuni 34 downdraft med powerjett huvud munstycke 540 powerjett 120 lågfart 55 och en jävligt smal nål och den går magert??

Har köpt tm24 tm26 tm28ss tm30 tm34ss plus diverse ombyggnads satser osv osv bara för att testa hur motorerna reagerar.


Just nu byggs hela motorn om det svetsas i massor och görs nya kanaler i vevhuset, min hebo revolution har fått 4 nya kanaler och skall nu kunna leverera 30+ hp på 95 okt bensin sedan finns ju mettis och då är det runt 30-40% mer hp direkt.


Kan bara konstatera att det är besvärligare att hitta dom sista hp än man tror efter att ha tillverkat ett tiotal olika pipor och portat 4 cyllar på olika sätt samt 3 olika vevhus konstruktioner så fattas ändå 1-2 hp för att nå 30 på veven men skam den som ger sig.

Efter lite hmm-hmm så är det konstaterat att förgasare över 28mm är onödigt man tappar inte hp som i mitt fall 34 ned till 28 men man vinner ett mycket trevligare register, bytet gav nästan 800 rpm mer effektivt varv register och gör att det är enklare att åka fort, vridmoment är viktigare än topp effekt.

Nu är man förbi 30hp på veven:-)) men med fusk:-(( 100% mettis är testat och det gav 3 hp rakt av, Otroligt 3 hp bara på att byta till metanol, Dock är det bensin som gäller för mej och skall nu börja mixtra med förbrännings kammare, just nu har jag squich på 47% och skall pröva att gå ned lite då borde registret bli mer toppigt, tar jag bort dom 800 varven som jag vann med 28mm förgasaren så borde det bli mer hp, Men det är inte säkert alls då inget är hugget i sten vad det gäller 2T.

UPPDATE 27/6 2011

Jaha en liten uppdatering jag har ju slutat tävla som jag har berättat dels är jag LITE för tung skälv, sedan vill inte mina pöjk jävlar köra moppe??? dom ÄR sjuka jag vet, tyvärr tar datorer deras tid plus skolan.

Jag har ju köpt en metrakit prorace titan och man kan väll säga så här den är värd pengarna helt klart, ROOST pipan är ju en special som är omräknad finns ju bara denna till växlade moppar, Roosten leverera mycket bra såpas att Marko var förvånad över resultatet det är kul.
Metra kitten har visat sig vara bättre ändå med lite justering på ett mycket vitalt ställe, RESULTAT lika mycket hp men ett traktor liknande
vridmoment det ligger i princip helt flackt från 10,000 till 14-000 rpm.

Nu går det att växla jäkligt tidigt eller sent och motorn tar sig omedelbart utan några dippar och tröghets beteende.

Tyvärr kommer jag inte visa några flera bromsningar PGA att vissa är avundsjuka och pratar skit om mina motorer dock så duger mina bromsningar i resten av europa när jag pratar med trimmare och företag om nya saker.

mvh
a.knapp@home.se a.knapp@home.se
teddylou teddylou
XrangeViking XrangeViking
ubbe00 ubbe00
Victiny Victiny
Karlan_ Karlan_
Gutå Gutå
ssebbthewall ssebbthewall
Connyh79 Connyh79
pgt speedfight1 pgt speedfight1
NickeNyfiken NickeNyfiken
Kimmyran Kimmyran
Betamekkk Betamekkk
Eekman Eekman
Rexxy Rexxy
DEA!! DEA!!
StigOfTheMopeder StigOfTheMopeder
Hugge66 Hugge66
MhRyz50 MhRyz50
SickRazer SickRazer
Snowtiger Snowtiger
Jacobsson Jacobsson
99riclin 99riclin
karlzzoonn karlzzoonn
Törnan Törnan
ChipsPåse ChipsPåse
anti_speedy anti_speedy
lucman lucman
AbMa AbMa
Jansson19 Jansson19
Cederstrom96 Cederstrom96
TheGrimReaper TheGrimReaper
FLUBBA FLUBBA
FreZz FreZz
Slumpade bilder från mitt galleri (Visa hela mitt galleri)
ramenlättat framhjultändningen till malossi motornpipor att testabild på hebo motorn
Gästbok (klicka för att gömma)

Hoppa till: